Nigdzie nie napisałem, że IFS-a nie należy liftować. Są samochody, którym to pomaga, ale Prado fabrycznie jedzie na tyle wysoko, że nie warto tego robić. Pomijam oczywiście zaawansowane kombinacje ze zmianą wahaczy, półosi itd. i z diff dropem. To zmienia obraz sytuacji, ale mało kto to u nas robi. A na kamieniach i tak finalnie ograniczeniem będzie gruszka mostu.
Jake, masz doświadczenie z Trooperem i 4Runnerem - oba fabrycznie są niskie, oba na kołach (o ile dobrze pamiętam) 29". Prado bez rzeźby łyka 32", seryjne to 31". A po body lifcie spokojnie 33" i kiedyś to zrobię (ale najpierw wmówię sobie, że maglownica w J9 da radę
Co do oponowego off-topicu: nie pojechałbym do Kapsztadu na MT, ale w Polsce błoto jednak dominuje. Przez AT-eki conajmniej dwukrotnie byłem blisko rolki, warstwa gliniastego błota sięgała może 3 cm. To nie był gruby off-road, ale auto latało jak na lodzie, stawało bokiem do stoku. Te same miejsca w tych samych warunkach na MT przejeżdżałem bez scen.
Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
Tak, to prawda. Nie mam zupelnie doswiadczenie jesli chodzi o J15. Wypowiadam sie ogolnie o IFSie jako rozwiazaniu technologicznym.
To co mowisz a'propos AT i MT jest prawda. Dlatego sa rozne typy opon na rynku i trzeba dopasowac ich zalety i wady do swoich potrzeb.
To co mowisz a'propos AT i MT jest prawda. Dlatego sa rozne typy opon na rynku i trzeba dopasowac ich zalety i wady do swoich potrzeb.
Re: Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
Czy ktos tutaj usuwal KDSS? Mam auto z przebiegim ponad 400k i zapalila mi sie kontrolka. Naprawa raczej nie wchodzi w gre.
Re: Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
A nie lepiej doksztalcic sie w kwestii zawieszenia na platformie IFS zamiast wczytywac sie w opinie/rady osob, ktore niekoniecznie maja kwalifikacje do ich dawania? Bez obrazy komentujacych, ale w internecie jest wystarczajaco duzo wiarygodnych zrodel, zeby ta wiedze nabyc. Przyklad: https://www.youtube.com/@TinkerersAdventure
Re: Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
Jeśli takie przeznaczenie, to ja na Twoim miejscu skupiłbym się na:adamcruiser pisze: ↑27 sie 2022, 19:41Dla mnie MTki odpadają. Auto ma służyć do wypraw m.in. w Karpaty, góry dynarskie, czy kaukaz. Czyli piach, kamienie, strome podjazdy i zjazdy. Wielosezonowe, dość agresywne AT są w moim przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
- kompletne aluminiowe osłony podwozia
- porządne stalowe progi, pod które podłożysz hi-lifta, możesz kupić tego ARBA pneumatyka
- ewentualnie możesz Kylona podpytać po taki fajny zderzak do 150, który montuje się od dołu oryginału.
To zdecydowanie bardziej Ci się przyda i częściej, niż lift, który moim zdaniem do niczego nie służy przy tak małych parametrach, a zmarnujesz kupę czasu na geometrii.
Dlaczego?
Dlatego, że 99,9% aut, które porusza się po drogach Karpat, ma koła nie większe niż 31 cali.
Jak oni wjechali, to Ty też.
Masz w aucie: Multi-Terrain Select, to naprawdę działa i zastępuje opony MT, wierz mi, jestem fanem tego systemu.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Modyfikacje J15 z KDSS i systemem aktywnego zawieszenia (AVS i AHC)
Z progami stalowymi mocowanymi do LC z KDSS będzie problem.tadeo pisze: ↑16 lut 2023, 09:52Jeśli takie przeznaczenie, to ja na Twoim miejscu skupiłbym się na:adamcruiser pisze: ↑27 sie 2022, 19:41Dla mnie MTki odpadają. Auto ma służyć do wypraw m.in. w Karpaty, góry dynarskie, czy kaukaz. Czyli piach, kamienie, strome podjazdy i zjazdy. Wielosezonowe, dość agresywne AT są w moim przypadku odpowiednim rozwiązaniem.
- kompletne aluminiowe osłony podwozia
- porządne stalowe progi, pod które podłożysz hi-lifta, możesz kupić tego ARBA pneumatyka
- ewentualnie możesz Kylona podpytać po taki fajny zderzak do 150, który montuje się od dołu oryginału.
To zdecydowanie bardziej Ci się przyda i częściej, niż lift, który moim zdaniem do niczego nie służy przy tak małych parametrach, a zmarnujesz kupę czasu na geometrii.
Dlaczego?
Dlatego, że 99,9% aut, które porusza się po drogach Karpat, ma koła nie większe niż 31 cali.
Jak oni wjechali, to Ty też.
Masz w aucie: Multi-Terrain Select, to naprawdę działa i zastępuje opony MT, wierz mi, jestem fanem tego systemu.