wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Moderator: luk4s7
wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Do te pory przednie zawieszenie miałem podniesione o jakieś 20mm na talerzyku amortyzatora, sprężyny ori rozmiar. Teraz planuję wymienić komplet zawieszenia i wzmocnić przód + 50kg.
Zastanawiam się czy lift 40mm na przodzie ma znaczący wpływ na żywotność dolnych sworzni wahaczy.
Innymi słowy zastanawiam się czy zapodać sprężyny +50kg i 40mm liftu, czy lepiej/bezpieczniej pozostać na małym lifcie na amorach i dać sprężyny bez liftu + 50 kg?
Może osoby z liftem w j9 podpowiedzą czy zauważyli szybsze zużycie sworzni z liftem?
Zastanawiam się czy lift 40mm na przodzie ma znaczący wpływ na żywotność dolnych sworzni wahaczy.
Innymi słowy zastanawiam się czy zapodać sprężyny +50kg i 40mm liftu, czy lepiej/bezpieczniej pozostać na małym lifcie na amorach i dać sprężyny bez liftu + 50 kg?
Może osoby z liftem w j9 podpowiedzą czy zauważyli szybsze zużycie sworzni z liftem?
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Każdy lift ma wpływ na geometrię. Jak ustawisz dobrze, tj jak się da ustawić geometrie to będzie działać. Czy dłużej czy lepiej. Nikt nie wywróży. Na pewno podkładki to nie jest dobry pomysł. Dalej jak dasz twardsze sprężyny bo chcesz wyżej to kolejny niezbyt dobry pomysł.
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Twardsze sprężyny są wynikiem zwiększenia obciążenia, a nie chęci podniesienia auta. A właśnie nie chcę zbyt wysoko. Nawet z rozmiarem opon wróciłem do serii. Ale podniosę tył więc i przód wypadało by podnieść.
Meczę temat bo muszę/chcę dołożyć wyciągarkę, tył mi siadł bo doszedł namiot dachowy (roleta, bagażnik uzbiera się 100kg) i obciążenie na haku (50kg). Plus bagaże i sprężyny tył 150 kg jest mało.
Do tego amory mają już słabą sprawność i będę wymieniać komplet.
Zakładam, okresowa wymianę tylnych sprężyn na czas wyjazdów rodzinnych - czyli załadowany pod korek.
I jakoś słaba widzę pozostawienie przodu na std wysokości i dodanie 50mm na tył.
A do tego boję się liftu na przodzie i sypania się kolejnych elementów zawieszenia, napęd.
Dlatego pytam o doświadczenia ludzi posiadających lift w j9.
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Posiadam J95 z liftem 2" od Old Man Emu, który zamontował poprzedni właściciel. Podejrzewam, że jest to taki zestaw:
https://mp4x4.pl/ome-toyota/6434-komple ... do-90.html
Na pewno sprężyny są wzmacniane, bo auto bez obciążenia jest dość twarde, a przy pełnym obciążeniu wyprawowym prowadzi się dużo przyjemniej.
Opony mam w fabrycznym rozmiarze 245/70/R16.
Niedawno zamontowałem wyciągarkę, ale jednocześnie zdjąłem dość masywny przedni kangur, więc mam wrażenie, że waga przodu się nie zmieniła.
Przejechałem autem już około 25 tysięcy i śladów zużycia sworzni nie widać - proszę o ich sprawdzenie podczas każdego serwisu, ale za każdym razem dowiaduję się, że luzów nie mają. Sworznie TT.
https://mp4x4.pl/ome-toyota/6434-komple ... do-90.html
Na pewno sprężyny są wzmacniane, bo auto bez obciążenia jest dość twarde, a przy pełnym obciążeniu wyprawowym prowadzi się dużo przyjemniej.
Opony mam w fabrycznym rozmiarze 245/70/R16.
Niedawno zamontowałem wyciągarkę, ale jednocześnie zdjąłem dość masywny przedni kangur, więc mam wrażenie, że waga przodu się nie zmieniła.
Przejechałem autem już około 25 tysięcy i śladów zużycia sworzni nie widać - proszę o ich sprawdzenie podczas każdego serwisu, ale za każdym razem dowiaduję się, że luzów nie mają. Sworznie TT.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
no piszę, ze swojego doświadczenia choć auto nazywa się inaczej ale zawieszenie miało to samo na podkładkach koło odpadało, na TT +2'' przez 2 lata nie było żadnych problemów. Czy wpłynęło to na zużycie nie zauważyłem.
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Witam,
Ja od 6 lat mam +2". Na przodzie +50kg z możlwością zmainy twardości za pomocą podkładek, a z tył +100kg.
Przód zderzak aluminiowy bez wyciągarki i podkładek jest miękko jak na fabrycznym.
Sworznie sprawdzane jak u kolegi Tomka92. Sworznie z tego co pamiętam lecą przy sztywnych sprężynach, które są źle dobrane lub założone-był o tym wątek.
Pozdrawiam
Ja od 6 lat mam +2". Na przodzie +50kg z możlwością zmainy twardości za pomocą podkładek, a z tył +100kg.
Przód zderzak aluminiowy bez wyciągarki i podkładek jest miękko jak na fabrycznym.
Sworznie sprawdzane jak u kolegi Tomka92. Sworznie z tego co pamiętam lecą przy sztywnych sprężynach, które są źle dobrane lub założone-był o tym wątek.
Pozdrawiam
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Gobio, dobrze wiedzieć, że już 6 lat tak śmigasz. I co, do tej pory żadnych problemów? Jaki przebieg w tym czasie? I jaki zestaw zawieszenia masz? Jakiś gotowy?
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Zrobiłem 50tys.km przez te 6 lat. Wymiałem jak kupiłem tuleje w wahaczach i zrobiona zbiezność. Springi i amorki Lov... Przeleciałem kilka razy Bałkany i inne kraje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
pięknie podziękował wszystkim za odpowiedzi
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Myślę że powinieneś poczytać wątek o odpadających kołach w J9. Jest tam wszystko co trzeba wiedzieć o przednim zawieszeniu tego auta. 2” lift nie szkodzi jeśli wszytko jest zdrowe, zrobione na dobrych częściach i odpowiednio dobrane do obciążenia.
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Znam ten wątek jak i kilka innych o podobnej tematyce. I w tych watkach pojawiały się teorie o negatywnym wpływie liftu powyżej 1''. Stąd też dotychczas taki lift miałem i mi wystarczał, ale czas na zmiany.
wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
Negatywny wpływ na żywotność auta ma wssicsoe wszystko co nie jest fabryczne lub co ma inne niż fabryczne parametry. No bo po co się robi lift? Żeby poprawić parametry offrode’owe co by można intensywniej eksplorować auto co skraca żywotność. Sztywniejsze sprężyny to znowu większa ładowność czyli znowu przeciążanie ramy, zawieszenia itd. Większe koła to większe masy nieresorowane co znowu negatywnie wpływa na zużycie zawieszenia, obciążenia układu napędowego itd.
Robi się to wszystko bo jednak użytkowość bierze górę nad żywotnością. Zrobienie modyfikacji mądrze i nie za wszelką cenę ma więc sens.
Gdzies w australijskim internecie słyszałem taką zasadę że liftowanie do 2” aut z IFS jest spokojnie wykonalne bez modyfikacji punktów mocowania przednich wahaczy. Zawieszenie wciąż pracuje w górę i w dół, koła trzymają geometrię i wszystko to nie pada po tygodniu jazdy. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Poradziłbym się więc bezpośrednio kogoś kto się zna na temacie i niejedno auto już robił. Wielu z nas (ze mną włącznie) jest tylko oczytanym teoretykami biorącymi odpowiedzialność za swoje słowa jedynie w towarzyskich dyskusjach
Są tu oczywiście i tacy co się na prawdę znają i nich bym polegał.
Robi się to wszystko bo jednak użytkowość bierze górę nad żywotnością. Zrobienie modyfikacji mądrze i nie za wszelką cenę ma więc sens.
Gdzies w australijskim internecie słyszałem taką zasadę że liftowanie do 2” aut z IFS jest spokojnie wykonalne bez modyfikacji punktów mocowania przednich wahaczy. Zawieszenie wciąż pracuje w górę i w dół, koła trzymają geometrię i wszystko to nie pada po tygodniu jazdy. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Poradziłbym się więc bezpośrednio kogoś kto się zna na temacie i niejedno auto już robił. Wielu z nas (ze mną włącznie) jest tylko oczytanym teoretykami biorącymi odpowiedzialność za swoje słowa jedynie w towarzyskich dyskusjach
Są tu oczywiście i tacy co się na prawdę znają i nich bym polegał.
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
poszedłem za radą Łukasza - i mam mam odpowiedź na zadane pytanie. Szczerze mówiąc myślałem że dostanę konkretniejszą odpowiedź co proponują, tym bardziej że w katalogach producenta nie ma zbyt wielu opcji
Niestety ale trzeba dalej czytać katalogi producentów.
"Sprężyny dobrane pod podane obciążenie , lift przód/tył około 40mm.
Sprowadzamy po przedpłacie."
Niestety ale trzeba dalej czytać katalogi producentów.
"Sprężyny dobrane pod podane obciążenie , lift przód/tył około 40mm.
Sprowadzamy po przedpłacie."
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
A z czym porównuje się to obciążenie, bo zawsze mnie to zastanawiało? Pustym autem? Autem z 2 osobami i jakimiś bagażami? Autem z 4 osobami? Przecież w normalnym, seryjnym aucie mogę jeździć sam, a mogę jechać z całą rodziną i bagażami i nie zmieniam sprężyn między wyjazdami, a każda osoba to ~50-100 kg. Ktoś się orientuje jak to jest kalkulowane?
Re: wpływ na dolne sworznie liftu 40mm
producent w katalogach podaje jak do tego podejść.
np. OME
np. OME
- Załączniki
-
- Zaznaczenie_060.png (48,69 KiB) Przejrzano 3049 razy