j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki FSD
Moderator: luk4s7
j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki FSD
Jestem ciekaw, jakie są Wasze doświadczenia z doładowanymi silnikami diesla Toyoty
a przede wszystkim ich renowacją lub wymianą.
Ja w swoim autku mam 2446 cm3 czyli (chyba) tzw 2L-T.
Rozmawiając z fachowcami (na pierwszym miejscu wymienię Kylona)
dowiedziałem się, że te silniki są coraz rzadsze i czasem są podmieniane.
Nie mam nic przeciwko wymianie silnika.
Jednak lubię, gdy auto, jako konstrukcja,
jest w miarę najbliższe oryginałowi.
Czyli wymiana silnika 90 konnego z lat 80-tych na inny silnik tego typu i tej generacji, jest dla mnie OK,
ale wymiana na coś innej generacji - to już nie dla mnie.
Zastanawiałem się w związku z tym, jaki inny silnik mógłbym założyć gdy mój oryginał padnie?
Przeczytałem, że 2L-T były stosowane w:
Hilux
Mark II GL Saloon
Cresta Super Custom
Land Cruiser (70 Series)
1984–1990 Blizzard LD20 (85 hp or 63 kW at 4,000 rpm, 19.2 kg·m or 188 N·m, 20.0:1)[3]
2000–2006 Metrocab TTT 67 kW (90 hp)
(wg niektórych danych 66kW a nie 67) 2.4 L (2,446 cc) four-cylinder engine produced 89 bhp (66 kW; 90 PS)
and torque of 218 N·m (161 lb·ft)
Najmłodsze egzemplarze aut do których pakowano mój silnik,
o których dowiedziałem się z wiki to MCW Metrocab
https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab
Patrząc na zdjęcia tego metrocaba, nawet światła ma podobne do LC70
Były stosowane w MCW dwa podobne silniki, pierwszy, wspólny z LC 70-ką czyli 2,446 cc Toyota 2L-T turbodiesel I4
oraz drugi - od Forda diesel - 2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4
Tu pojawiły się pierwsze pytania:
- czy może silniki od MCW będą łatwiej dostępne w UK niż od LC7? (w internecie nie zauważyłem, ale może na złomach jest lepiej? )
- czy opisany wyżej silnik od Forda "2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4" da się zastosować do LC7,
skoro zastosowano go w Metrocab jako zamiennik silnika toyoty ?
Ciekawostka silnikowa - kolejna:
- silnik PSA "DK5" — 2.4 L (2,446 cc) turbo
To kolejny, bardzo podobny silnik - 2,4 diesel,
który był montowany w Cytrynach XM i Pe 605
niestety bardzo mało jest o nim informacji.
Silnik ten przeszedł ewolucję od 2,4 do 2,5 litrowego.
Nie wiem co się zmieniło poza pojemnością i zapewne elektroniką dołożoną "dla ekologii"
Niby to konstrukcja PSA Group (Peugeot/Citroën),
ale bardzo w to wątpię (znając koszty projektowania i budowy silnika)
jest zbyt podobny do silnika Toyoty. Pytanie - czy to efekt współpracy,
czy próba skopiowanie pomysłu konkurencji?
Podobno bardzo mało wspólnego miał ten silnik z innymi konstrukcjami PSA,
więc sądzę, że to efekt francusko-japońskiej współpracy.
Miło byłoby znaleźć jakiś młody silnik, który będzie pasował do mojej 70-ki,
a za który nie trzeba będzie oddać obu nerek
Jakie są Wasze doświadczenia?
a przede wszystkim ich renowacją lub wymianą.
Ja w swoim autku mam 2446 cm3 czyli (chyba) tzw 2L-T.
Rozmawiając z fachowcami (na pierwszym miejscu wymienię Kylona)
dowiedziałem się, że te silniki są coraz rzadsze i czasem są podmieniane.
Nie mam nic przeciwko wymianie silnika.
Jednak lubię, gdy auto, jako konstrukcja,
jest w miarę najbliższe oryginałowi.
Czyli wymiana silnika 90 konnego z lat 80-tych na inny silnik tego typu i tej generacji, jest dla mnie OK,
ale wymiana na coś innej generacji - to już nie dla mnie.
Zastanawiałem się w związku z tym, jaki inny silnik mógłbym założyć gdy mój oryginał padnie?
Przeczytałem, że 2L-T były stosowane w:
Hilux
Mark II GL Saloon
Cresta Super Custom
Land Cruiser (70 Series)
1984–1990 Blizzard LD20 (85 hp or 63 kW at 4,000 rpm, 19.2 kg·m or 188 N·m, 20.0:1)[3]
2000–2006 Metrocab TTT 67 kW (90 hp)
(wg niektórych danych 66kW a nie 67) 2.4 L (2,446 cc) four-cylinder engine produced 89 bhp (66 kW; 90 PS)
and torque of 218 N·m (161 lb·ft)
Najmłodsze egzemplarze aut do których pakowano mój silnik,
o których dowiedziałem się z wiki to MCW Metrocab
https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab
Patrząc na zdjęcia tego metrocaba, nawet światła ma podobne do LC70
Były stosowane w MCW dwa podobne silniki, pierwszy, wspólny z LC 70-ką czyli 2,446 cc Toyota 2L-T turbodiesel I4
oraz drugi - od Forda diesel - 2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4
Tu pojawiły się pierwsze pytania:
- czy może silniki od MCW będą łatwiej dostępne w UK niż od LC7? (w internecie nie zauważyłem, ale może na złomach jest lepiej? )
- czy opisany wyżej silnik od Forda "2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4" da się zastosować do LC7,
skoro zastosowano go w Metrocab jako zamiennik silnika toyoty ?
Ciekawostka silnikowa - kolejna:
- silnik PSA "DK5" — 2.4 L (2,446 cc) turbo
To kolejny, bardzo podobny silnik - 2,4 diesel,
który był montowany w Cytrynach XM i Pe 605
niestety bardzo mało jest o nim informacji.
Silnik ten przeszedł ewolucję od 2,4 do 2,5 litrowego.
Nie wiem co się zmieniło poza pojemnością i zapewne elektroniką dołożoną "dla ekologii"
Niby to konstrukcja PSA Group (Peugeot/Citroën),
ale bardzo w to wątpię (znając koszty projektowania i budowy silnika)
jest zbyt podobny do silnika Toyoty. Pytanie - czy to efekt współpracy,
czy próba skopiowanie pomysłu konkurencji?
Podobno bardzo mało wspólnego miał ten silnik z innymi konstrukcjami PSA,
więc sądzę, że to efekt francusko-japońskiej współpracy.
Miło byłoby znaleźć jakiś młody silnik, który będzie pasował do mojej 70-ki,
a za który nie trzeba będzie oddać obu nerek
Jakie są Wasze doświadczenia?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Wymieniłem już kilka tych jednostek - ale nigdy na tak samo dychawiczne ...
Generalnie - napęd toyoty, ze względu na kompatybilność skrzyni biegów. I najsensowniejsza opcja obecnie to 1KD-FTV z hila, z wywalonym systemem CR i zapodaną zwykła pompa rotacyjną. Ewentualnie 2KD-FTV z hiace - pasuje wtedy fajnie od razu miska olejowa, ale są większe problemy z usunieciem układu CR (ciężej znaleźć właściwe komponenty do modyfikacji wtryskiwaczy).
A oprócz tego, i spisuje się to świetnie - to np. 5VZ-FE, 2JZ-GE, 3RZ-FE, 1UZ-FE.
Z obcych marek - 4JG2 isuzu - prosty klekot łączący się bolt on z R151F
Generalnie - napęd toyoty, ze względu na kompatybilność skrzyni biegów. I najsensowniejsza opcja obecnie to 1KD-FTV z hila, z wywalonym systemem CR i zapodaną zwykła pompa rotacyjną. Ewentualnie 2KD-FTV z hiace - pasuje wtedy fajnie od razu miska olejowa, ale są większe problemy z usunieciem układu CR (ciężej znaleźć właściwe komponenty do modyfikacji wtryskiwaczy).
A oprócz tego, i spisuje się to świetnie - to np. 5VZ-FE, 2JZ-GE, 3RZ-FE, 1UZ-FE.
Z obcych marek - 4JG2 isuzu - prosty klekot łączący się bolt on z R151F
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
A co sądzicie o silniku om605 2.5td?
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Ja mam OM 605 w swojej lj latam już tak rok i jestem mega zadowolony.
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Jak sytuacja ze skrzynią biegów - czy da się w miarę bezproblemowo zaadaptować skrzynię Toyoty do silnika Mercedesa?vGreg pisze:A co sądzicie o silniku om605 2.5td?
J73 1991 Oradek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Przez wyrzeźbienie adaptera.
Ponoć ktoś w kraju ma to rozpracowane (w sensie rysunki płyty do wycięcia laserem czy wodą) - ale nie znam detali.
Opcja dwa to odcięcie kawałka dzwonu skrzyni merca i zespawanie z kawałkiem dzwonu skrzyni toyoty. Da sie to sensownie zrobić, bez generowania dużych kosztów - ale trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać.
Ponoć ktoś w kraju ma to rozpracowane (w sensie rysunki płyty do wycięcia laserem czy wodą) - ale nie znam detali.
Opcja dwa to odcięcie kawałka dzwonu skrzyni merca i zespawanie z kawałkiem dzwonu skrzyni toyoty. Da sie to sensownie zrobić, bez generowania dużych kosztów - ale trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać.
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Ja właśnie wykonałem to drugim sposobem czyli cięcie i spawanie jeśli ktoś chce mogę wysłać foty na meila
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Do chłodnicy potrzebujesz wiskozy i 2x elektryczne? To taka potrzeba czy zrobione na zapas?RADZILLA pisze:Ja właśnie wykonałem to drugim sposobem czyli cięcie i spawanie jeśli ktoś chce mogę wysłać foty na meila
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Elektryki na zapas. Bo nie mam tunelu do wiska ale przy normalnej jeździe nawet latem nie ma potrzeby włączania jedynie przy ostrym upalaniu
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Jako uzytkownik gelend zapytam wprost- a dlaczego 2.5td? Przy swapie silnik jest tylko jednym z kosztow? Z czego wyjales silnik? Z c albo e klasy?
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Ja dostałem za free. Ale zanim dostałem chciałem kupić cała e klasę bo można czasem znaleźć po jakimś dzwonie w okolicach 2000.
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Wklejaj tutaj foty i i opisz ładnie co i jakRADZILLA pisze:Ja właśnie wykonałem to drugim sposobem czyli cięcie i spawanie jeśli ktoś chce mogę wysłać foty na meila
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
A może oddzielny wątek: LJ7 swap do OM605
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
Tą metodą można zaadoptować dowolny silnik
Ale zapewniam, że nie jest to takie proste. Przy takim sposobie trzeba zroibić to tak - żeby utrzymać współosiowość na poziomie około 0,05mm. Wtedy skrzynia będzie żyć długo i szczęśliwie.
Każde zwiększenie tej odchyłki będzie skracać życie skrzyni. Układ zadziała przy przeosiowaniu nawet o pół milimetra, ale im wyższa wartość - tym skrzynia będzie żyć krócej - bo po prostu zęby wałka ataku względem choinki będą ustawione skośnie, czyli nie na pełnym przyleganiu zazębienia.
Tego się nie wykryje na jazdach próbnych. Tak złożona skrzynia pewnie wytrzyma 10, 15 czy 20 tyś km. Ale nie pół miliona, jak ma w zwyczaju oryginał
Ale zapewniam, że nie jest to takie proste. Przy takim sposobie trzeba zroibić to tak - żeby utrzymać współosiowość na poziomie około 0,05mm. Wtedy skrzynia będzie żyć długo i szczęśliwie.
Każde zwiększenie tej odchyłki będzie skracać życie skrzyni. Układ zadziała przy przeosiowaniu nawet o pół milimetra, ale im wyższa wartość - tym skrzynia będzie żyć krócej - bo po prostu zęby wałka ataku względem choinki będą ustawione skośnie, czyli nie na pełnym przyleganiu zazębienia.
Tego się nie wykryje na jazdach próbnych. Tak złożona skrzynia pewnie wytrzyma 10, 15 czy 20 tyś km. Ale nie pół miliona, jak ma w zwyczaju oryginał
Re: j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki
OK.Rokfor32 pisze:Tą metodą można zaadoptować dowolny silnik
(...)
Tego się nie wykryje na jazdach próbnych. Tak złożona skrzynia pewnie wytrzyma 10, 15 czy 20 tyś km. Ale nie pół miliona, jak ma w zwyczaju oryginał
Kolejna sprawa, poza dopasowaniem skrzyni - waga silnika.
Po to kupiłem takie auto, żeby przejeżdżać błoto zwykle bez konieczności włączania nawet 4x4.
Krótkie, małe, plastikowy dach = lekkie.
Tymczasem silniki Mercedesa z tamtych lat słynęły z solidności ale również z wagi. Czy wiecie coś na temat wagi tych silników?
Silniki, o których wcześniej rozmawialiśmy np nowsze konstrukcje Toyoty będą podobne wagowo, a może lżejsze, ale silniki z epoki od innych marek (zwłaszcza pancerne mercy) mogą być ciężkie jak ołów i zabójcze do zabawy w błocie.
J73 1991 Oradek