Czy wszystkie HZJ80 miały oryginalnie przód dołączany na sztywno?
Spotkałem się z ogłoszeniem HJZ80 z 1996r i nie mogę się dopatrzyć manualnych sprzęgiełek.
https://home.mobile.de/SANDLANDERAUSTRI ... _236855315
sprzęgiełka w HZJ80
Moderator: luk4s7
- Globerider
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
- Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM - Kontakt:
Re: sprzęgiełka w HZJ80
Bo nawet jeśli miał dołączany przód to i tak ma zabieraki a nie sprzęgiełka.
- Globerider
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
- Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM - Kontakt:
Re: sprzęgiełka w HZJ80
Dzięki za szybką odpowiedź. Takiego rozwiązania jeszcze nie miałem
Czyli półośki z przodu i przedni wał cały czas się kręcą i aby zmniejszyć spalanie podczas dalekiej turystyki warto by było założyć manualne sprzęgiełka...
Czyli półośki z przodu i przedni wał cały czas się kręcą i aby zmniejszyć spalanie podczas dalekiej turystyki warto by było założyć manualne sprzęgiełka...
Re: sprzęgiełka w HZJ80
Można
Re: sprzęgiełka w HZJ80
witam czyli do podwożenia dzieciaków do szkoły i wypadu żony na zkupy istniała by możliwość w mojej fzj odłączyć przód ? mam automat z stałym napędem na 4koła.
pzdr
witek
pzdr
witek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: sprzęgiełka w HZJ80
I tak - i nie.
Przy stałym 4x4 sprzęgiełka sa bez sensu - niczego nie oszczędzają, bo i tak nie da się odłączyć przedniego wału napedowego (jadąc na centralnej blokadzie), więc i tak cały dyfer przedni wiruje. Acz - fizycznie - da się te sprzęgiełka zapodać.
Sprzęgiełka były (opcjonalnie) stosowane w arabskich wersjach z napędem typu part time. Wówczas ich rozpięcie faktycznie powodowało - że cały przedni napęd przestaje pracować.
Jako ciekawostka - było równiez takie rozwiązanie (sprzęgiełka) w modelu 4runner/tacoma. Czyli przy niezaleznym przodzie, i piaście wyglądającej jak powiększona z osobówki Ale - też w oryginale szło to z napędami typu part time - czyli mimo że jest to kompatybilne z napędem naszych J9 - jest bez sensu.
Przy stałym 4x4 sprzęgiełka sa bez sensu - niczego nie oszczędzają, bo i tak nie da się odłączyć przedniego wału napedowego (jadąc na centralnej blokadzie), więc i tak cały dyfer przedni wiruje. Acz - fizycznie - da się te sprzęgiełka zapodać.
Sprzęgiełka były (opcjonalnie) stosowane w arabskich wersjach z napędem typu part time. Wówczas ich rozpięcie faktycznie powodowało - że cały przedni napęd przestaje pracować.
Jako ciekawostka - było równiez takie rozwiązanie (sprzęgiełka) w modelu 4runner/tacoma. Czyli przy niezaleznym przodzie, i piaście wyglądającej jak powiększona z osobówki Ale - też w oryginale szło to z napędami typu part time - czyli mimo że jest to kompatybilne z napędem naszych J9 - jest bez sensu.
Re: sprzęgiełka w HZJ80
Skoro odłączysz przód sprzęgiełkami to musiałbyś jeździć z załączoną centralną blokadą w reduktorze żeby w ogóle ruszyćwitek_z pisze:Czy istniała by możliwość w mojej fzj odłączyć przód ? mam automat z stałym napędem na 4koła.
Odpowiedz brzmi wiec NIE