No dobrze. Zaczynamy od kilku uwag związanych z tapicerką. To jest moim zdaniem jeden z większych minusów tego pojazdu. Plusów jest ogromna ilość i będę jeszcze o nich pisał ale tapicerka to jest coś co dla mnie nieakceptowalne, a niestety chyba związane z wyposażaniem samochodu w Polsce. Rozumiem, że jest to samochód dla robotników czy do pracy ale jeśli wprowadzamy na rynek wersję SR5, która ma aspirować do czegoś lepszego to warto popracować nad jakością. Ale od początku:
W pojeździe testowym miałem okazję użytkować tapicerkę skórzaną. Układ przeszyć czy design jest całkiem fajny. Oczywiście to rzecz gustu. Mi nie pasowała jakość skóry - dość marna oraz nierówne przeszycia i fale Dunaju. Zupełnie jak by ktoś miał problemy z utrzymaniem w linii maszyny do szycia
. Tylny podłokietnik był tak krzywo przeszyty, że się nie zamykał z powodu nadmiernej ilości materiału. Celowo zdecydowałem że szkoda wydawać 5000 PLN. Za tyle można zrobić sobie fajne obszycie. I tak nie lubię skóry ale takowa połączona z innymi materiałami jest już fajna. Przynajmniej dla mnie. Tak mam w SUV-ie marki Ford.
Do dziś pamiętam jazdę testową Ravką ze skórzaną tapicerką gdzie w upale 35 stopni po chwili byłem przyklejony do skóry. W Hilu natomiast w upały wsiadłem szybko do auta stojącego na słońcu w krótkich spodenkach. Nie przyzwyczajony do takiego stanu nagrzewania się foteli szybko wyskoczyłem.
Chcąc zamówić zwykłą tapicerkę w wersji SR nie ma opcji jej obejrzenia. Trzeba sobie szukać na zagranicznych stronach ale jak się okazuje różne rynki mają różne opcje. Na stronie Toyoty tylko sztucznie zrobiona grafika wersji skórzanej:
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_hilux.pdf
https://www.toyota-europe.com/new-cars/ ... mid%20west
W salonie można uzyskać malutkie zdjęcie na którym za wiele nie widać. Zatem świadomie zostałem królikiem doświadczalnym. Piszę świadomie bo wiedziałem, że i tak będę coś zmieniał i godziłem się na coś czego nie bardzo można obejrzeć. Pan w salonie starał się i tu piątka z plusem. Zdobył tylko to co było możliwe. Po raz pierwszy zobaczyłem fotki fizycznie już z pojazdu na placu do odbioru.
No i teraz co najważniejsze. Proszę o jakieś konkrety. Może ktoś z TMPL czyta to forum? Proszę tylko o odpowiedź kogoś konkretnego, a nie pacjenta dbającego o dobry piar i nie mającego pojęcia jak koło się zmienia w samochodzie. Pisząc to nie przypierdzielam się a chcę poprawy jakości jako fan Toyoty.
Moje pytania są następujące:
- dlaczego w samochodzie użytych jest wiele rodzajów materiału. Nie trzyma się to kupy i w samochodach innych jest zupełnie inaczej.
- na gałce zmiany biegów skóra nr 1 (gładka w dotyku. ok)
- na kierownicy kolejny rodzaj skóry (chropowata i bardzo twarda, wręcz jak plastik ale to może i jest ok. Co kto lubi. Tego nie neguję)
- podłokietniki w drzwiach. Tak wygląda materiał po dwóch dniach jazdy w czystych ciuchach, tylko asfalcik. Rodem z Opla Astry z lat dziewięćdziesiątych. Przebarwienia i brud. Obawiam się, że pochodzą z najtańszej wersji a reszta jest dokładana tu w kraju. Z resztą koledze w innym Hilu odpadł podłokietnik przy zamknięciu drzwi. Te podłokietniki zupełnie nie pasują do wersji SR.
- obszycie ręcznego - kolejny materiał (nie mam uwag. Jest wszystko ok ale znowu inna bajka)
- podłokietnik schowka. Najtańsza cerata jaka jest dostępna. Nieprzyjemna w dotyku, gładka, mam wrażenie, że łokieć się do niej klei. Nie wspomnę, że się już podarła przy montażu. Te dwa widoczne rozdarcia były już w momencie odbioru pojazdu. ASO jak najbardziej ok- do wymiany ale chyba nie o to chodzi.
- fotele. Design ok. Tu nie mam uwag. Fale Dunaju na prostych odcinkach. Obawiam się, że materiał będzie się szybko przecierał. Pod nim wyczuwalne są pozawijane kawałki od nieudolnego montażu. Zobaczymy jak dotrzyma do zmiany tapicerki.