silnik różnice
Moderator: luk4s7
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Hi hi małe sprostowanko w sprawie pierścieni (zakradł mnie się mały błąd)chodzi oczywiście o pierścienie uszczelniające .
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Proszę mi powiedzieć do czego służą te dwa ustrojstwa ,z lekka się domyślam ale pewności nie mam.
- Załączniki
-
- Zdjęcie-0136.jpg (109,69 KiB) Przejrzano 5812 razy
Re: silnik różnice
Pokrywa jak mniemam z 12H-T
2 pinowy czujnik należy do systemu podgrzewania świecy żarowej.
Drugie ustrojstwo to podciśnieniowy zaworek zamykający się pod wpływem ciepła a służy do podniesienia obrotów na zimnym silniku.
2 pinowy czujnik należy do systemu podgrzewania świecy żarowej.
Drugie ustrojstwo to podciśnieniowy zaworek zamykający się pod wpływem ciepła a służy do podniesienia obrotów na zimnym silniku.
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Proto mniemasz dobrze zacząłem reinkarnację tegoż silnika ,na razie zawiozłem blok i głowicę do Elbląga do specjalistycznego zakładu , ale dalej mam silnik zdrowo niekompletny ,znalazłem na allegro kolektor ssący ,ale okrutnik chce tyle że chyba sprzedam żony nerkę .W garażu mam rozebrane trzy silniki i nielichy przez to burdel
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Rokfor - pompa trafiła wczoraj wieczorem, straszliwie Ci dziękuję
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Ale - zeznaj co ty chcesz z tą pompą zrobić - bo to z 12H-T. jest inny kształt krzywki, niż w 2H. ostrzejszy wznios, i krótszy kąt wtrysku (dla tej samej dawki).
Są opinie, że w silnikach z komorą wirową w głowicy można używać tego typu krzywek - ale ja mam jednak wątpliwości. Czy nie obciąży to mocniej cieplnie głowicy, wokół komór wirowych właśnie.
Wymiana wałka jest oczywiście możliwa - ale ustawienie potem tej pompy łatwe nie jest.
A - z danych wynika, że obie pompy (z 2H i z 12H-T) mają identyczne średnice sekcji tłoczących, i identyczny ich skok - więc wydajnościowo tłoczą tyle samo paliwa.
Są opinie, że w silnikach z komorą wirową w głowicy można używać tego typu krzywek - ale ja mam jednak wątpliwości. Czy nie obciąży to mocniej cieplnie głowicy, wokół komór wirowych właśnie.
Wymiana wałka jest oczywiście możliwa - ale ustawienie potem tej pompy łatwe nie jest.
A - z danych wynika, że obie pompy (z 2H i z 12H-T) mają identyczne średnice sekcji tłoczących, i identyczny ich skok - więc wydajnościowo tłoczą tyle samo paliwa.
Re: silnik różnice
Leszek, zeznawaj zaraz co tam wydziwiasz z tymi trzema silnikami
To będzie zreanimowane 12H-T czy też usprawnione 2H+T na pompie z 12H-T i natryskiem oleju na tłoki lub zwykłe 2H a reszta tajli do kolekcji
To będzie zreanimowane 12H-T czy też usprawnione 2H+T na pompie z 12H-T i natryskiem oleju na tłoki lub zwykłe 2H a reszta tajli do kolekcji
Re: silnik różnice
Leszek w garażu więc objaśniam
Otrzymałbył w drodze wymiany za flaszkę silnik 12ht rozkręcony solidnie z marnymi panewkami, reanimuje, jeszcze się u mnie wałek rozrządu i klawiatura pałęta (choć podobno już chłopcy wysłali). Pompa co przyszła od Rokfora pochodzi z tego samego silnika, przerobiony był kolektor dolotowy pod inną turbinę.
No
Otrzymałbył w drodze wymiany za flaszkę silnik 12ht rozkręcony solidnie z marnymi panewkami, reanimuje, jeszcze się u mnie wałek rozrządu i klawiatura pałęta (choć podobno już chłopcy wysłali). Pompa co przyszła od Rokfora pochodzi z tego samego silnika, przerobiony był kolektor dolotowy pod inną turbinę.
No
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Jako że zaraz naginam do pracy i nie zdąże opisać swojego niecnego planu proszę o pomoc w materii wałka rozrządu ,czy oba silniki mają ten sam wałek czy są jakieś różnice
(różne kąty czy inny kształt krzywek) .
(różne kąty czy inny kształt krzywek) .
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Umiłowani w Bluesie Bracia i Siostry.......... (proszę powiedzieć jaka kapela po tej zapowiedzi wystąpiła i gdzie ) Po dokładniejszych oględzinach już w garażu okazało się że no nie jest tak wesoło jakby się chciało ,ale po godzinach spędzonych razem w garażu ten silnik ....przemówił do mnie,powiecie że jestem walnięty a co powiecie o tym,Adam pamiętasz tego kolegę z którym przyjechałem do Ciebie ,otóż do domu przyjechaliśmy około dziewiętnastej ,rozpakowaliśmy silnik a on pojechał do siebie i przez całą noc do szóstej trzydzieści rano siedział i patrzył się na swój motor Stwierdziłem że dam mu drugie życie .Ktoś kiedyś bardzo nieumiejętnie się z nim obchodził (szlifierką kątową chyba zdejmował uszczelkę pod głowicą),tak że powierzchnie bloku jak i głowica zostały splanowane .Jedyna tuleja jaka była okazało się ze miała za duży luz a na dodatek została źle osadzona i się obniżyła a na pierwszym cylindrze woda stojąca nad tłokiem doprowadziła do dewastacji powierzchni ,tak że silnik będzie miał dwie tuleje a pozostałe cylindry zostały oczyszczone honownicą .przy rozbieraniu pompy olejowej okazało się że kiedyś nażarła się jakiegoś żelastwa i jako elementy metalowe nie wykazują śladów zużycia to o obudowie aluminiowej nie można tego powiedzieć i tui przyszedł mi z pomocą Krzysiek z Ustronia (bardzo Ci dziękuję )i mam sprawną pompę olejowa .Wał korbowy zakładam z mojego silnika .Panewki wałka rozrządu są do kitu i tu moja prośba mam dwa wałki i jak by były by takie same to bym w sobotę zawiózł do Elblągła a jak są różne to dupa kocia
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Się nie przejmuj wałkami. Nawet jeżeli są różnice w kształcie krzywek - to minimalne, i w zasadzie nieodczuwalne dla pracy silnika (odczuwalne najwyżej hamownią, zmysłami własnymi nie).
Wybierz sensowniejszy wałek, i zamontuj. Czyli moikrometr, i pomierz czy wszystkie krzywki mają jednakowy wznios (krzywka zużywa się głównie na "czubku"). I zmierz czopy pod panewkami - maja być jak najgrubsze, serwisówka podaje zresztą i wymiar nominalny, i odchyłkę.
Ogólnie - w silnikach wolnossących geometria krzywek wałka jest mocno istotna, bo odpowiada za napełnianie cylindra z wykorzystaniem dynamiki przepływu gazów w kolektorze. Przy turbo - temat się robi drugorzędny - odpowiednio dmuchnięty silnik i tak zdoła napełnić poprawnie cylindry - a te jednostki w dodatku są wolnoobrotowe, więc optymalizacja zakresu pracy wogule jest pomijalna
Innymi słowy - wałka kręcącego silnik w 6 tysi rpm to Ty i tak tam nie masz żadnego, więc zapakuj najlepszy (najmniej zużyty) jakim dysponujesz, i będzie git ...
Wybierz sensowniejszy wałek, i zamontuj. Czyli moikrometr, i pomierz czy wszystkie krzywki mają jednakowy wznios (krzywka zużywa się głównie na "czubku"). I zmierz czopy pod panewkami - maja być jak najgrubsze, serwisówka podaje zresztą i wymiar nominalny, i odchyłkę.
Ogólnie - w silnikach wolnossących geometria krzywek wałka jest mocno istotna, bo odpowiada za napełnianie cylindra z wykorzystaniem dynamiki przepływu gazów w kolektorze. Przy turbo - temat się robi drugorzędny - odpowiednio dmuchnięty silnik i tak zdoła napełnić poprawnie cylindry - a te jednostki w dodatku są wolnoobrotowe, więc optymalizacja zakresu pracy wogule jest pomijalna
Innymi słowy - wałka kręcącego silnik w 6 tysi rpm to Ty i tak tam nie masz żadnego, więc zapakuj najlepszy (najmniej zużyty) jakim dysponujesz, i będzie git ...
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Trochę się rozpisałem (wybaczcie)Proto wracając do tych dwóch pierdolników to jako takiej świecy żarowej tam niema ale w kolektorze jest zamontowana spirala grzejna i domyślam się że ona to uruchamia ,a drugi element ten zaworek ciśnieniowy ,który podnosi wolne obroty na zimnym silniku u mnie się nie sprawdzi bo ta pompa którą mam jest goła i wesoła (nie ma dodatkowego zewnętrznego sterowania ) aczkolwiek no nie widać aby ktoś tam grzebał .przesyłam zdjęcie z pracy gdzie stoi silnik i pompa uzbrojona jest poszyję i zdjęcie mojej biedaczki (może ja mam inne sterowanie no nie wiem )Adamie ja faktycznie bardzo wiele czasu spędzam w garażu (może za wiele )A ta głupia przesyłka jeszcze nie przyszła ,zaczynam mieć powoli jakieś stany lękowe ale wracając do mojej pompy mam pytanie ,czy to jest dzieło skończone czy jej czegoś brakuje
- Załączniki
-
- 20150325_174023.jpg (84,04 KiB) Przejrzano 5697 razy
-
- Zdjęcie-0135.jpg (105,21 KiB) Przejrzano 5697 razy
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
No znowu zaświeciło w mojej duszy słońce bo takiej odpowiedzi oczekiwałem drogi Rokforze już dawno pomierzyłem wałki i wybrałem jeden (najmniej krzywy )i fajne spostrzeżenie że mój silnik mimo tylu lat pracy (Proto ten od sztaplarki ) legitymował się najmniejszym zużyciem podzespołów ,naprawdę szacunek i pomyśleć że całe zamieszanie mam zawdzięczać jednemu tłokowi
Re: silnik różnice
Napisałem dla uproszczenia " świeca żarowa"- tak naprawdę to taka kwadratowa grzałka ale to już wieszLeszekSodoma pisze:Trochę się rozpisałem (wybaczcie)Proto wracając do tych dwóch pierdolników to jako takiej świecy żarowej tam niema ale w kolektorze jest zamontowana spirala grzejna i domyślam się że ona to uruchamia ..
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: silnik różnice
Odebrałem na razie tylko głowicę (została sprawdzona na szczelność i przeszlifowana na szlifierce kubłowej) ,w czasie ostatniej wizyty dowiedziałem się że po honowaniu wyszło że trzeba osadzić jeszcze jedną tuleje no trudno .Jutro ma przyjść przesyłka z kolektorem ssącym trochę bolało (nigdy nie sądziłem że tych samochodów jest tak mało,przez co części są chorendalnie drogie) no bynajmniej dla mnie .Cosik nie wytłumaczalnego dzieje się z przesyłką od Adama (zaginęła w akcji )A wracając do mojego pytania chodziło oczywiście o koncert Dżemu który odbył się w Spodku ,wypiję tylko kawkę i naginam do garażu (docieranie zaworów i przygotowanie elementów silnika do składania i takie tam )
- Załączniki
-
- Zdjęcie-0135 (2).jpg (101,84 KiB) Przejrzano 5662 razy