Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D
Moderator: luk4s7
Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D
Panowie wakacje się skończyły i czas się brać do roboty
Czeka mnie trochę robótki tzw pozakupowej czyli wymian rozrządu i płynów eksploatacyjnych w toyce co mam nadzieję zaowocuje bezawaryjną jazdą.
I tutaj mam do Was kilka pytań.
1. Wymiana rozrządu. Kosmicznej technologi to tam nie ma i to się chwali Pasek i napinacz hydrauliczny, więc koszty śmieszne... Jeszcze tam nie zaglądałem i pewnie sprawa jest banalna, ale wolę zapytać. Jak luzuje się napinacz hydrauliczny przy ściąganiu paska i jak później się go po wymianie na nowy napina Wystarczy na sucho przekręcić wałem powiedzmy z 2 pełne obroty i napinacz sam się wstępnie napnie olejem Czy jest inny myk
2. Czy przy wymianie oleju w silniku warto ściągnąć miskę i zajrzeć do smoka 2003r, 180kkm przebiegu(krajowy, sprawdzone w serwisie). Akcji serwisowej z tym tematem nie miał... i na razie objawów brak.
Tam jest uszczelka czy sylikon? pewnie nie prosto się do nie dobrać?
3. Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Czy olej do skrzyni ma mieć jakieś specjalne oznaczenia? np ATF? Czy wystarczy, że piszę olej do skrzyń automatycznych. Wchodziłem na strony producentów i dobór oleju i np:
castrol zaleca - Transmax Dual
motul zaleca - Multi ATF.
Mogą być czy tylko oryginał?
Z góry śliczne dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Piotr
Czeka mnie trochę robótki tzw pozakupowej czyli wymian rozrządu i płynów eksploatacyjnych w toyce co mam nadzieję zaowocuje bezawaryjną jazdą.
I tutaj mam do Was kilka pytań.
1. Wymiana rozrządu. Kosmicznej technologi to tam nie ma i to się chwali Pasek i napinacz hydrauliczny, więc koszty śmieszne... Jeszcze tam nie zaglądałem i pewnie sprawa jest banalna, ale wolę zapytać. Jak luzuje się napinacz hydrauliczny przy ściąganiu paska i jak później się go po wymianie na nowy napina Wystarczy na sucho przekręcić wałem powiedzmy z 2 pełne obroty i napinacz sam się wstępnie napnie olejem Czy jest inny myk
2. Czy przy wymianie oleju w silniku warto ściągnąć miskę i zajrzeć do smoka 2003r, 180kkm przebiegu(krajowy, sprawdzone w serwisie). Akcji serwisowej z tym tematem nie miał... i na razie objawów brak.
Tam jest uszczelka czy sylikon? pewnie nie prosto się do nie dobrać?
3. Wymiana oleju w skrzyni automatycznej. Czy olej do skrzyni ma mieć jakieś specjalne oznaczenia? np ATF? Czy wystarczy, że piszę olej do skrzyń automatycznych. Wchodziłem na strony producentów i dobór oleju i np:
castrol zaleca - Transmax Dual
motul zaleca - Multi ATF.
Mogą być czy tylko oryginał?
Z góry śliczne dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Piotr
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Czesc,
Tez jestem na etapie wymiany rozrzadu. Zajechalem do serwisu:
1.psek rozrzadu 205zl
2. rolka 235zl
3.napinacz 361
4. pasek osprzetu (klima, alternator...) 165zl
razem: 966 + robota =1300zl
Dziwne jest jedno. Rozne serwisy ( w roznych miejscach w Polsce) maja rozne ceny wykonania tej uslugi np. Serwis Toyota Lubin 1200zl, Toyota Rumia 1800zl !!! Czas wymiany tez rozny:)) od 3 godzin do pozostawienia samochodu na drugi dzień...DOBRE. Chyba uwazaja ze jak ktos przyjezdza LC120 to nie ma pojecia o tym co sie dzieje pod maska.
W kazdym razie proponuje kupic oryginaly w serwisie i pojechac do wlasnego sprawdzonego mechanika co robi rozrzady kilka razy dziennie. Bedzie na pewno uczciwiej (jesli znacie fachowca:)) bo serwisy to nic innego jak pasozyty.
Mozna tez zakupic dobrej jakosci czesci innych firm (np MITSUBOSHI, GATES,DAYCO) i zmiescic sie w 600zl z robota. Ale nie ma zamiennika hydraulicznego napinacza i trzeba kupic oryginal.
Zestaw nowych oryginalnych czesci TOYOTA do wymiany kompletnego rozrzadu na Allegro to cena 500zl Wiec plowa tego co w serwisie.
Pozdrawiam
Ad@m.
Tez jestem na etapie wymiany rozrzadu. Zajechalem do serwisu:
1.psek rozrzadu 205zl
2. rolka 235zl
3.napinacz 361
4. pasek osprzetu (klima, alternator...) 165zl
razem: 966 + robota =1300zl
Dziwne jest jedno. Rozne serwisy ( w roznych miejscach w Polsce) maja rozne ceny wykonania tej uslugi np. Serwis Toyota Lubin 1200zl, Toyota Rumia 1800zl !!! Czas wymiany tez rozny:)) od 3 godzin do pozostawienia samochodu na drugi dzień...DOBRE. Chyba uwazaja ze jak ktos przyjezdza LC120 to nie ma pojecia o tym co sie dzieje pod maska.
W kazdym razie proponuje kupic oryginaly w serwisie i pojechac do wlasnego sprawdzonego mechanika co robi rozrzady kilka razy dziennie. Bedzie na pewno uczciwiej (jesli znacie fachowca:)) bo serwisy to nic innego jak pasozyty.
Mozna tez zakupic dobrej jakosci czesci innych firm (np MITSUBOSHI, GATES,DAYCO) i zmiescic sie w 600zl z robota. Ale nie ma zamiennika hydraulicznego napinacza i trzeba kupic oryginal.
Zestaw nowych oryginalnych czesci TOYOTA do wymiany kompletnego rozrzadu na Allegro to cena 500zl Wiec plowa tego co w serwisie.
Pozdrawiam
Ad@m.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:33
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Dokladnie co do rozrzadu to zakup sobie to np w inter carsie wyjdzie w miare tanio a dostaniesz ori czesci - wymiana jest bardzo prosta zajmuje do 30 min. Stary napinacz wykrecasz, nowy ma taka zawleczke ktora go blokuje w pozycji poczatkowej jak wszystko juz zlozysz to wyciagasz zawleczke i napinacz sie napina
Mi aso toyota powiedziala 2500 z wymiana :O w rzeszowie...
Mi aso toyota powiedziala 2500 z wymiana :O w rzeszowie...
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Panowie, no bez jaj
To już bardziej skomplikowany rozrząd jest w punto 1,2 8V - bo ostatnio u żony wymieniałem
No więc tak, kompletny rozrząd kupiłem normalnie w sklepie ale wszystko z górnej półki jak to zawsze robię. I nie widzę sensu przepłacać... Jeszcze nigdy rozrząd nie zawiódł mnie i dojechał do końca swojego serwisowego przebiegu w bdb stanie.
Także komplet kosztował mnie 390zł a wymiana własnymi rękami trwała 50 minut
O pasku klinowym nie wspomnę - 60zł, 10 min roboty Dodatkowo wymieniłem sobie łożyska w rolkach prowadzących...
Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę
To już bardziej skomplikowany rozrząd jest w punto 1,2 8V - bo ostatnio u żony wymieniałem
No więc tak, kompletny rozrząd kupiłem normalnie w sklepie ale wszystko z górnej półki jak to zawsze robię. I nie widzę sensu przepłacać... Jeszcze nigdy rozrząd nie zawiódł mnie i dojechał do końca swojego serwisowego przebiegu w bdb stanie.
Także komplet kosztował mnie 390zł a wymiana własnymi rękami trwała 50 minut
O pasku klinowym nie wspomnę - 60zł, 10 min roboty Dodatkowo wymieniłem sobie łożyska w rolkach prowadzących...
Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Ps. Napinacz faktycznie japoński, tej samej firmy którą zdemontowałem ale sobie teraz nie przypomnę firmy.
Dostałem go w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.
Mam przed sobą rachunek:
Pasek GATES - 115zł
Napinacz - 160zl
Rolka INA - 115zł.
Co do wymiany paska klinowego to tak jak pisałem - polecam od razu wymienić łożyska w rolkach prowadzących - po 2szt na jedną rolkę po koło chyba 9zł szt z SKF-u.
Niestety łożysko w rolce napinacza nie wymienne. Zamiennik nie dostępny, tylko w ASO.
W ASO sama rolka jest nie dostępna i trzeba kupić cały napinacz za jedyne 1500zł
Jak na razie łożysko w rolce napinacza na szczęście jest w dobrym stanie, ale i tak mam pomysł jak się do niego dobrać i wymienić jakby co
Dostałem go w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.
Mam przed sobą rachunek:
Pasek GATES - 115zł
Napinacz - 160zl
Rolka INA - 115zł.
Co do wymiany paska klinowego to tak jak pisałem - polecam od razu wymienić łożyska w rolkach prowadzących - po 2szt na jedną rolkę po koło chyba 9zł szt z SKF-u.
Niestety łożysko w rolce napinacza nie wymienne. Zamiennik nie dostępny, tylko w ASO.
W ASO sama rolka jest nie dostępna i trzeba kupić cały napinacz za jedyne 1500zł
Jak na razie łożysko w rolce napinacza na szczęście jest w dobrym stanie, ale i tak mam pomysł jak się do niego dobrać i wymienić jakby co
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Hmmm, muszę poszperać, ale raczej bank jest zamiennik
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Czesc,MłodyWilk pisze:Panowie, no bez jaj
Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę
Napisz prosze, jakiego typu lozyska kupiles (rozmiar) i czy mieli towar od reki czy czekales na zamowienie.
Czy miales prase do wycisniecia tych lozysk, czy poszlo bez klopotu i bez uszkodzen rolki?
Czy stare lozysko mocno szumialy i potrzebowaly wymiany, czy wymieniles je profilaktycznie bo i koszt niewielki?
Co z pompa wody?
Czy cala operacje wymiany robiles u siebie w garazu?
Ad@m.
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Łożyska w sklepie z łożyskami dostałem od ręki. Rozmiaru nie pamiętam...
Jedno już delikatnie piszczało to zrobiłem z tym porządek. Bez żadnej prasy - trzeba po prostu zabrać się do tego umiejętnie i jakoś pójdzie
Pompa wody póki nie cieknie, nie ma luzów, łożyska nie hałasują to nie ruszam. Jak nie jest na rozrządzie to wymieniam jak się już powoli upomina o przejście na emeryturę
To taka ,,wielka operacja", że nawet z kanału nie musiałem korzystać, także zwykły garaż wystarczy...
Ps. Coś Ci posłałem na PW...
Jedno już delikatnie piszczało to zrobiłem z tym porządek. Bez żadnej prasy - trzeba po prostu zabrać się do tego umiejętnie i jakoś pójdzie
Pompa wody póki nie cieknie, nie ma luzów, łożyska nie hałasują to nie ruszam. Jak nie jest na rozrządzie to wymieniam jak się już powoli upomina o przejście na emeryturę
To taka ,,wielka operacja", że nawet z kanału nie musiałem korzystać, także zwykły garaż wystarczy...
Ps. Coś Ci posłałem na PW...
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Rafi to poszperaj proszę, bo gość w sklepie dość długo szukał i nie mógł znaleźć. A naprawdę sprzedawca konkret i zawsze wszystko mi idealnie dobiera. Być może nie miał w swoich bazach a gdzieś się tam zamiennik sprytnie ukrywa - byłoby miło
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
MłodyWilk pisze:Panowie, no bez jaj
Także komplet kosztował mnie 390zł a wymiana własnymi rękami trwała 50 minut
O pasku klinowym nie wspomnę - 60zł, 10 min roboty Dodatkowo wymieniłem sobie łożyska w rolkach prowadzących...
Jakby ktoś potrzebował pomocy, chętnie pomogę
Bardzo prosze o szczere i prawdziwe dane PANOWIE.... To co piszecie na forum czesto odbiega od informacji wymienianych na priv. Jak sie zada kilka pytan to wychodzi fikcja w realu...
Ad@m.
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Witam
Ja pasek i rolką nabyłem za 299 + napinacz za 169 wiec całość za 468, może nie najtaniej jak inni, ale na pewno taniej niż w ASO.
Robocizna moja i to w najbliższym czasie. Bazuje na http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... it=wymiana" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlatego pytanie na co szczególnie mam zwrócić uwagę, żeby tej prostej rzeczy nie sp...
Ja pasek i rolką nabyłem za 299 + napinacz za 169 wiec całość za 468, może nie najtaniej jak inni, ale na pewno taniej niż w ASO.
Robocizna moja i to w najbliższym czasie. Bazuje na http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... it=wymiana" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlatego pytanie na co szczególnie mam zwrócić uwagę, żeby tej prostej rzeczy nie sp...
Re: Wymiana rozrządu i ooleju w 3.0 D4D
Jeżeli wymieniałeś kiedyś osobiście już jakiś rozrząd, to sobie poradzisz, bo ten na pewno jest mniej skomplikowany - prostszych już nie ma . Ale jak nigdy nie miałeś z tym styczności to szkoda się uczyć na takim silniku.Aleksx pisze:Witam
Robocizna moja i to w najbliższym czasie. Bazuje na http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... it=wymiana" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlatego pytanie na co szczególnie mam zwrócić uwagę, żeby tej prostej rzeczy nie sp...
Po krótce - ustawiasz koła na znakach, kręcąc kluczem za wał główny silnika. Do ustawienia dolnego znaku dobrze posłużyć się lusterkiem...
Później demontujesz napinacz, pasek i rolkę i zakładasz w kolejności: napinacz, rolka, pasek.
Na pasku są zaznaczone kreski(punkty) które przy zakładaniu muszą pokrywać się ze znakami na kołach.
Jeśli wszystko CI się zgadza, ściągasz zawleczkę z napinacza i kręcisz za wał kontrolnie tak z 2-4 obroty i jeszcze raz ustawiasz koła na znakach i sprawdzasz czy wszystko gra. Jeśli gra to palisz maszynę i delektujesz się pracą silniczka na nowym rozrządzie
To by było na tyle...
Re: Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D
Przyszla i kolej na mnie. Czesci przywedrowaly od Kylona, wczoraj wieczorem zakupiłwszy do nich jeszcze krateczke piwka i siup do roboty.
Z duzym spokojem i kilkoma bluzgami w miedzyczasie, cala operacja zajela mi 2 godzinki, ale to pewnie dlatego, ze to moj pierwszy rozrzad (nie liczac wymiany w jakims maluchu, sto lat temu).
Dostep jest dosc ciasny, stad te bluzgi, ale da rade zrobic. Sprawe znacznie ulatwia zdjecie przedniej oslony pod silnikiem, odkrecenie plastiku z napisem D4D z silnika z gory i odkrecenie takiego blaszanego uchwytu, ktory trzyma dwa gumowe węże.
Wszystko skrecone jak manual przykazal z uzyciem klucza dynamometrycznego nawet i hula
Mam jeszcze tylko pytanie, czy potrafi ktos podpowiedziec w jaki sposob kasuje sie przebieg odliczany do wymiany rozrzadu? Wiem, ze po jakims tam czasie i przebiegu wyswietla sie T-belt co sugeruje wymiane i teraz, skoro przelozylem nowy, to chcialbym w jakis sposob skasowac to odliczanie, tak zeby auto "wiedzialo", ze ma zmieniony rozrząd. Pomoze ktos?
Z duzym spokojem i kilkoma bluzgami w miedzyczasie, cala operacja zajela mi 2 godzinki, ale to pewnie dlatego, ze to moj pierwszy rozrzad (nie liczac wymiany w jakims maluchu, sto lat temu).
Dostep jest dosc ciasny, stad te bluzgi, ale da rade zrobic. Sprawe znacznie ulatwia zdjecie przedniej oslony pod silnikiem, odkrecenie plastiku z napisem D4D z silnika z gory i odkrecenie takiego blaszanego uchwytu, ktory trzyma dwa gumowe węże.
Wszystko skrecone jak manual przykazal z uzyciem klucza dynamometrycznego nawet i hula
Mam jeszcze tylko pytanie, czy potrafi ktos podpowiedziec w jaki sposob kasuje sie przebieg odliczany do wymiany rozrzadu? Wiem, ze po jakims tam czasie i przebiegu wyswietla sie T-belt co sugeruje wymiane i teraz, skoro przelozylem nowy, to chcialbym w jakis sposob skasowac to odliczanie, tak zeby auto "wiedzialo", ze ma zmieniony rozrząd. Pomoze ktos?
Re: Wymiana rozrządu i oleju w 3.0 D4D
Jest na forum opisana ta procedura. Musisz użyć wyszukiwarki. Robisz to przyciskiem ODO.