Która lepsza : 120 czy 150?
Moderator: luk4s7
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Która lepsza : 120 czy 150?
Witam. Przeglądałem temat która lepsza 80tka czy 100tka. I zaciekawiła mnie Wasza opinia na temat nowszych LC.
Zazaczam że bardziej zależy mi na "asfaltowym" użytkowaniu auta, nie będę go na pewno topił po lusterka w błocie, czasem trzeba będzie pokonac zaspy lub błotnistą drogę. Jednak prosze o opinie na temat różnych wad i zalet LC 120 i LC150.
W szczególności interesował by mnie silnik 3.0 D4D
Z góry serdecznie dziękuję
Zazaczam że bardziej zależy mi na "asfaltowym" użytkowaniu auta, nie będę go na pewno topił po lusterka w błocie, czasem trzeba będzie pokonac zaspy lub błotnistą drogę. Jednak prosze o opinie na temat różnych wad i zalet LC 120 i LC150.
W szczególności interesował by mnie silnik 3.0 D4D
Z góry serdecznie dziękuję
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
Bardzo dużo opinii znajdziesz w dziale J12-temat: okiem użytkownika i J15-temat: okiem użytkownika (kilka cennych i obiektywnych opinii osób, które przesiadły się ze 120 do 150). Na bardzo ogólne pytanie, które zadałeś można napisać poemat-gdybyś sprecyzował byłoby zdecydowanie łatwiej bo szczerze mówiąc(pisząc) nie chce mi się tworzyć posta przez najbliższe 2 godziny.
Do "asfaltowego" uzytkowania bardziej polecam Rav4-mniejsze, zwrotniejsze, mniej pali, zdecydowanie szybsze(piszę o silniku 2.2D-Cat 177PS)-dużo mniejsze koszty eksploatacji a przejedzie też przez zaspę i bloto.
Do "asfaltowego" uzytkowania bardziej polecam Rav4-mniejsze, zwrotniejsze, mniej pali, zdecydowanie szybsze(piszę o silniku 2.2D-Cat 177PS)-dużo mniejsze koszty eksploatacji a przejedzie też przez zaspę i bloto.
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
Ravka może sie okazać trochę za mała po przesiadce z A6
Po delikatnym rozeznaniu cen, będę celował w 120stke 3.0 D4D 2005 - 2007. Pięciodrzwiową.
Właśnie skończyłem czytac artykuł w AŚ 4x4 o używanych 120stkach i to potwierdziło mój wybór.
Fajnie jakby była na wypasie, ale bez pneumatyki. Jedno napisali dobrze: ceny aut używanych sa delikatnie zawyżone przez właścicieli z racji renomy aut, jednak będę szukał zadbanej, niekatowanej i z pewną historią. Jakby ktoś z szanownych klubowiczów wiedział o takowej, to prosiłbym o info. Będę zobowiązany
Po delikatnym rozeznaniu cen, będę celował w 120stke 3.0 D4D 2005 - 2007. Pięciodrzwiową.
Właśnie skończyłem czytac artykuł w AŚ 4x4 o używanych 120stkach i to potwierdziło mój wybór.
Fajnie jakby była na wypasie, ale bez pneumatyki. Jedno napisali dobrze: ceny aut używanych sa delikatnie zawyżone przez właścicieli z racji renomy aut, jednak będę szukał zadbanej, niekatowanej i z pewną historią. Jakby ktoś z szanownych klubowiczów wiedział o takowej, to prosiłbym o info. Będę zobowiązany
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
- Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
- Kontakt:
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
no mam taka jedna ale to dopiero gdzies w czerwcu bedzie szła na sprzzedaz ( przebieg 50 tys km wersja ful bez pneum)
no a ja gdy tylko sprzedam hdj 80 w najblizszym czasie tez bede szukał LC 120 ale raczej wersja terra z klima jak najbardziej uboższa wiec tez ciekawe ktora lepsza 120 czy 150
no a ja gdy tylko sprzedam hdj 80 w najblizszym czasie tez bede szukał LC 120 ale raczej wersja terra z klima jak najbardziej uboższa wiec tez ciekawe ktora lepsza 120 czy 150
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
kazdy tak mowilgreg25 pisze:nie będę go na pewno topił po lusterka w błocie,
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
To tak jak kolega Duch ,nie po klamki , a lusterkamarcinvvv pisze:kazdy tak mowilgreg25 pisze:nie będę go na pewno topił po lusterka w błocie,
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
Jak możesz kupić 150-kę nową to też to rozważ. Jeździłem KDJ150 na sprężynach, z automatem i na asfalcie jest dla mnie dużo lepsza niż analogiczna 120-ka, a taką mają moi rodzice. Jest sztywniejsza, mniej się buja, lepiej skręca, a przy tym nie straciła nic z komfortu. W terenie jest tak samo sprawna, nie wiem jak te wszystkie systemy, bo ich nie włączałem. I ma bardzo słaby lakier, w sensie podatny na zarysowania, ale nie to żeby 120-ka miała jakiś rewelacyjny
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
To może być jeszcze gorszy lakier niż w 120-ce?Rafi pisze:.... I ma bardzo słaby lakier, w sensie podatny na zarysowania, ale nie to żeby 120-ka miała jakiś rewelacyjny
jjb
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
tak, w RAVce
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
Nie ma czegoś takiego jak wypas bez pneumatyki. Zawieszenie pneum. było dodawane wg. polskiej specyfikacji od wersji SoL, wersją wyposażenia wyzej jest SOL+NAVI i najwyższa X. W wersjach wyposażenia LUNA, LuNA Comfort i LUna Comfort X nie było pneumatyki. Zresztą nie wiem co rozumiesz przez wypas: czy wypasem jest g*****a nawigacja z interfac'em jak gry na Amidze czy plastikowa skóra-czy inny kolor drewienek z japońskiej wtryskarki na desce rozdzielczej które ma wersja X? już wersja podstawowa jest bardzo bogato wyposażona.greg25 pisze:Ravka może sie okazać trochę za mała po przesiadce z A6
Po delikatnym rozeznaniu cen, będę celował w 120stke 3.0 D4D 2005 - 2007. Pięciodrzwiową.
Właśnie skończyłem czytac artykuł w AŚ 4x4 o używanych 120stkach i to potwierdziło mój wybór.
Fajnie jakby była na wypasie, ale bez pneumatyki. Jedno napisali dobrze: ceny aut używanych sa delikatnie zawyżone przez właścicieli z racji renomy aut, jednak będę szukał zadbanej, niekatowanej i z pewną historią. Jakby ktoś z szanownych klubowiczów wiedział o takowej, to prosiłbym o info. Będę zobowiązany
W A6 nie ma za dużo miejsca jak na wielkość auta-porównywalnie z Ravką(piszę o tej najnowszej) a w LC 120 jest niewiele więcej miejsca niż w 2 ww. Nie piszę o bagażniku tylko o miejscu z tyłu, dla pasażerów, na nogi(ogólnie o przestrzeni pasażerskiej z przodu i z tyłu-w Avensis jest więcej miejsca z tyłu niż w LC120(mam 188cm wzrostu)
Ceny 120 dyktuje rynek a nie właściciele-Pajero i Patrol czy Discovery też są "kultowe" a można przy prawie takiej samej albo w przypadku Discovery nawet wyższej cenie zakupu nowego auta kupić je na rynku wtórnym dużo taniej niż LC z tych samych roczników wieć AutoŚwiat jak zawsze pisze bardzo ciekawe rzeczy:/
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
- Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
- Kontakt:
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
Skoro Disco i patrol i pajero sa takie wspaniałe to czemu nim nie jezdzisz Łukasz ...
plastikowe skóry ???
no jezdziłem BMW , Audi , i innymi cudami na kółkach i uważam że skóry w Toyocie nie wypadaja najgorzej .... a popatrz na skroy w nissanie albo land roverze ...
Moj Land to wersja Luna Comfort ma 56 tys przebiegu bezwypadek z 2007 i uwierz ze nie zamienił bym go na Rovera ktory ciagle cos... albo kapie albo inna usterka go dotyka a moze byc 5 lat młodszy i tanszy ...
a jako były własciciel audi allroad 2003 jest duza roznica jesli chodzi o miejsce pasazera z tylu
plastikowe skóry ???
no jezdziłem BMW , Audi , i innymi cudami na kółkach i uważam że skóry w Toyocie nie wypadaja najgorzej .... a popatrz na skroy w nissanie albo land roverze ...
Moj Land to wersja Luna Comfort ma 56 tys przebiegu bezwypadek z 2007 i uwierz ze nie zamienił bym go na Rovera ktory ciagle cos... albo kapie albo inna usterka go dotyka a moze byc 5 lat młodszy i tanszy ...
a jako były własciciel audi allroad 2003 jest duza roznica jesli chodzi o miejsce pasazera z tylu
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
patryknowak111 pisze:Skoro Disco i patrol i pajero sa takie wspaniałe to czemu nim nie jezdzisz Łukasz ...
plastikowe skóry ???
no jezdziłem BMW , Audi , i innymi cudami na kółkach i uważam że skóry w Toyocie nie wypadaja najgorzej .... a popatrz na skroy w nissanie albo land roverze ...
Moj Land to wersja Luna Comfort ma 56 tys przebiegu bezwypadek z 2007 i uwierz ze nie zamienił bym go na Rovera ktory ciagle cos... albo kapie albo inna usterka go dotyka a moze byc 5 lat młodszy i tanszy ...
a jako były własciciel audi allroad 2003 jest duza roznica jesli chodzi o miejsce pasazera z tylu
To, że mam 120 nie znaczy, że auto jest przecudowne i będę nad nim piał z zachwytu. Mam spory dystans do siebie i do aut którymi jeżdżę i potrafię z dystansem napisać, że skóra w LC 120 to nie jest skóra, że drewno na desce to nie drewno tylko wyrób wtryskarki, że nawigacja jest słaba za pieniądze, które trzeba za nią zapłacić.
Nigdzie nie napisałem, że Pajero, Disco i Patrol to wspaniałe auta-tylko, że uważane są też przez niektórych za kultowe i za pieniądze które trzeba zapłacić za nowe na rynku wtórnym wypadają z LC dużo gorzej co na pewno nie jest wypadkową podbijania cen przez włascicieli bo to jakieś niedorzeczne, żeby sprzedawca dyktował cenę na rynku wtórnym aut Ten akapit napisałem odnośnie cytowanego artykułu-jak zawsze mega jakość- z AŚ.
Jeździłem Audi jeżdżę też obecnie BMW i skóry w obu markach są dużo lepsze niż w Toyocie więc mam porównanie i w LC jest skóra żałosnej jakości. W jednym zdaniu napisałeś, że nie jeździłeś BMW, Audi a w zdaniu kończącym napisałeś, że byłeś właścicielem Audi Allroad więc nie wiem co jest prawdą i czy rozmawiamy na podstawie organoleptycznych porównań i doświadczeń czy wiedzy z AutoŚwiata.(Jeżeli jeździłeś audi to na 100% musiałeś zauważyć, że skóra to skóra i jakościowo wypada kilka półek lepiej od wnętrza LC) Audi a6 sedan, kóre pojawiło się w jednym z postów(i które jest zaczepieniem dla dyskusji) byłem włascicielem w 1997 roku(z dosyć żałosnym silnikiem 2.4) i miejsca z tyłu nie było więcej niż w Ravce-może a Allroadzie jest więcej ale o nim nie piszemy
Mój LC to też Luna Comfort z grudnia 2008-też bezwypadek z przebiegiem 16 tys km( nie jeżdże nim przez tą skórę na siedzeniach ) i chętnie zamienię to auto za jakiś czas już nie na terenówkę-jest to pierwsze tego typu auto w moim życiu i nie jest to to czego do końca oczekiwałem (bo nie mam szczerze mówiąc wiele wolnego czasu, żeby bawić się w offroad- czego bardzo żałuję a do czego po odpowiednim przystosowaniu auto się doskonale nadaje) a kupowanie takiego auta po to, żeby przejechać się raz na rok po lesie drogą z większymi dziurami to nieporozumienie, dlatego zaproponowałem Rav4 w odpowiedzi na pierwszego posta. Żeby nie było, że tylko narzekam samochód pomimo tych minusów które wymieniłem ma też sporo pozytywów, kóre przeważają nad minusami albo w najgorszym wypadku je równoważą.
Więcej dystansu i obiektywizmu do aut, którymi jeździmy bo chwalenie i wysławianie tylko tego czym jeździmy i posiadamy to raczej nienormalna rzecz
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
PatrykNowak111, przepraszam, dopiero zauważyłem, że napisałeś, "no" zamiast "nie"-mój błąd wycofuję się ze zdania:"W jednym zdaniu napisałeś, że nie jeździłeś BMW, Audi a w zdaniu kończącym napisałeś, że byłeś właścicielem Audi Allroad więc nie wiem co jest prawdą i czy rozmawiamy na podstawie organoleptycznych porównań i doświadczeń czy wiedzy z AutoŚwiata" Moje niedopatrznie
No offence
No offence
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
To fakt, LC sa poszukiwanymi i cenionymi samochodami i dlatego trzymają cenę. Wcale nie czynię z tego zarzutu, ale ja jako kupujący wolałbym żeby były tańsze .
Skóry w audi i bmw są przyjemne w dotyku, nie miałem okazji porównac ich ze skórami toyoty. Ale miło poczytac opinie innych użytkowników, a nie tylko artykuł w AŚ. Co do miejsca z tyłu to nie jest dla mnie tak ważne, bo zwykle jeżdżę z przodu, a jak już jadę z tyłu, to wtedy zazwyczaj jest mi wszystko obojętne
A tak serio to w allroadzie jest tyle samo miejsca co w zwykłej A6, wnętrza sa bliźniacze.
Skoro kolega Patryk jeździł allroadem, to może napisz jakie jest porównanie kosztów serwisowania, napraw i w ogóle eksploatacji audi i LC120.
Skóry w audi i bmw są przyjemne w dotyku, nie miałem okazji porównac ich ze skórami toyoty. Ale miło poczytac opinie innych użytkowników, a nie tylko artykuł w AŚ. Co do miejsca z tyłu to nie jest dla mnie tak ważne, bo zwykle jeżdżę z przodu, a jak już jadę z tyłu, to wtedy zazwyczaj jest mi wszystko obojętne
A tak serio to w allroadzie jest tyle samo miejsca co w zwykłej A6, wnętrza sa bliźniacze.
Skoro kolega Patryk jeździł allroadem, to może napisz jakie jest porównanie kosztów serwisowania, napraw i w ogóle eksploatacji audi i LC120.
Re: Która lepsza : 120 czy 150?
greg25, wklejam post z innego forum(streszczając cały temat-założyciel zadał pytanie co lepiej kupić BMW 530xd czy Audi A6 quattro. Założyciel tematu jeździ 120 i chce zmienić na BMW albo Audi-na pytanie dlaczego chce zmienić dobre auto odpowiedział, że koszty eksploatacji zaczynają rosnąć lawinowo):
Wklejam w całości w formie i pisowni niezmienionej:
"LC juz ma 300 K jestem drugim wlascicielem pierwszy kupil go w salonie PL
Amory (2300 od sztuki)
mieszek tylni wlasnie poszedl (900 zl nowy oczywiscie zamiennikow nie ma plus pasowalo by sprezarke wymienic 2500...)
Filtry wymieniam jak w zegarku a wlasciwie czesciej.
Wtryski naturalna sprawa wiec o nicih nawet nie pisze chociaz poki co nie musze wymieniac.
Do tego nie wspominam juz o tekstam mechanikow ze wymiana kazdej czesci w tym aucie jest liczona x2 bo to duze itp... takie ogolnie pierdo...[<-ostrzeżenie- MOD]
nawet myjnia reczna liczy znacznie wiecej.
Opony nie wspominam juz bo normalne zaczynaja sie od 850 w gore od sztuki
Reasumujac - bardzo malo czesci jest na rynku wtornym do LC do tego bardzo malo jest zamiennikow nie liczac klockow i tarcz (nawet lozyska niby sa jako zamienniki ale tez bardzo drogie)
Tak dla rozjasnienia sytuacji po czesci do LC 120 na allegro jest 2 K a do E60,61 10 razy wiecej... sam tego fakt pokazuje jaka jest dostepnosc i co za tym idzie cena czesci zamiennych.
Dochodzi do tego ze samochodziarze licza za czesci nieweiele mniej czasami niz w aso doslownie ! za mieszek mi gosc krzyknal 650 zl uzywany a w aso 900 nowy z faktura od ktorej odliczam vat i podatek..."
Wklejam w całości w formie i pisowni niezmienionej:
"LC juz ma 300 K jestem drugim wlascicielem pierwszy kupil go w salonie PL
Amory (2300 od sztuki)
mieszek tylni wlasnie poszedl (900 zl nowy oczywiscie zamiennikow nie ma plus pasowalo by sprezarke wymienic 2500...)
Filtry wymieniam jak w zegarku a wlasciwie czesciej.
Wtryski naturalna sprawa wiec o nicih nawet nie pisze chociaz poki co nie musze wymieniac.
Do tego nie wspominam juz o tekstam mechanikow ze wymiana kazdej czesci w tym aucie jest liczona x2 bo to duze itp... takie ogolnie pierdo...[<-ostrzeżenie- MOD]
nawet myjnia reczna liczy znacznie wiecej.
Opony nie wspominam juz bo normalne zaczynaja sie od 850 w gore od sztuki
Reasumujac - bardzo malo czesci jest na rynku wtornym do LC do tego bardzo malo jest zamiennikow nie liczac klockow i tarcz (nawet lozyska niby sa jako zamienniki ale tez bardzo drogie)
Tak dla rozjasnienia sytuacji po czesci do LC 120 na allegro jest 2 K a do E60,61 10 razy wiecej... sam tego fakt pokazuje jaka jest dostepnosc i co za tym idzie cena czesci zamiennych.
Dochodzi do tego ze samochodziarze licza za czesci nieweiele mniej czasami niz w aso doslownie ! za mieszek mi gosc krzyknal 650 zl uzywany a w aso 900 nowy z faktura od ktorej odliczam vat i podatek..."