problem z paliwem - zamarza ?
Moderator: luk4s7
Re: problem z paliwem - zamarza ?
dajcie spokoj z tymi nagrzewnicami podgrzewnicami itd ,ja nie mam w swojej d4d podgrzewacza paliwa ,auto stoi pod zadaszeniem albo i nie ,na mrozie czy -15 czy -20 paliwo ..teraz testuje auchan 3.48pln/l i zawsze zapala bez jakichkolwiek problemow ,wiec zmiencie dealera tzn. stacje faktycznie bp ultimate jest chyba mocno przereklamowany
Re: problem z paliwem - zamarza ?
wiesz... jak 2 z 5 lokalnych stacji zaliczyły wtopę to lada moment może nie być żadnej wartej uwagi [a tak poza tym to mój region ma chyba najdroższe paliwo w kraju]
obiecane zdjęcia
Podgrzewacz na obudowie filtra - widac element grzejący [tzn. tak mi się wydaje, bo u mnie nie grzeje ] a w metalowej pokrywce jest element załaczający
element załączający w górnej cześci ma złącze prądowe i napięcie powinno pojawić się na całym korpusie [u mnie nie ma połączenia]
od spodu jest otworek pewnie na wpływające paliwo które ma załączac albo wyłączać termostat, wygląda że coś się tam wykręca ale u mnie z zachowaniem rozsądnej siły ruszalo się tylko w zakresie 10 stopni w obie strony
termostat siedzi w białym plastiku , na dole coś co powinno ogrzewać [jesli to działa tak jak mi sie wydaje]
no i jeszcze fotki webasta
wydech przy przednim kole
obiecane zdjęcia
Podgrzewacz na obudowie filtra - widac element grzejący [tzn. tak mi się wydaje, bo u mnie nie grzeje ] a w metalowej pokrywce jest element załaczający
element załączający w górnej cześci ma złącze prądowe i napięcie powinno pojawić się na całym korpusie [u mnie nie ma połączenia]
od spodu jest otworek pewnie na wpływające paliwo które ma załączac albo wyłączać termostat, wygląda że coś się tam wykręca ale u mnie z zachowaniem rozsądnej siły ruszalo się tylko w zakresie 10 stopni w obie strony
termostat siedzi w białym plastiku , na dole coś co powinno ogrzewać [jesli to działa tak jak mi sie wydaje]
no i jeszcze fotki webasta
wydech przy przednim kole
Re: problem z paliwem - zamarza ?
to ze najdrozsze nie znaczy najlepsze tylko kwestia marzy a syf ten sam
Re: problem z paliwem - zamarza ?
o jaaaa , a czy ja mówię, że najlepsze? tak tylko wspomniałemMichalkrk pisze:to ze najdrozsze nie znaczy najlepsze tylko kwestia marzy a syf ten sam
Re: problem z paliwem - zamarza ?
a u mnie z lokoila zamuliło landka i do tego jeszcze walnął filtr oleju po rozruchu. nie ma chyba reguły. lać do pełna jak najczęściej, dolewać te ulepszacze/wytrącacze przed falą mrozów i jeździć...MaxLux pisze:Chocbym mial pchac syfa do nastepnej stacji w zyciu w Lukiolu nie zatankujeNorick pisze:Hm a ja z reguły tankuje na Lukoilu i żadnych problemów. Po tygodniu niebytności w kraju odpaliłem nad ranem przy minus 15 bez żadnego kłopotu. Nigdy żadnych problemów. Ale faktycznie coś z tym BP nie tak, paru moich znajomych tam tankuje i ktoś zimą kwękał hmm
na pohybel czerwonym
Re: problem z paliwem - zamarza ?
tylko widzisz... jest przepis , że paliwo ma być zimowe a nas w c... robią
jak mam kupowac paliwo i na tej samej stacji od razu dodatek lać na wszelki wypadek, bo paliwo może być złe to gdzie tu sens?
[dolewanie benzyny można jakoś przeboleć - ktoś wie ile i z jakim efektem trzeba dolać?]
jak mam kupowac paliwo i na tej samej stacji od razu dodatek lać na wszelki wypadek, bo paliwo może być złe to gdzie tu sens?
[dolewanie benzyny można jakoś przeboleć - ktoś wie ile i z jakim efektem trzeba dolać?]
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Dolewam do 5% przy temp poniżej -15 zawsze z pozytywnym skutkiem. Znam takich co leją do 10 %.
Re: problem z paliwem - zamarza ?
ja tak samo
5-10 procent zalezy ile sie wleje.
Wazne to jest zwlaszcza przy pierwzszych mrozach gdzie maja jeszcze na stacjach " letnie" paliwo czyt. jeszcze bardziej gowniane.
Na dodatki wg mnie szkoda kasy
5-10 procent zalezy ile sie wleje.
Wazne to jest zwlaszcza przy pierwzszych mrozach gdzie maja jeszcze na stacjach " letnie" paliwo czyt. jeszcze bardziej gowniane.
Na dodatki wg mnie szkoda kasy
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Ja na BP leję i przy ostatnich mrozach (-18) auto bez problemu odpaliło po kilku dniach stania, wydaje mi się więc że lanie dodatków sensu nie ma kwestia wyboru stacji.
Re: problem z paliwem - zamarza ?
mrozy zelżały, dolałem 20 litrów lepszego paliwa - jest teraz pół baku, dodatek do paliwa do -40, wymieniłem filtr paliwa a w nim kupa lodu, zdemontowałem przewody paliwowe z filtra, dmuchnąłem w przewód do baku coby syf wrócił skąd przyszedł, przepompowałem ręcznie zylion razy pompką ręczną na filtrze paliwo aż trysnęło w stronę pomopy, założyłem wąż w stronę pompy, booster na optimę bo już zdychała, pokręciłem, pokręciłem, chłech, chłech załapał, pochodził trochę głośno, jak się zagrzał to zaczął ładniej pracować. teraz odmarza w ciepłej hali, jak się ogrzeje to jadę dolać jeszcze "zimowego" paliwa do pełna. Będzie żył, ufff.
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Czyli jak widać reguły brak.
Ja z "reguły" tankuję na Lukoilu ( na tej samej stacji, pomijam polityczne preferencje) czasem zdarza mi się w okolicach mrozów dołożyc piątkę etyliny na bak.. Wolę takie rozwiązania bo kiedyś miałem taki przypadek że uszlachetniacz,który miałem dolać do ciężarówy okazał się być gąbką. Ale wtedy nawet grzanie przewodów od pneumatyki okazywało się błędęm bo część była z plastyku( nowsze) i kolejny kłopot gotów=zablokowane hamulce.
Ja z "reguły" tankuję na Lukoilu ( na tej samej stacji, pomijam polityczne preferencje) czasem zdarza mi się w okolicach mrozów dołożyc piątkę etyliny na bak.. Wolę takie rozwiązania bo kiedyś miałem taki przypadek że uszlachetniacz,który miałem dolać do ciężarówy okazał się być gąbką. Ale wtedy nawet grzanie przewodów od pneumatyki okazywało się błędęm bo część była z plastyku( nowsze) i kolejny kłopot gotów=zablokowane hamulce.
Re: problem z paliwem - zamarza ?
wiec, aby wypelnic temat, ktory dotyczyl w pierwszym poscie podgrzewacza oto procedura testowa tego ustrojstwa
wynika to z tego ze wlacza go nie termostat a podcisnienie przeplywajacego paliwa.
A i jeszcze sie dowiedzialem ze w landkach j8 prad podaje przekaznik, ktory jest na oddzielnym bezpieczniku. W innych jest zasilany bezposrednio ze stacyjki.
wynika to z tego ze wlacza go nie termostat a podcisnienie przeplywajacego paliwa.
A i jeszcze sie dowiedzialem ze w landkach j8 prad podaje przekaznik, ktory jest na oddzielnym bezpieczniku. W innych jest zasilany bezposrednio ze stacyjki.
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Dodam do tematu jeszcze małą poradę, w 90% przypadkach paliwo zamarza w filtrze paliwa. Jest na to sposób w warunkach polowych a mianowicie ogrzewacze do rąk czy nóg, często samoprzylepne zastosowane na filtrze skutecznie go ogrzewają
Re: problem z paliwem - zamarza ?
Dzięki za info - dobrze wiedzieć że podciśnienie no ale i tak u mnie nie działa - tzn wkładając do środka szpilę od omomierza nie ma styku - wypalony, zardzewiały, nie wiadomo, czasem się znajdzie takie miejsce gdzie jest kontakt ale to na zasadzie przypadku
kompletny podgrzewacz w ASO to jakieś 470 zł
nie sprzedają żadnych części zamiennych
[może jakby podrążyć temat czy samo robią czy maja podwykonawcę to cos by się znalazło ale chyba szkoda zachodu]
będzie kombinowanie z uruchomieniem tego obecnego - otworzenie i sprawdzenie co w środku, potem zamknięcie pacjenta
kompletny podgrzewacz w ASO to jakieś 470 zł
nie sprzedają żadnych części zamiennych
[może jakby podrążyć temat czy samo robią czy maja podwykonawcę to cos by się znalazło ale chyba szkoda zachodu]
będzie kombinowanie z uruchomieniem tego obecnego - otworzenie i sprawdzenie co w środku, potem zamknięcie pacjenta