Akumulator
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Akumulator
12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.
Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Akumulator
12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.
Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
Re: Akumulator
Zobacz pasek klinowy(stan naprężenie), sprawdź napięcie na stykach alternatora (mogą być styki zasyfiałe). Ale obawiam sie, że alternator do regeneracji.
Re: Akumulator
Mierzone na Alterze i aku.sebastian44 pisze:12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.
Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
Czyli montowany jest gdzieś od dołu. Kurka czarno to widzę z podstawowym zestawem narzędzi i bez kanału. Dojście od dołu też byle jakie.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Akumulator
Bez przesady w tym aucie jest masa miejsca, można całą głowę wsadzić. Dasz radę
Re: Akumulator
To podpowiedźcie proszę gdzie są te mocowania
Re: Akumulator
Trochę inwencji twórczej!
W google wpisz alternator lj70 wybierz zakładkę "grafika"
i przykładowy obrazek https://toyota.7zap.com/en/gr/land+crui ... 3/mef469c/
PS. mocowany jest na śrubach
Edyta1: poglądowy filmik z innego modelu, ale instrukcja zadziała
https://www.youtube.com/watch?v=1dN1JFgw5Rw
W google wpisz alternator lj70 wybierz zakładkę "grafika"
i przykładowy obrazek https://toyota.7zap.com/en/gr/land+crui ... 3/mef469c/
PS. mocowany jest na śrubach
Edyta1: poglądowy filmik z innego modelu, ale instrukcja zadziała
https://www.youtube.com/watch?v=1dN1JFgw5Rw
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Akumulator
Przeciez latwiej napisac post i poczekac az ktos odpowie niz samemy zajrzec do auta albo poszukac w sieci
Re: Akumulator
Dzięki za foto. Internet to miejsce gdzie ciągle coś mnie zaskakuje.
Będę z siebie bardzo dumny jak go wyjmę. Tam jest jakaś pompa podłączona do niego i pewnie olejem kapnie
Będę z siebie bardzo dumny jak go wyjmę. Tam jest jakaś pompa podłączona do niego i pewnie olejem kapnie
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Akumulator
To pompa vacu polaczona obiegiem z ukladem olejowym silnika
Re: Akumulator
Odpuszczam alternator. Tam nie ma jak dojść zwykłym kluczem.
Najlepsze jest to że zmieniłem klemy i teraz sprawdziłem voltomierzem stan nowego aku na którym tylko dojechałem 5km.i pokazało 5.2v.nawet prostownik nie chce go ładować do 12v a tylko do 6v.
A gorący że już nie wiem czy sam od siebie czy od silnika. Ale silnik ostygł a aku dalej ciepłe
Najlepsze jest to że zmieniłem klemy i teraz sprawdziłem voltomierzem stan nowego aku na którym tylko dojechałem 5km.i pokazało 5.2v.nawet prostownik nie chce go ładować do 12v a tylko do 6v.
A gorący że już nie wiem czy sam od siebie czy od silnika. Ale silnik ostygł a aku dalej ciepłe
Re: Akumulator
Nie masz ładowania i nowy akumulator pewnie do śmietnika bo go zarżnąłeś. Ten alternator na wolnych obrotach bez świateł ma ładować 13,8 na wyższych koło 14,2-14,5, jak akku jest niedoładowany. Przy 13,5 lub niżej będziesz miał ciągle niedoładowany akumulator. Druga sprawa, upewnij się że przekręcasz stacyjkę na off nie na ACC, na górze trzeba taki przycisk/nypelek nacisnąć żeby przekręcić z ACC na off, ale przy wyrobionej stacyjce czy kluczyku możesz kluczyk wyjąć na ACC ze stacyjki. Wtedy drenuje ampery.
Re: Akumulator
Cypelek działa i bez naciśnięciu nie wyjmę kluczyka.
Zastanawiam się jeszcze czy to nie reguła or napięcia wariuje ale to już niech elektromechaniki sprawdzi
Zastanawiam się jeszcze czy to nie reguła or napięcia wariuje ale to już niech elektromechaniki sprawdzi
Re: Akumulator
Problem jest chyba bardziej złożony.
Wyjąłem aku gdy był rozładowany na poziom 5v a po kilku godzinach pokazuje już 11.4v czyli sam się nie podłączony podładował.
Wnioskuję że coś kradnie prąd+może brak ładowania. Może jakaś zwara.
Radio wykluczam bo wczoraj wyjąłem a w kablach nic nie było robione wszystko na wtyczki.
Wyjąłem aku gdy był rozładowany na poziom 5v a po kilku godzinach pokazuje już 11.4v czyli sam się nie podłączony podładował.
Wnioskuję że coś kradnie prąd+może brak ładowania. Może jakaś zwara.
Radio wykluczam bo wczoraj wyjąłem a w kablach nic nie było robione wszystko na wtyczki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Akumulator
No to może wreszcie odepnij altewrnator 9główny kabel prądowy) - i sprawdź upływność?
To, co opisujesz to poziom upływności liczony na kilkadziesiąt A. Tyle trzeba, żeby rozładowywanie gotowało aku. A taki poziom obciążenia - i się nie sfajczenia mogą wytrzymać jedynie naprawdę grube kable: rozrusznik, aku, wyciągarka.
To, co opisujesz to poziom upływności liczony na kilkadziesiąt A. Tyle trzeba, żeby rozładowywanie gotowało aku. A taki poziom obciążenia - i się nie sfajczenia mogą wytrzymać jedynie naprawdę grube kable: rozrusznik, aku, wyciągarka.