Wymiana silnika LC 100
Moderator: luk4s7
Wymiana silnika LC 100
Szanowni koledzy,
Mam pytanie odnośnie wymiany motoru w LC 100 4.7 z 2003r. Czy 2UZ-FE z roku 1998 będzie pasował do wersji poliftowej? Wiem, że protoplasta miał np 4-biegową skrzynie biegów i obawiam się, że to skreśli moje plany. Jeśli pasuje to ewentualnie jakie komponenty należałoby wymienić wraz z silnikiem?
Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie wymiany motoru w LC 100 4.7 z 2003r. Czy 2UZ-FE z roku 1998 będzie pasował do wersji poliftowej? Wiem, że protoplasta miał np 4-biegową skrzynie biegów i obawiam się, że to skreśli moje plany. Jeśli pasuje to ewentualnie jakie komponenty należałoby wymienić wraz z silnikiem?
Pozdrawiam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika LC 100
Silnik to silnik. Toyota trzyma się zasad - więc jak silnik ten sam - to ma pasować
A poważniej - blok silnika ma być kompatybilny na wymiarach montażowych. Jeżeli są jakiekolwiek różnice - to w nadlewach na korpusie, do montażu przydasiek. Generalnie - do skrzyni ma się dać podpiąć.
A poważniej - blok silnika ma być kompatybilny na wymiarach montażowych. Jeżeli są jakiekolwiek różnice - to w nadlewach na korpusie, do montażu przydasiek. Generalnie - do skrzyni ma się dać podpiąć.
Re: Wymiana silnika LC 100
Dzięki za szybką odpowiedź. Pytam się bo ze tak powiem jestem w tych tematach jaroszem Martwi mnie czy nie będzie też jakichś elektronicznych rewelacji typu komputer mi nie będzie pasował itp...
Czyli reasumujac- nie powinno być niespodzianek? Ewentualnie wziąć VIN od samochodu dawcy żeby w razie konieczności można było dokupić jakiś osprzęt, ale tak to ładować ten motor pod maske i LC bedzie śmigał jak złoto? Jestem ostrożny w tym względzie bo nie chciałbym wyrzucić w błoto 2 centymetrów banknotów 100 złotowych
Czyli reasumujac- nie powinno być niespodzianek? Ewentualnie wziąć VIN od samochodu dawcy żeby w razie konieczności można było dokupić jakiś osprzęt, ale tak to ładować ten motor pod maske i LC bedzie śmigał jak złoto? Jestem ostrożny w tym względzie bo nie chciałbym wyrzucić w błoto 2 centymetrów banknotów 100 złotowych
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika LC 100
Silnik to silnik - a osprzęt to inna bajka.
Silnik, mechanicznie, ma spasować bolt on. Natomiast reszta - cóż. W razie niekompatybilności po prostu przekładasz elementy z obecnego.
może być, że przełożenia będzie wymagała cała wiązka elektryczna, wraz ze wszystkimi elementami do niej podpiętymi - jeżeli wtyczki nie pasują. Czemu? bo tak czy siak komputer sterujący musi zostać stary, bo inaczej immobilizer nie pozwoli na odpalenie auta (plus różnice w wysterowaniu skrzyni). A to oznacza, że wszystko, czego potrzebuje stary komp - musi zostać przełożone (o ile nie pasuje).
Ponieważ jest różnica w skrzyni - to tak czy siak wiązka silnikowa jest do wymiany (na starą) - bo ta wiązka to również wiązka skrzyni.
Czyli - masz dwie kompletacje, i przekładasz wszystko, co potrzebne, żeby zadziałało na starym sterowaniu. Ale ponieważ masz wszystkie klocki - to nie jest problem - poza czasowym.
Silnik, mechanicznie, ma spasować bolt on. Natomiast reszta - cóż. W razie niekompatybilności po prostu przekładasz elementy z obecnego.
może być, że przełożenia będzie wymagała cała wiązka elektryczna, wraz ze wszystkimi elementami do niej podpiętymi - jeżeli wtyczki nie pasują. Czemu? bo tak czy siak komputer sterujący musi zostać stary, bo inaczej immobilizer nie pozwoli na odpalenie auta (plus różnice w wysterowaniu skrzyni). A to oznacza, że wszystko, czego potrzebuje stary komp - musi zostać przełożone (o ile nie pasuje).
Ponieważ jest różnica w skrzyni - to tak czy siak wiązka silnikowa jest do wymiany (na starą) - bo ta wiązka to również wiązka skrzyni.
Czyli - masz dwie kompletacje, i przekładasz wszystko, co potrzebne, żeby zadziałało na starym sterowaniu. Ale ponieważ masz wszystkie klocki - to nie jest problem - poza czasowym.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika LC 100
A - i jeszcze jedno: polecam poczytanie co jest napisanie na naklejkach fabrycznych w okolicy akumulatora. Immobilizer w tym modelu jest cokolwiek ... specyficzny
Re: Wymiana silnika LC 100
Super, teraz sprawa wygląda dosyć jasno A jak wyjdzie to się okaże.
Re: Wymiana silnika LC 100
Hmmm. Ciekawy nick kolegi.
Re: Wymiana silnika LC 100
Dobrze kolega kombinuje....
Re: Wymiana silnika LC 100
Darz Bór i zadowolenia z Toyki!
Re: Wymiana silnika LC 100
Darz Bór! Dzięki, zobaczymy co z tego wyjdzie... ale jak już będę na następnym etapie projektu to zrelacjonuje jak to poszło.
Re: Wymiana silnika LC 100
Trochę to trwało, ale wszystko poszło bardzo gładko. Działa, jeździ i buczy elegancko
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Wymiana silnika LC 100
Czyli masz teraz stary silnik zestawiony z nową skrzynią?
Ja też mam V8, tyle, że skrzynie 4-biegową. Zastanawiałem się czy da się włożyć tam skrzynię 5-biegową.
Ja też mam V8, tyle, że skrzynie 4-biegową. Zastanawiałem się czy da się włożyć tam skrzynię 5-biegową.
Re: Wymiana silnika LC 100
Da się bez najmniejszych problemów, tak jak wcześniej pisał kolega mechanicznie pasuje bolt-on. Poza tym cały osprzęt był kompatybilny
<edit> nie wiem tylko jak w twoim przypadku będzie z komputerowymi tematami... to już jakiś szpec się musi wypowiedzieć
<edit> nie wiem tylko jak w twoim przypadku będzie z komputerowymi tematami... to już jakiś szpec się musi wypowiedzieć