Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Generalnie przy większych przebiegach zaleca się już nie kontrole korekt - a fizyczne wyjecie wtryskiwaczy i sprawdzenie "na stole".
W tym typie wtrysku tłok potrafi się przepalić w kilkaset kilometrów od pierwszych objawów lania wtryskiwacza.
W tym typie wtrysku tłok potrafi się przepalić w kilkaset kilometrów od pierwszych objawów lania wtryskiwacza.
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Ale widzisz Rokfor, że kolega raczej wierzy w placebo i co kolega powiedział A tu trzeba kilkaset PLN na uszczelki wydać.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Akurat preparaty liquy molly rzeczywiście działają - tyle, że ich stosowanie ma sens jedynie w konkretnych uwarunkowaniach: czyli tam, gdzie trzeba coś wyczyścić.
Ale niczego nie naprawiają - jak są podzespoły wysypane mechanicznie - to - niestety - ale tylko wymiana
Z racji zabawy w tunning grzebię dogłębnie w różnych podzespołach - i w przypadku wtrysków CR systemy Denso szczerze odradzam "regeneracje" po taniości - czyli wymianę samych końcówek wtrysków. Da się tak, i nie jest to trudne (końcówki są bez problemu dostępne, nawet oryginały). Wtryskiwacz od strony końcówki rozkręca się w kilka sekund, a wymiana końcówki to kolejna minuta.
Tyle - że w tym systemie zużywa się jednocześnie system sterowania. Nigdy nie analizowałem samej cewki (bo w mojej zabawie odcinam ją zupełnie) - ale jak to rozkręcam - to widzę jak temat wygląda: iglica wykonawcza - bez zużycia. Płytka kalibracyjna ciśnienia sterującego - śmietnik. Iglica sterująca - trudno stwierdzić bez mikroskopu - to zbyt mały element. Cewka - nie ma danych, ile cykli znosi.
Tak wygląda strona mechaniczna - ale ponieważ są to wtryskiwacze sterowane czasowo - to ich wydatek rzeczywisty musi być skalibrowany - bo (przy zadanym ciśnieniu) zależy od czasu otwarcia. Tego się nie da zmierzyć na oko. A zakładając nowe elementy, te co podlegają zużyciu - nigdy nie wiadomo co realnie wyjdzie pod kątem wydajności.
Temu - wcale się nie dziwie polityce firmy - że tylko regeneracja fabryczna/przez aso.
Ale niczego nie naprawiają - jak są podzespoły wysypane mechanicznie - to - niestety - ale tylko wymiana
Z racji zabawy w tunning grzebię dogłębnie w różnych podzespołach - i w przypadku wtrysków CR systemy Denso szczerze odradzam "regeneracje" po taniości - czyli wymianę samych końcówek wtrysków. Da się tak, i nie jest to trudne (końcówki są bez problemu dostępne, nawet oryginały). Wtryskiwacz od strony końcówki rozkręca się w kilka sekund, a wymiana końcówki to kolejna minuta.
Tyle - że w tym systemie zużywa się jednocześnie system sterowania. Nigdy nie analizowałem samej cewki (bo w mojej zabawie odcinam ją zupełnie) - ale jak to rozkręcam - to widzę jak temat wygląda: iglica wykonawcza - bez zużycia. Płytka kalibracyjna ciśnienia sterującego - śmietnik. Iglica sterująca - trudno stwierdzić bez mikroskopu - to zbyt mały element. Cewka - nie ma danych, ile cykli znosi.
Tak wygląda strona mechaniczna - ale ponieważ są to wtryskiwacze sterowane czasowo - to ich wydatek rzeczywisty musi być skalibrowany - bo (przy zadanym ciśnieniu) zależy od czasu otwarcia. Tego się nie da zmierzyć na oko. A zakładając nowe elementy, te co podlegają zużyciu - nigdy nie wiadomo co realnie wyjdzie pod kątem wydajności.
Temu - wcale się nie dziwie polityce firmy - że tylko regeneracja fabryczna/przez aso.
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Na rynku są też dostępne nowe Denso i kosztują tyle co "regenerowane" w ASO. Jest jakaś różnica między tymi z ASO a nowymi z rynku?
Gdzie iść na wymianę do ASO, czy może serwis w Ołtarzewie, a może ogarnięty renomowany serwis?
Moje wyjęte i sprawdzone 2 lata temu w Ołtarzewie miały bez problemu starczyć do 400 tyś., a to pewnie w ciągu roku stuknie.
Gdzie iść na wymianę do ASO, czy może serwis w Ołtarzewie, a może ogarnięty renomowany serwis?
Moje wyjęte i sprawdzone 2 lata temu w Ołtarzewie miały bez problemu starczyć do 400 tyś., a to pewnie w ciągu roku stuknie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 lis 2018, 11:59
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Koledzy a za ile mogę ją sprzedać ?, czy jest możliwość zamieszczenia ogłoszenia gdzieś tu na stronie czy forum ?, jeśli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt myślę że po nowym roku sprzedaż wchodzi w grę jeśli sugerujecie że trzeba myśleć o wtryskach w przyszłości. W zasadzie to towarzyszyła mi ta Toyota na ryby i wycieczki rowerowe niestety z braku czasu i braku ryb w Polsce coraz mniej korzystam z tego hobby i trzeba kupić coś mniejszego, pozdrawiam
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Rolkos. Nie mam pojęcia o co chodzi z tymi cenami. Być może po prostu denso wypuściło wtryskiwacze na rynek wtórny. Ale jest też ogromna liczba podróbek na rynku. Polak głównie łyka niską cenę a drugi Polak lubi to wykorzystać. Ja jakiś czas temu dostałem ofertę od chińczyka na części Toyotowe ale nie Toyotowe
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Jest do tego odpowiedni dział - Giełda. Zanim w nim napiszesz proponuję przeczytać jej/jego regulamin i przyjrzeć się jak to robią inni. Unikniesz tym samym niespodzianek typu znikające posty z ogłoszeniami (dodanymi bez zachowania paru podstawowych zasad).Andrzej ;Jędrek pisze:czy jest możliwość zamieszczenia ogłoszenia gdzieś tu na stronie czy forum ?
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Mnie dziś też czeka wymiana zaworków, ta sama toyka LC120 D4D 163KM ale 2003r. Zaworki kupiłem oryginalne Denso. Wymiana na podjeździe
Generalnie po zatankowaniu pierwszy raz na Tesco (poprzednio tylko verva) auto przestało przyspieszać i mam błąd w kompie P1228. Korekcje wtrysków bez wyciągania -1,0,0,1, ciśnienie na pompie ponoć ok.
I tu pytanie: czy warto zrobić po wymianie czyszczenie układu paliwowego? ASO oferuje taką usługę za 80zł. Niby cena nieduża, ale co tak naprawdę czyszczą to nie wiem. Co warto byłoby wyczyścić oprócz baku paliwa? Zastanawiam się też nad zmianą filtra paliwa, choć obecny ma dopiero 11tyś km. Znając mojego mechanika to pewnie jakaś podróba. Czy warto kupić OEM Toyoty za ok 200zł?
Generalnie po zatankowaniu pierwszy raz na Tesco (poprzednio tylko verva) auto przestało przyspieszać i mam błąd w kompie P1228. Korekcje wtrysków bez wyciągania -1,0,0,1, ciśnienie na pompie ponoć ok.
I tu pytanie: czy warto zrobić po wymianie czyszczenie układu paliwowego? ASO oferuje taką usługę za 80zł. Niby cena nieduża, ale co tak naprawdę czyszczą to nie wiem. Co warto byłoby wyczyścić oprócz baku paliwa? Zastanawiam się też nad zmianą filtra paliwa, choć obecny ma dopiero 11tyś km. Znając mojego mechanika to pewnie jakaś podróba. Czy warto kupić OEM Toyoty za ok 200zł?
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
To raczej zbieg okoliczności z tym Tesco, ja zawsze tam tankuję . Co do Vervy, to pamiętaj że wzbogacony diesel ma też wyższą temperaturę spalania i nie wiem czy to takie zdrowe. Zaworki po prostu dożyły swojego czasu.
Re: Koledzy Proszę o pomoc Toyota Land Cruiser 120 2004 r
Ja bym dopytał bo cena co najmniej bardzo niska...Grzesiek pisze:ASO oferuje taką usługę za 80zł