Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Moderator: luk4s7
Wieksze kola i przeklamywanie licznika
czesc
mam do was pytanie: czy mozna jakos zmienic (przeprogramowac) komputer, aby nie przeklamywal licznik po zmianie kol na wiekszy rozmiar? Chcialbym podniesc wyzej LC i zalozyc wieksze kola, tylko chcialbym tez, aby licznik predkosci pokazywal w miare dokladna predkosc.
Czy mozna jakos pogrzebac w komputerze samochodu i zrobic tak, aby nie przeklamywal?
Pozdrawiam
Szymek.
mam do was pytanie: czy mozna jakos zmienic (przeprogramowac) komputer, aby nie przeklamywal licznik po zmianie kol na wiekszy rozmiar? Chcialbym podniesc wyzej LC i zalozyc wieksze kola, tylko chcialbym tez, aby licznik predkosci pokazywal w miare dokladna predkosc.
Czy mozna jakos pogrzebac w komputerze samochodu i zrobic tak, aby nie przeklamywal?
Pozdrawiam
Szymek.
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
walczysz o 5-10%, sztuka dla sztuki??
zyj z tym jak wszyscy na swiecie
nie rozwijasz przeciez 3predkosci kosmicznej
zeby ci to robilo roznice..chyba
zyj z tym jak wszyscy na swiecie
nie rozwijasz przeciez 3predkosci kosmicznej
zeby ci to robilo roznice..chyba
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
dokładny pomiar predkości bedziesz miał z GPS-a. Liczniki samochodowe kłamią; u mnie w focusie o -8 km przy 100km/h a w Hzj-cie dopiero jest dobrze po założeniu 235/85/16. Na mniejszych też odejmuje. Może i dobrze bo przy radarach masz zapas
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Sam lift nie za wiele Ci da, bo opone najszersza jaka zalozysz bez dalszych modow to 265/70 lub 275/70. Niestety z przodu przy szerszej oponie bedzie obstrukcja. Szersza opona wymaga dystansow albo wymiany felg z mniejszym ET. Ja zalozylem dystanse a szersze gumu beda na wiosne jak zjade mt-ki
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Tak jak Gałka pisze. W wielu samochodach wskazania licznika są zaniżone o parę kilometrów.
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
na HDJ80 manualna skczynia z oponami 33"5 wysokosci licznik predkosci pokazujie dokladnie z GPS, a distans km klamie w krutsza strone... podobnie na 7-10 procent.
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Witam
w swoim lc120 zamontowane mam kólka 305/70/20 trochę większe on orginału . Wymusiły one extremalny lift jak w monster tracku (w sumie na podzespołach firmy która takie potwory tworzy ) podcinanie zderzaka przedniego i to sporo chlapacze to jóż wspomnienie felgi oczywiście zwiększające odsadzenie na zewnątrz . przekłamanie na tych kołach między licznikiem a GPS-em przy 100 km/g to 2+/-3 km/g przy 120 km/g to 4+/-5 km/g .
Mi osobiście nie robi to wielkiej różnicy i tak prawie nie patrzę na licznik tylko na obrotak a pozatym z biegiem czasu wyczuwasz sprzęt i wiesz ile jedziesz .
w swoim lc120 zamontowane mam kólka 305/70/20 trochę większe on orginału . Wymusiły one extremalny lift jak w monster tracku (w sumie na podzespołach firmy która takie potwory tworzy ) podcinanie zderzaka przedniego i to sporo chlapacze to jóż wspomnienie felgi oczywiście zwiększające odsadzenie na zewnątrz . przekłamanie na tych kołach między licznikiem a GPS-em przy 100 km/g to 2+/-3 km/g przy 120 km/g to 4+/-5 km/g .
Mi osobiście nie robi to wielkiej różnicy i tak prawie nie patrzę na licznik tylko na obrotak a pozatym z biegiem czasu wyczuwasz sprzęt i wiesz ile jedziesz .
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
@SZOSZON zapraszamy do przywitania i napisania kilku słów o sobie i swojej Toyocie w tym temacie : http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=24
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Jakby co to tu jest kalkulator, który pokaże różnice w wielkości opon oraz obliczy procent przekłamywania licznika:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
A swoją drogą Szoszon, pokaż więcej bo póki co to tylko 3 fotki z komórki widziałem...
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
A swoją drogą Szoszon, pokaż więcej bo póki co to tylko 3 fotki z komórki widziałem...
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale ostatnio po założeniu AT 31x10,5r15 zastanowił mnie fakt, że w końcu prędkość się pokrywa z tą z nawigacji (większe koła) ale jak jest z przejechanym dystansem, czy przy większych kołach nie robimy więcej km niż bije licznik. Wiem, ze to podstawy fizyki ale nie chce mi się wracać do szkoły średniej
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
jest zgodnie z fizyką - mniejsze koła zaniżają zarówno prędkość, jak i zawyżają przebiegPzwmichu pisze:Wiem, że odgrzewam kotleta, ale ostatnio po założeniu AT 31x10,5r15 zastanowił mnie fakt, że w końcu prędkość się pokrywa z tą z nawigacji (większe koła) ale jak jest z przejechanym dystansem, czy przy większych kołach nie robimy więcej km niż bije licznik. Wiem, ze to podstawy fizyki ale nie chce mi się wracać do szkoły średniej
też od jakiegoś czasu jeżdżę na 31/10,5:
- prędkość licznikowa zgadza się z GPS
- do pracy zamiast 58 km w jedną stronę mam teraz 53
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
czyli jeśli spalanie mi wzrosło po przesiadce na większe opony z 9,5 na 10,7 to nie jest to wina tylko szerszych i większych opon o innym bieżniku, tylko mają też w tym udział przekłamania licznika po zmianie oponKwieczor pisze:jest zgodnie z fizyką - mniejsze koła zaniżają zarówno prędkość, jak i zawyżają przebiegPzwmichu pisze:Wiem, że odgrzewam kotleta, ale ostatnio po założeniu AT 31x10,5r15 zastanowił mnie fakt, że w końcu prędkość się pokrywa z tą z nawigacji (większe koła) ale jak jest z przejechanym dystansem, czy przy większych kołach nie robimy więcej km niż bije licznik. Wiem, ze to podstawy fizyki ale nie chce mi się wracać do szkoły średniej
też od jakiegoś czasu jeżdżę na 31/10,5:
- prędkość licznikowa zgadza się z GPS
- do pracy zamiast 58 km w jedną stronę mam teraz 53
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
dokładnie tak - u mnie efekt był zauważalny jak się przesiadłem na teoretycznie oszczędniejsze od stockowych (bo węższe) 225/70/17 - mimo, że opory toczenia mniejsze spalanie wzrosło o prawie pół litra, a na BFG KM2 - o ponad litr (na co składa się zarówno zwyżka rozmiaru, jak i zwiekszone opory)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
Co do kalibracji liczników - da się. Przy mechanicznych (napędzanych linką) są specjalne kalibratory (takie małe przekładnie) montowane na lince, przy elektronicznych są kalibratory impulsów (dowolnie dostrajane). W Isla było tego mnogo, wsio niemal zanabywane za kałużą 9elektroniczne obili sami).
Ale - jak wyżej. Przy zmianie rozmiaru o kilka % nie ma sensu. Ja używam, bo jeżdżę na 35" , i przekłamanie jest o 20% do oryginału, i to już denerwuje.
A, i w ramach ciekawostki - toyotowskie napędy liczników (i te mechaniczne, i elektroniczne) mają wymienne kółeczka zębate napędu, i jest ich kilka (ilości ząbków), bo te same skrzynki przychodziły do różnych modeli i wielkości kół. Na samych tych kółeczkach można skalibrować licznik do ok. 6%.
Ale - jak wyżej. Przy zmianie rozmiaru o kilka % nie ma sensu. Ja używam, bo jeżdżę na 35" , i przekłamanie jest o 20% do oryginału, i to już denerwuje.
A, i w ramach ciekawostki - toyotowskie napędy liczników (i te mechaniczne, i elektroniczne) mają wymienne kółeczka zębate napędu, i jest ich kilka (ilości ząbków), bo te same skrzynki przychodziły do różnych modeli i wielkości kół. Na samych tych kółeczkach można skalibrować licznik do ok. 6%.
Re: Wieksze kola i przeklamywanie licznika
W większości przypadków liczniki oszukują, mnie obecnie w avensisówce klamie o 10kilometrów, w Hilu na fabrycznych gumach o ok 15tu, przy zmianie na 31x10,5x15 oklamuje mnie o ok. 5 km/h.
Skoro koledzy twierdzą że nie klamie przy tym rozmiarze to jeszcze zostaje kwestia GPSa
Skoro koledzy twierdzą że nie klamie przy tym rozmiarze to jeszcze zostaje kwestia GPSa