W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Po dłuższych poszukiwaniach jakie auto kupić, gdzie itd, przemyśleniach ile mnie będzie kosztowało doprowadzenie jej do stanu akceptowanego przeze mnie (jedyne 4Runnery 3 generacji oferowane przez polskiego sprzedawcę były nawet patrząc na ogłoszenia w opłakanym stanie, wymagającym włożenia jeszcze raz takiej samej kasy jaką bym wyłożył za zakup) oraz przygodach przy zakupie i odbiorze w końcu jest moja
Toyota 4Runner SR5 4WD Sport, 2001 rok, silnik 3,4L 5VZ-FE, przebieg ok 142 tyś mil. Jest to 4Runner 3 generacji po lifcie, nie oferowanej na rynek europejski.
Jestem obecnie jej trzecim właścicielem, auto jest bardzo zadbane, czyste i w zasadzie poza zmianami przystosowującymi ją do polskich wymagań nie mam przy niej co robić przez następne 6-8 tyś km.
Na wyposażeniu auta mam:
- silnik 3.4l. benzyna 5VZ-FE (190KM, 298Nm);
- automatyczna skrzynia biegów;
- napęd na 4 koła z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału;
- A-TRAC (Automatyczna kontrola trakcji)
- VSC (Vehicle Skid Control) system zapobiegający znoszeniu na zakrętach (o ile dobrze przetłumaczyłem),
- ABS z EBD,
- większe hamulce z przodu;
- tempomat,
- klimatyzacja,
- szyberdach,
- elektryczne szyby i lusterka,
- pakiet do holowania,
- i inne dodatki fabrycznie przewidziane dla tej wersji wyposażenia z dodatkowym pakietem Sport.
Na chwilę obecną jestem w trakcie procesu rejestrowania autka, a potem pomału z czasem zacznę modyfikacje. Nie planuję robić z niej hardcore'owego offroadowca, ale na pewno wejdzie jakiś lifcik, inne koła.
Mam nadzieję, że będę mógł liczyć na ewentualne wsparcie bardziej doświadczonych forumowiczów.
Pozdrawiam,
Staszek
Toyota 4Runner SR5 4WD Sport, 2001 rok, silnik 3,4L 5VZ-FE, przebieg ok 142 tyś mil. Jest to 4Runner 3 generacji po lifcie, nie oferowanej na rynek europejski.
Jestem obecnie jej trzecim właścicielem, auto jest bardzo zadbane, czyste i w zasadzie poza zmianami przystosowującymi ją do polskich wymagań nie mam przy niej co robić przez następne 6-8 tyś km.
Na wyposażeniu auta mam:
- silnik 3.4l. benzyna 5VZ-FE (190KM, 298Nm);
- automatyczna skrzynia biegów;
- napęd na 4 koła z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału;
- A-TRAC (Automatyczna kontrola trakcji)
- VSC (Vehicle Skid Control) system zapobiegający znoszeniu na zakrętach (o ile dobrze przetłumaczyłem),
- ABS z EBD,
- większe hamulce z przodu;
- tempomat,
- klimatyzacja,
- szyberdach,
- elektryczne szyby i lusterka,
- pakiet do holowania,
- i inne dodatki fabrycznie przewidziane dla tej wersji wyposażenia z dodatkowym pakietem Sport.
Na chwilę obecną jestem w trakcie procesu rejestrowania autka, a potem pomału z czasem zacznę modyfikacje. Nie planuję robić z niej hardcore'owego offroadowca, ale na pewno wejdzie jakiś lifcik, inne koła.
Mam nadzieję, że będę mógł liczyć na ewentualne wsparcie bardziej doświadczonych forumowiczów.
Pozdrawiam,
Staszek
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Fajne auto! Gratuluję zakupu. Zazdraszczam benzynowego silnika
Zewnętrzne kształty przypominają mi trochę J9 więc tym bardziej fajne! Felgi ładniejsze niż te trójramienne z J9 po lifcie. Ciekawe czy takie same parametry mają.
Jaki rozmiar opon? ET felg? Może bym sobie też takie założył zamiast tych brzydkich "szpulek" trójramiennych…
Zewnętrzne kształty przypominają mi trochę J9 więc tym bardziej fajne! Felgi ładniejsze niż te trójramienne z J9 po lifcie. Ciekawe czy takie same parametry mają.
Jaki rozmiar opon? ET felg? Może bym sobie też takie założył zamiast tych brzydkich "szpulek" trójramiennych…
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Fajne ONO!
A po cóż ONO ma ten wlocik na masce?
A po cóż ONO ma ten wlocik na masce?
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Dziękuję,
koła sprawdzę i dam znać w poniedziałek.
A ten wlot to taki bajer fabryczny wersji z pakietem Sport.
Chwilowo utknął w procedurach rejestracyjnych, ale mam nadzieję, że w poniedziałek auto zacznie jeździć już "o własnych siłach"
koła sprawdzę i dam znać w poniedziałek.
A ten wlot to taki bajer fabryczny wersji z pakietem Sport.
Chwilowo utknął w procedurach rejestracyjnych, ale mam nadzieję, że w poniedziałek auto zacznie jeździć już "o własnych siłach"
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Gratuluję zakupu
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Ostatnio wybrałem się na podwrocławski poligon i jak to bywa dwa razy ugrzązłem, raz błotko, raz piaseczek. Udało się wyjechać z pomocą kłód podłożonych pod koła. Oczywiście wnioski wyciągnięte
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Oraz odbyła swoją "dłuższą" trasę na weekendowy wypad nad wodę.
Spalanie na trasie około 11l/100km. Całkiem nieźle, a można zrobić lepiej .
Spalanie na trasie około 11l/100km. Całkiem nieźle, a można zrobić lepiej .
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
W tym tygodniu udało mi się ogarnąć instalację wyciągarki Warn x8000i wewnątrz seryjnego zderzaka mojej Toyotki.
Kilka zdjęć z przebiegu prac
Do sterowania mam bezprzewodowego pilota, ale w zamyśle jest też wsadzenie przełącznika wewnątrz auta, gdzieś obok włącznika blokady centralnego dyferencjału oraz przedłużenie rączki sprzęgła wyciągarki. Rejestracja na razie umocowana zipami do rolek, ale będzie albo na zawiasie nad nimi, albo na kątowniczkach też nad rolkami.
Kilka zdjęć z przebiegu prac
Do sterowania mam bezprzewodowego pilota, ale w zamyśle jest też wsadzenie przełącznika wewnątrz auta, gdzieś obok włącznika blokady centralnego dyferencjału oraz przedłużenie rączki sprzęgła wyciągarki. Rejestracja na razie umocowana zipami do rolek, ale będzie albo na zawiasie nad nimi, albo na kątowniczkach też nad rolkami.
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Duzo miejsca masz w tym zderzaku. Az niemozliwe ze zmiescila sie.
Zamiast belki, która odkreciles daje sie nowa belke z plyta i wyciagarka ?
Zamiast belki, która odkreciles daje sie nowa belke z plyta i wyciagarka ?
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Dokładnie tak, zdjąłem wzmocnienie i wstawiłem swoją konstrukcję jaką widać na zdjęciach. Wszystko jest w pełni odwracalne i jedyne co pozostanie to wycięcia w plastikach wlotów powietrza w zderzaku.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Od dłuższego czasu nie miałem czasu na jakieś modyfikacje czy prace przy aucie ze względu na pracę, korzystając z małej przerwy wpadło parę rzeczy do 4Runnerka.
Niestety, ale oświetlenie drogowe jest katastrofą w tym aucie postanowiłem wrzucić lepsze żarówki i wjechały takie Philipsy:
Niestety, ale nie poprawiło to widoczności, więc chyba skłonię się ku montażowi ksenonów.
Niedawno odebrałem małą przesyłkę z komputerem:
:biggrin1::biggrin1::biggrin1:
A tak to zamontowałem. Jeszcze nie testowane w warunkach drogowych, ale wskazania na postoju pokazują spory potencjał tego urządzonka
No i usunąłem progi, co wizualnie podniosło auto, ale też częściej trzeba je myć, bo się szybciej brudzi teraz. Prawdopodobnie jakieś chlapacze trzeba będzie wrzucić.
tutaj jeszcze z progami:
a tutaj już bez:
Mam też nadzieję, na zawitanie na Waszym zlocie o ile czas i praca pozwoli.
Niestety, ale oświetlenie drogowe jest katastrofą w tym aucie postanowiłem wrzucić lepsze żarówki i wjechały takie Philipsy:
Niestety, ale nie poprawiło to widoczności, więc chyba skłonię się ku montażowi ksenonów.
Niedawno odebrałem małą przesyłkę z komputerem:
:biggrin1::biggrin1::biggrin1:
A tak to zamontowałem. Jeszcze nie testowane w warunkach drogowych, ale wskazania na postoju pokazują spory potencjał tego urządzonka
No i usunąłem progi, co wizualnie podniosło auto, ale też częściej trzeba je myć, bo się szybciej brudzi teraz. Prawdopodobnie jakieś chlapacze trzeba będzie wrzucić.
tutaj jeszcze z progami:
a tutaj już bez:
Mam też nadzieję, na zawitanie na Waszym zlocie o ile czas i praca pozwoli.
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Fajne te 4-runnery.. wyglądają jak takie mocno podwyższone kombiaki a wcale nie gorsze w terenie. Przyjeżdżaj na kampa i nie marudź, ja się wybieram pierwszy raz swoim taś tasiem
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Dzięki
Jak tylko praca pozwoli to przyjadę na kampa.
Jak tylko praca pozwoli to przyjadę na kampa.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Toyka zmieniła właściciela, jest zarejestrowany na forum i pewnie niedługo się ujawni.
Miłego użytkowania!!!
Miłego użytkowania!!!
Re: W końcu mój: 4Runner 2001 5VZ-FE
Już się przywitałem w odpowiednim dziale
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka