Zestaw turbo do 1HZ
Moderator: luk4s7
Zestaw turbo do 1HZ
Montował to ktoś w praktyce wśród forumowiczów? Ciekaw jestem efektu, bo te deklarowane 200 kM wydają mi się przesadze ciut.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
"przesadzone"nixon pisze:Montował to ktoś w praktyce wśród forumowiczów? Ciekaw jestem efektu, bo te deklarowane 200 kM wydają mi się przesadze ciut.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Jest różnica ale nie taka jak autem z fabryczną turbiną. Mam na myśli zestawy AXT czy DTS. Oczywiście można się pokusić o custom made i wtedy efekty będą dużo większe. Sama zmiana kolektora wydechowego już w 1HZ daje trochę oddechu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Dużo zależy od rodzaju użytej turbiny. Przy klasycznych nie może być za mała, bo zadławi silnik na wyższych obrotach. Ale w konsekwencji słabo doładowuje na obrotach niskich. Zmienna geometria - działa fajnie, ale nie wiem jak jest z dostępnością rozmiarów - w Remikowej HJ 60 użyliśmy toyotowej z silnika 1KD-FTE. No ale 2H to starsza konstrukcja, i nie kręci się za szybko, więc turbina pracuje w porównywalnych warunkach jak w oryginalnym (mniejszym) silniku. Dla 200 HP i 4,2 silnika trzeba by już ciut większą turbinkę - ino skąd ją wziąć? Nie wgłębiałem się w to głębiej - może ktoś ma jakieś dane na ten temat.
Przy takiej zabawie (uturbianiu - dowolnego w zasadzie silnika) najbardziej cenotwórczy jest kolektor wydechowy. Są wyjątki, jak np. uturbianie 2L lub 3L, bo można zastosować oryginalny kolektor z wersji turbo, a używki nie sa takie drogie. No ale już do 1HZ się tak nie da.
Przy takiej zabawie (uturbianiu - dowolnego w zasadzie silnika) najbardziej cenotwórczy jest kolektor wydechowy. Są wyjątki, jak np. uturbianie 2L lub 3L, bo można zastosować oryginalny kolektor z wersji turbo, a używki nie sa takie drogie. No ale już do 1HZ się tak nie da.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Chyba jedyny zestaw który oferuje 200 koni to Safari z intercoolerem dla najnowszych HZJ7 -nixon pisze:Montował to ktoś w praktyce wśród forumowiczów? Ciekaw jestem efektu, bo te deklarowane 200 kM wydają mi się przesadze ciut.
http://www.safarisnorkel.com/turbo/1hz_76/stchz76w.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Najbardziej popularne zestawy bez intercoolera przy doładowaniu max 0,5-0,6 dają około 160 koni przy zachowaniu długowieczności silnika.
Do 1HZ bolt on pasuje kolektor wydechowy z 1HD-T z turbinką CT26 a w połączeniu boostcompensatorem na pompie fajnie to jedzie ( jeździłem takim uturbionym HZJ80 i 105).Rokfor32 pisze:Są wyjątki, jak np. uturbianie 2L lub 3L, bo można zastosować oryginalny kolektor z wersji turbo, a używki nie sa takie drogie. No ale już do 1HZ się tak nie da.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
No właśnie miałem na myśli zestaw safari z wlotem powietrza przez maskę, tyle że zapomniałem linka wkleić
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Też tak pomyślałem, bo wiem że myślisz o nowym HZJ78 dlatego od razu skojarzyłem te 200 koninixon pisze:No właśnie miałem na myśli zestaw safari z wlotem powietrza przez maskę, tyle że zapomniałem linka wkleić
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Doprecyzuj proszę, żeby ktoś się nie zapędził. Bo w J8 były jeszcze silniki 1HD-T (czyli z dwoma zaworami na cylinder) - i te kolektory były faktycznie kompatybilne - teraz se przypomniałem że przygotoywałem taki zestaw właśnie do uturbienia HZJ78, ale w J100 szły już głowice czterozaworowe (1HD-FTE). Obie wersje mają kompatybilne kolektory? bo głowice różnią się znacznie. A kolektor do J100 znacznie łatwiej dostać niż do tych starszych J8.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Kolektor wydechowy z silnika 1HD-T 12V rocznik 90-94 J8 pasuje do 1HZ.Rokfor32 pisze:Doprecyzuj proszę, żeby ktoś się nie zapędził.
Nie pasuje z 1HD-FT 24v 95-97 rok J8 ani z 1HD-FTE 24V J10.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
chodzi mi o ten model dokładnie:
TOYOTA LAND CRUISER HARDTOP 13 SEATER, 3 DOOR - (LC-78)
TMC Model Code: HZJ78L-RJMRSV
Overall Dimensions(LxWxH)mm: 5070x1790x2120
Wheelbase: 2980 mm
4.2Ltr, 6 Cyl, Diesel Engine:
128 HP / 29.0 kg-m (SAE-Net)
Transmission: 5-speed M/T
Standard Suspension: Coil/Leaf Std type
Stabiliser Bar : Front& Rear
Brakes Fr/Rr: V.Disc / Drum with LSPV
7.50 R 16-8 Tyres
TOYOTA LAND CRUISER HARDTOP 13 SEATER, 3 DOOR - (LC-78)
TMC Model Code: HZJ78L-RJMRSV
Overall Dimensions(LxWxH)mm: 5070x1790x2120
Wheelbase: 2980 mm
4.2Ltr, 6 Cyl, Diesel Engine:
128 HP / 29.0 kg-m (SAE-Net)
Transmission: 5-speed M/T
Standard Suspension: Coil/Leaf Std type
Stabiliser Bar : Front& Rear
Brakes Fr/Rr: V.Disc / Drum with LSPV
7.50 R 16-8 Tyres
Re: Zestaw turbo do 1HZ
dzwoniłem do oficjalnego dystrybutora w Polsce, czyli InterCars. Mają dużo zapytań lecz żadnego zamówienia jeszcze nie zrealizowali, cena 14 tyś PLN, 3 misiące czas realizacji.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
tylko pytanie czy przy takich kwotach nie lepiej zastosowac calego ( najlepiej nowego ) silnika z hdj
sprzedajac wyciagnietego 1hzj mysle ze wyjda zblizone koszta
a przy okazji uzyskuje sie silnik, ktory mniej pali oraz jest ustawiony przez fabryke pod turbine itd.
sprzedajac wyciagnietego 1hzj mysle ze wyjda zblizone koszta
a przy okazji uzyskuje sie silnik, ktory mniej pali oraz jest ustawiony przez fabryke pod turbine itd.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Tak myślałem o przeszczepie. Tyle że, dawcą miałby być V8 z wersji australijskiej. Pytanie czy da się to ogarnąć w akceptowalnych kosztach . Przy takich planach cena całości zbliża się szybko do J200.
Re: Zestaw turbo do 1HZ
kiedys na forum ktos podawal link ( nie wiem czy na tym ) do nowych silnikow 1hdtft
z tego co pamietam nowy silnik wychodzil cos ok 20 z hakiem ( warto to sprawdzic )
Byla to strona sprzedajaca podzespoly do lodzi czy cos takiego ( mozna bylo uszczelnione 4,2 w wersji "marine" kupic)
wiedzac ze silnik bedzie do auta pasowal praktycznie bez przerobek , nie bawilbym sie w V8
Moze kylon cos wie o pochodzeniu tego silnika http://passion4travel.pl/index.php/wypr ... em-hzj-78/" onclick="window.open(this.href);return false;
Napewno kupno przez tomsa czy inny Extrem de bedzie 2 razy drozszy
Mysle ze w przypadku v8 juz lepszym rozwiazaniem bylby import np z emiratow ( nie trzeba robic przekladki jak np. z australi )
zlotowka sie znowu niby umacnia
z tego co pamietam nowy silnik wychodzil cos ok 20 z hakiem ( warto to sprawdzic )
Byla to strona sprzedajaca podzespoly do lodzi czy cos takiego ( mozna bylo uszczelnione 4,2 w wersji "marine" kupic)
wiedzac ze silnik bedzie do auta pasowal praktycznie bez przerobek , nie bawilbym sie w V8
Moze kylon cos wie o pochodzeniu tego silnika http://passion4travel.pl/index.php/wypr ... em-hzj-78/" onclick="window.open(this.href);return false;
Napewno kupno przez tomsa czy inny Extrem de bedzie 2 razy drozszy
Mysle ze w przypadku v8 juz lepszym rozwiazaniem bylby import np z emiratow ( nie trzeba robic przekladki jak np. z australi )
zlotowka sie znowu niby umacnia
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zestaw turbo do 1HZ
Silniki 1HD-T w wersji marine różnią się od samochodowych. Już nie pamiętam szczegółów (miałem taki silnik w Isla we firmie) - Blok i głowica oczywiście takie same, ale już pompa wtryskowa się różniła, pompa wody chyba też (nie wiem czy to nie było przystosowane do otwartego obiegu chłodziwa, jak to na łódkach). No i koło zamachowe, odbiór mocy - też inaczej.
Jako long blok powinno robić, tyle że uzbrojony long blok w toyocie też pewnie coś koło tego kosztuje.
Jako long blok powinno robić, tyle że uzbrojony long blok w toyocie też pewnie coś koło tego kosztuje.