Pytanie trochę na poboczu tematu - czy ktoś ostatnio upgrade'ował prawo jazdy kategorii B do B+E. Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce?
pozdrawiam
jjb
Hilux - a przyczepa
Moderator: luk4s7
Re: Hilux - a przyczepa
Zadaj konkretne pytanie...
Re: Hilux - a przyczepa
kokretnie to idziesz na normalny kurs na przyczepę i zdajesz pełny egzamin. jeśli chcesz miec tylko przyczepę do osobówki to polecam ci zrobić od razu c bo niewiele drożej a więcej mozliwości daje a załatwia od razu B+Ejjb pisze:Pytanie trochę na poboczu tematu - czy ktoś ostatnio upgrade'ował prawo jazdy kategorii B do B+E. Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce?
pozdrawiam
jjb
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
- Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
- Kontakt:
Re: Hilux - a przyczepa
Odgrzewam temat.
Ćwiczył ktoś holowanie tzw. "motylem holowniczym" posiadając jedynie kategorię B?
Jak do takiego tematu podchodzą niebieskie służby i ViaToll?
Hilux max masa całkowita 2,7t + plaskacz 1,8t = 4,5tony ?
Osobiście pasuje mi interpretacja, że jest to holowanie pojazdu -hol sztywny. A więc 30km/h teren zabudowany i 60km/h teren niezabudowany, zakaz autostrad itp.
Nie chce mi się robić dodatkowych kategorii, żeby kilka razy w roku znajomemu przewieść rajdówkę. Na linie ciągałem wiele samochodów i to na dość długich dystansach, nigdy niebiescy się nie przyczepili. Ciekawe czy tak samo potraktowali by motyla? Moim zdaniem motyl to zdecydowanie bezpieczniejsze holowanie, ale mogę się mylić.
Ćwiczył ktoś holowanie tzw. "motylem holowniczym" posiadając jedynie kategorię B?
Jak do takiego tematu podchodzą niebieskie służby i ViaToll?
Hilux max masa całkowita 2,7t + plaskacz 1,8t = 4,5tony ?
Osobiście pasuje mi interpretacja, że jest to holowanie pojazdu -hol sztywny. A więc 30km/h teren zabudowany i 60km/h teren niezabudowany, zakaz autostrad itp.
Nie chce mi się robić dodatkowych kategorii, żeby kilka razy w roku znajomemu przewieść rajdówkę. Na linie ciągałem wiele samochodów i to na dość długich dystansach, nigdy niebiescy się nie przyczepili. Ciekawe czy tak samo potraktowali by motyla? Moim zdaniem motyl to zdecydowanie bezpieczniejsze holowanie, ale mogę się mylić.
Re: Hilux - a przyczepa
Via toll dosyc jasno pow 3.5 tony musi byc.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
- Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
- Kontakt:
Re: Hilux - a przyczepa
Jeśli miałbyś rację, to krokodyle atakowaliby mnie gdybym na linie ciągną np byle punto bo suma mas przekroczy 3,5t. W mojej okolicy każdy, komu padnie fura na trasie dzwoni do mnie i go ściągam na linie. Nigdy się nie zdarzyło by jakakolwiek służba mnie zaatakowała, a sporo mam takich kursów na koncie.ar2r pisze:Via toll dosyc jasno pow 3.5 tony musi byc.
Poza tym ciągnięcie auta na "sznurku" to spore ryzyko, często zabieram swojego kierowcę, żeby siedział w holowanym aucie, bo to wymaga jednak specyficznego doświadczenia (wspomagania są martwe, szyby zaparowane...).
Mi chodzi o legalność i ewentualną odpowiedzialność przed ubezpieczycielem w razie wożenia czegoś na "motylu". Wyścigówka włóczona na motylu z zasady jest niesprawna- OC jest, a aktualny przegląd to abstrakcja. Jeśli da się to prawnie zakwalifikować jako hol sztywny to jestem kontent
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Hilux - a przyczepa
myślę że się nie da
raczej zostaniesz potraktowany jak z przyczepą
po drugie chyba w Polsce nadal nie można używać motyla do holowania - tak było kilka lat temu i chyba się nie zmieniło
dlatego tyle lawet pomyka
raczej zostaniesz potraktowany jak z przyczepą
po drugie chyba w Polsce nadal nie można używać motyla do holowania - tak było kilka lat temu i chyba się nie zmieniło
dlatego tyle lawet pomyka