2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Witam,
Odebralem 70-ke od blacharzo lakiernika I po wylaczeniu kluczyka w stacyjce, A nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki silnik Nadal pracuje...
Dodam, ze mam tez "choinke" w swiatlach, bo auto przed uzbrojeniem zostal zakonserwowane I mysle ze moze byc problem z masa...
Ma ktos moze pomysl dlaczego silnik nie gasnie (2LT) i co z tym mozna zrobic?
Odebralem 70-ke od blacharzo lakiernika I po wylaczeniu kluczyka w stacyjce, A nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki silnik Nadal pracuje...
Dodam, ze mam tez "choinke" w swiatlach, bo auto przed uzbrojeniem zostal zakonserwowane I mysle ze moze byc problem z masa...
Ma ktos moze pomysl dlaczego silnik nie gasnie (2LT) i co z tym mozna zrobic?
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
W mercedesie jest gaszenie na podciśnienie - jest zaworek podciśnienia w stacyjce.
Jak zostaną zamienione wężyki podciśnienia to silnik nie gaśnie.
Nie wiem jak ma LJ - ale HJ61 też ma gaszenie na podciśnienie. Pamiętam, że jak wężyk miałem uszkodzony to nie gasł silnik od razu....
Jak zostaną zamienione wężyki podciśnienia to silnik nie gaśnie.
Nie wiem jak ma LJ - ale HJ61 też ma gaszenie na podciśnienie. Pamiętam, że jak wężyk miałem uszkodzony to nie gasł silnik od razu....
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Ktos moze wie czy sa te wezyki podcisnienia w 70-ce?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Nie ma
Masz dwie opcje - albo na stałe dochodzi napięcie do zaworu gaszącego na pompie (czyli zwarcie tegoż kabelka na stałe do plusa), albo rzeczony zaworek fizycznie się podwiesił. Do zdiagnozowania w minutę przy pomocy miernika uniwersalnego.
Natomiast info o tym, że konserwacja masz zapaćkane cokolwiek innego niż karoseria/rama - cóż. "pogratulować" pomysłu.
Masz dwie opcje - albo na stałe dochodzi napięcie do zaworu gaszącego na pompie (czyli zwarcie tegoż kabelka na stałe do plusa), albo rzeczony zaworek fizycznie się podwiesił. Do zdiagnozowania w minutę przy pomocy miernika uniwersalnego.
Natomiast info o tym, że konserwacja masz zapaćkane cokolwiek innego niż karoseria/rama - cóż. "pogratulować" pomysłu.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Dzieki Rokfor . Co do "zapackania" To konserwacja jest tylko na podwoziu i ramie, ale napisalem o tym bo moze to moglo byc powodem klopotow ( tak z ostroznosci procesowej )
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Rokfor. Moglbys podeslac jakas fote pompy 2LT z zaznaczonym zaworem gaszacym ? ( tak dla slabszych, bo nie wiem gdzie on jest )
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Kylon tam jest okrągła dwu lub trzy pionowa wtyczka a nie pojedynczy kabelek. Ale lokalizacja się zgadza
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
O lokalizację się rozchodziło a co rynek to inne kabelki. Mam teraz dwie identyczne rocznikowo HZJ74. Jedna z Europy a druga z Japonii - dwa różne auta.
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
W większości prostych silników LC zawór ów wygląda tak.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
ale tu o 2lt chodzi
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Nie inaczej
To jest pompa od 2LT
I zielony kabelek. Pod osłonką jest owa śrubka. Chyba że patrzysz kilka cm dalej to się kabelkologia rozwija w dwa kabelki i wtyczkę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To jest pompa od 2LT
I zielony kabelek. Pod osłonką jest owa śrubka. Chyba że patrzysz kilka cm dalej to się kabelkologia rozwija w dwa kabelki i wtyczkę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Trzy kabelki - czujnik obrotów, który wchodzi do wspólnej wtyczki z zaworkiem jest dwupinowy
Na marginesie - to na focie to co to za specyfikacja? bo się nigdy nie styknąłem z czujnikiem położenia dźwigni w tym modelu.
Na marginesie - to na focie to co to za specyfikacja? bo się nigdy nie styknąłem z czujnikiem położenia dźwigni w tym modelu.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce
Piekne dziekuje za wyjasnienia. Jeszcze jedna rzecz. Zauwazylem, ze po wylaczeniu I wyjeciu kluczyka , przy pracujacym silniku nadal kreci sie dmuchawa nawiewu . Czy mozliwe ze nie dcinanie prady dochodzacego do zaworu w pompie to kwestia zuzytej lub uszkodzonej stacyjki??