95 czy 105 ??
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: 95 czy 105 ??
@henryczku, sięgnę do ekonomii.
Mam resoraka. Strzeliło mi pióro (w sumie 3, ale co tam, piszemy o jednym z tyłu) . Wg. Toyodiy drugie pióro kosztuje od 150 do 186 euro (cena jest różna dla strony pasażera i kierowcy). Cały resor kosztuje 656,74 euro. Bez tulei i wieszaków oczywiście.
Miałbym J8 na przykład. Dwie sprężyny OME +200kg kosztują średnio 850 zł.
Poza ekonomią, choć niekoniecznie. Jazda resorakiem bywa komfortowa (paraboliczne resory, żadnych luzów, można pokombinować z dołożeniem Panharda, itp). W przyrodzie raz wystąpiło takie auto na sprzedaż. Naprawa pióra, a raczej jego wymiana jest prosta dla średnio ogarniętego kowala w dalekim kraju. Coś się znajdzie, mniej więcej dopasuje (mniej z reguły) i pokula dalej. Jeśli jednak masz takie zawieszenie jak ja (co jest tylko moją winą) to doprowadzenie go do stanu gdzie auto będzie prowadzić się dobrze jest kosztowne.
Sprężyna daje więcej komfortu, mniej daje po kieszeni.
Mam resoraka. Strzeliło mi pióro (w sumie 3, ale co tam, piszemy o jednym z tyłu) . Wg. Toyodiy drugie pióro kosztuje od 150 do 186 euro (cena jest różna dla strony pasażera i kierowcy). Cały resor kosztuje 656,74 euro. Bez tulei i wieszaków oczywiście.
Miałbym J8 na przykład. Dwie sprężyny OME +200kg kosztują średnio 850 zł.
Poza ekonomią, choć niekoniecznie. Jazda resorakiem bywa komfortowa (paraboliczne resory, żadnych luzów, można pokombinować z dołożeniem Panharda, itp). W przyrodzie raz wystąpiło takie auto na sprzedaż. Naprawa pióra, a raczej jego wymiana jest prosta dla średnio ogarniętego kowala w dalekim kraju. Coś się znajdzie, mniej więcej dopasuje (mniej z reguły) i pokula dalej. Jeśli jednak masz takie zawieszenie jak ja (co jest tylko moją winą) to doprowadzenie go do stanu gdzie auto będzie prowadzić się dobrze jest kosztowne.
Sprężyna daje więcej komfortu, mniej daje po kieszeni.
Re: 95 czy 105 ??
Komfort jest sprawą względną. Jakiś czas ujeżdżałem Defendera na sprężynach i po przesiadce na resoraka zauważyłem gigantyczną poprawę komfortu . Trochę buja na poprzecznych nierównościach ale nie żeby jakiś dramat.Remiołek pisze: Jazda resorakiem bywa komfortowa (paraboliczne resory, żadnych luzów, można pokombinować z dołożeniem Panharda, itp).
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: 95 czy 105 ??
W kategoriach dalej, więcej i jeszcze dalej i jeszcze więcej stawiam na resor. Mimo ekonomii. Santana Anibal, Iveco Massif, "roboczo-wschodnie" Toyoty- wszystko się buja na resorach.
Re: 95 czy 105 ??
Ok dzięki za opinie. Myślałem aby auto zawiesić na resorach z tyłu i sprężynach OME(+50mm) + amortyzator OME(+50-150kg) z przodu, co o tym myślicie
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 95 czy 105 ??
a auto juz wybrałeś w tym dziwnym castingu, czy przeoczylem ?
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: 95 czy 105 ??
Wiele "roboczych" aut tak ma. Ja też sobie ubzdurałem taką modyfikację swojego strucla. Z przodu sprężyna dla trochę większego komfortu i obniżenia kosztów, tył pozostawiony na resorach (z tyłu mam zakładane poprzedniej zimy resory OME +200 kg- tyle waży 10 skrzynek piwa, a dzięki temu mogę wozić 30). Był plan postawienia całego auta na sprężynach (zobacz projekt Addamsa, znaczy Kylona i Addamsa, znaczy w aucie Addamsa robionym przez Kylona), ale resory miałem do wymiany na już i cieszę się, że tak zostanie.henryczek pisze:Ok dzięki za opinie. Myślałem aby auto zawiesić na resorach z tyłu i sprężynach OME(+50mm) + amortyzator OME(+50-150kg) z przodu, co o tym myślicie
Re: 95 czy 105 ??
A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie znacie jakieś firmy produkujące dobre resory ?
Re: 95 czy 105 ??
Henryczek, poczytaj sobie to forum może w wolnych chwilach bo zadajesz... głupie pytania. Odpowiedzi na nie znajdziesz podczas nawet pobieżnej lektury, a co dopiero przy uważnej.
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: 95 czy 105 ??
Co do pierwszego pytania proponuję odpowiedzieć sobie przez osobiste porównanie. Pogadaj z ludźmi, spotkaj się w realu i poproś o przejażdżkę autem z resorami i autem ze sprężynami.henryczek pisze:A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie znacie jakieś firmy produkujące dobre resory ?
Co do drugiego pytania masz już część odpowiedzi w jednym z moich postów. Wymieniłem tam OME. Jest jeszcze Ironman i jeszcze jest ... wszystko znajdziesz na forum.
Zapytałeś wcześniej o to, czy proponowany przez Ciebie zestaw zawieszenia będzie OK. Odpowiem, nie wiem. Nie wiem jakie modyfikacje wpływające na wagę auta planujesz. Jaki zderzak z przodu i z tyłu, czy będzie wyciągarka, jaka wyciągarka, czy będzie zabudowa, ile będzie ważyć, czy będzie bagażnik dachowy, ile kg cywilizacji potrzebujesz do przeżycia podczas wyjazdu, czy planujesz stałe obciążenie, czy nie (bo jak założysz zestaw + 400 kg przeznaczony do stałego obciążenia, to po zdjęciu szpeju oraz jazdy na pusto porównanie do pingponga staje się jedynym właściwym) ... jeszcze chwilę tak można.
Re: 95 czy 105 ??
To barrrdzo ważne pytanie......bo może ten resor skończy w Pandzie.seburaj pisze:a auto juz wybrałeś w tym dziwnym castingu, czy przeoczylem ?
Zeznawaj Henryczku nic się nie krępuj...cóż przykulo Twą uwagę że już w przeróbki brniesz?
Proszę, wręcz blagam w imieniu swoim i większości...nie trzymaj nas w niepewności
Re: 95 czy 105 ??
Henryczku, specjalnie dla ciebie: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 45#p148945" onclick="window.open(this.href);return false;henryczek pisze:A będzie jakaś różnica między resorem a sprężyną w terenie
Dotkiesz sobie i zrozumiesz różnice w lot