SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Moderator: luk4s7
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
O technikę dotyczącą głowicy (zawory i luzy) jestem spokojny. To robili zawodowcy, którzy na co dzień montują wyczynowe konstrukcje, które nie wybaczają błędów. Zawory spasowane, luzy ustawione.
Teraz wtryski. Pod wtryskami nie było podkładek w starej głowicy i nie ma w nowej.
Czy powinny być?
Wtryskiwacze nie były sprawdzane. Wobec tego daję to do zrobienia w przyszłym tygodniu. Jeżeli powinny być podkładki to zostaną założone. Serwisant, który składał, mówił, że nie chce tu nic wyrokować i jak trzeba to żaden kłopot założyć, ale do tej pory widzieli te podkładki tylko w D4D, a w żadnym KZ nigdy ich nie było.
Teraz wtryski. Pod wtryskami nie było podkładek w starej głowicy i nie ma w nowej.
Czy powinny być?
Wtryskiwacze nie były sprawdzane. Wobec tego daję to do zrobienia w przyszłym tygodniu. Jeżeli powinny być podkładki to zostaną założone. Serwisant, który składał, mówił, że nie chce tu nic wyrokować i jak trzeba to żaden kłopot założyć, ale do tej pory widzieli te podkładki tylko w D4D, a w żadnym KZ nigdy ich nie było.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Bo zostają w głowicy, jak sie wtryskiwacz wyciąga ...
A poważniej - nie wiem, czy mają być - czy nie - ale epc rozwiewa takie wątpliwości w parę sekund
ps. Mogła też się skończyć pompa wtryskowa. Pompy rotacyjne niby nie sa mega wrażliwe na dziadowskie paliwo - ale tez nie sa wieczne. po czasie wyrabia sie i sekcja tłocząca, i krzywka napędowa. Wystarczy tez, że szczeźnie pompa wstępna - i przestaje działać np. przyspieszanie kąta wtrysku wraz z obrotami (jest do tego wykorzystywane ciśnienie paliwa z pompki wstępnej).
Ogólnie - to na tyle prosty układ, że diagnozuje się całkiem łatwo - ale trza się troche podoktoryzować w temacie pomp rozdzielaczowych Ja się moądrzę - bo ostatnio mnie to przetrenowało przy okazji komponowania pompy mechanicznej do 1KD-FT ... - teraz z zawiązanymi oczami składama taka pompę ...
A poważniej - nie wiem, czy mają być - czy nie - ale epc rozwiewa takie wątpliwości w parę sekund
ps. Mogła też się skończyć pompa wtryskowa. Pompy rotacyjne niby nie sa mega wrażliwe na dziadowskie paliwo - ale tez nie sa wieczne. po czasie wyrabia sie i sekcja tłocząca, i krzywka napędowa. Wystarczy tez, że szczeźnie pompa wstępna - i przestaje działać np. przyspieszanie kąta wtrysku wraz z obrotami (jest do tego wykorzystywane ciśnienie paliwa z pompki wstępnej).
Ogólnie - to na tyle prosty układ, że diagnozuje się całkiem łatwo - ale trza się troche podoktoryzować w temacie pomp rozdzielaczowych Ja się moądrzę - bo ostatnio mnie to przetrenowało przy okazji komponowania pompy mechanicznej do 1KD-FT ... - teraz z zawiązanymi oczami składama taka pompę ...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
nie mądrz się
w kzte jest tak zwany "japoński EDC" - czyli pompa (bodajże, tak z pamięci) V5
to taka rotacyjna (elektronicznie sterowana) - z tym się praktycznie nic nie dzieje...
w kzte jest tak zwany "japoński EDC" - czyli pompa (bodajże, tak z pamięci) V5
to taka rotacyjna (elektronicznie sterowana) - z tym się praktycznie nic nie dzieje...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Dopuki filtr działa jak trzeba - to się nic nie dzieje. A jak filtr puści - to też nie dzieje się zero - jedynkowo, jak w CR, ale zużycie jednak robi sie "ekspresowe" - jak na standard toyoty z tamtych czasów
Będę miał pewnie niedługo egzemplarz takiej własnie pompy do ożywienia (gdzie puścił filtr. Faktycznie syfu było od metra, bo chyba ze zbiornikiem paliwa coś się korozyjnie złego podziałao) - jak faktycznie tam takowe zużycie nastąpiło - to zapodam foty
Będę miał pewnie niedługo egzemplarz takiej własnie pompy do ożywienia (gdzie puścił filtr. Faktycznie syfu było od metra, bo chyba ze zbiornikiem paliwa coś się korozyjnie złego podziałao) - jak faktycznie tam takowe zużycie nastąpiło - to zapodam foty
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
No i okazało się, że podkładki w starej głowicy były, ale nikt ich nie zauważył i wtryski do nowej założył bez. Podkładek wyjąć ze starej się nie udało więc trzeba było kupić nowe w ASO. Przy okazji sprawdzono wtryski - były w stanie agonalnym. Nie miały prawa dobrze działać. Zregenerowano. Jest też nowy filtr powietrza. Pompy na razie nie ruszałem - zobaczymy jak to się będzie sprawować. Na razie na małym dystansie spalanie wygląda na ok. 11 l/100. Dalej zobaczymy - jeździć i obserwować.
Wracając do podkładek - montaż wtrysków to była jedyna rzecz, którą szef serwisu zlecił pomocnikowi...
Cóż, każdy ma prawo się pomylić. Ważne, żeby się przyznał do błędu, naprawił szkody i wyciągnął wnioski
Wracając do podkładek - montaż wtrysków to była jedyna rzecz, którą szef serwisu zlecił pomocnikowi...
Cóż, każdy ma prawo się pomylić. Ważne, żeby się przyznał do błędu, naprawił szkody i wyciągnął wnioski
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
To ja jednak straszny rzeźnik jestem.
Jeżdżę już kilka lat j95 z roku 2000 silnik 1kzte skrzynia automat.Paradoksalnie na autostradach gdzie jadę 140-150 spalanie w granicach 12l, Po drogach szutrowych, lokalnych dziurawych asfaltach,drogach powiatowych potrafię spalić 15l, ale średnia w aplikacji My Cars to 13,8.
Więc pytam jak wy to robicie?
A ważne że opony BF AT 265/75 16
Jeżdżę już kilka lat j95 z roku 2000 silnik 1kzte skrzynia automat.Paradoksalnie na autostradach gdzie jadę 140-150 spalanie w granicach 12l, Po drogach szutrowych, lokalnych dziurawych asfaltach,drogach powiatowych potrafię spalić 15l, ale średnia w aplikacji My Cars to 13,8.
Więc pytam jak wy to robicie?
A ważne że opony BF AT 265/75 16
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
witam,
moje j90 w cyklu mieszanym do którego wliczam równiez przejazd codzienny szytrówką przez las to 11L . i tak od dłuższeog czasu się to utrzymuje. w trasie dłuższej zszedłem kiedyś do 9l ale to sie nie spieszyłem.
pozdro
Grzech
moje j90 w cyklu mieszanym do którego wliczam równiez przejazd codzienny szytrówką przez las to 11L . i tak od dłuższeog czasu się to utrzymuje. w trasie dłuższej zszedłem kiedyś do 9l ale to sie nie spieszyłem.
pozdro
Grzech
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Po zmianie opon z 265/75/16 (Duratrac) na zimówki 265/70/16 (jakiś Michelin Latitude) i zdjęciu kurnika z dachu - spalanie mniejsze o 1 litr.
W spalaniu różnica może nieduża, ale znacznie ciszej.
Subiektywne przyspieszenie też jakoś się zwiększyło
W spalaniu różnica może nieduża, ale znacznie ciszej.
Subiektywne przyspieszenie też jakoś się zwiększyło
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
320 kilometrów, w tym 0 terenu i 40 kilometrów autostrady, reszta trasa i miasto w przedziale 80/20.
Wyszło 13,6 litrów na 100, więcej nie mirzę, szkoda zdrowia
Oponki 265/75 Coopery STT
Wyszło 13,6 litrów na 100, więcej nie mirzę, szkoda zdrowia
Oponki 265/75 Coopery STT
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
U mnie średnie spalanie to 12,5 litra - miasto 80% i 20% trasa. Opony 265/75/16 Bfg AT.
Pozdr
Qbak
Ps poszukuje w rozsądnej cenie silniczka do blokady tylnego mostu
Jakub@best.NET.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdr
Qbak
Ps poszukuje w rozsądnej cenie silniczka do blokady tylnego mostu
Jakub@best.NET.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Od naprawy przejechałem równy 1000 km. Samochd spalił dokładnie 125 itrów. To był cykl bardzo mieszany: sporo miasta, trochę ekspresówek (ok.110-115 km/h), trochę dróg wiejskich i weekend w mazurskim błocie. Dla mnie ok.
Jak bym miał ocenić kiedy pali najwięcej to chyba jazda szybka "szkodzi" mu bardziej niż miasto - przy 115 km/h trzeba liczyć 13-14 l na 100 km
Jak bym miał ocenić kiedy pali najwięcej to chyba jazda szybka "szkodzi" mu bardziej niż miasto - przy 115 km/h trzeba liczyć 13-14 l na 100 km
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Kupiłem niedawno LC z 2001 roku wersja 5-drzwiowa silnik 3l, jestem zaskoczony wyjątkowo niskim spalaniem w mieście ok 9l/100 ale na trasie uzyskiwałem wyniki ponad 10 a ostatnio 11,5l co dość mocno mnie zastanawia, bo zawsze wszędzie wmawiają że po mieście każdy samochód spala więcej. A tu jak widać na odwrót. Czy ktoś ma podobny problem. Czy to tak ma być czy coś z autem jest nie tak?
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Kupiłem niedawno LC z 2001 roku wersja 5-drzwiowa silnik 3l, jestem zaskoczony wyjątkowo niskim spalaniem w mieście ok 9l/100 ale na trasie uzyskiwałem wyniki ponad 10 a ostatnio 11,5l co dość mocno mnie zastanawia, bo zawsze wszędzie wmawiają że po mieście każdy samochód spala więcej. A tu jak widać na odwrót. Czy ktoś ma podobny problem. Czy to tak ma być czy coś z autem jest nie tak?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Istotnym czynnikiem jest opór powietrza - jak auto wielkie jak przystanek, i nieszczególnie opływowe - to jest to główny czynnik przy większych prędkościach.
Trasa i 70 - 80 km/h, i zejdziesz poniżej 9L/100
Trasa i 70 - 80 km/h, i zejdziesz poniżej 9L/100
Re: SPALANIE LAND CRUISER J9 3DRZWI 3,0TD 125KM
Mam LJ90 3.0 125km z automatyczną skrzynią i tak jak pisze Rokfor32, na trasie jeżdżę nią 80-90km/h to pali w granicach 10 litrów. Zimą po mieście pojezdziłem trochę do pracy(berlingo było niesprawne)to używając dodatkowo webasta spaliła ok 14 litrów. W terenie, z pełnym zbiornikiem paliwa i 4 osobami w środku 11,7. Także dużo zależy od tego jak się jezdzi i gdzie