1HZ Problem z odpaleniem
Moderator: luk4s7
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Niestety to nie zawór odcinający. Raz że kupiony nowy, dwa że po kolejnym podejściu wkręciłem go tak jak wpominal Gałka - bez końcówki zamykającej przepływ. Silnik na rozruszniku kręci ale nawet nie próbuje zagadać. Czy jest opcja że paliwo zamarzło w samej pompie? Mróz jest niewielki ale w sumie trzyma cały czas... Zdarzało się że przymarzło ale zawsze to się działo na filtrze i zawsze się dławił ale próbował odpalic... No co to jeszcze może być bo trace koncepcje...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Farelka i podgrzej komorę silnika.
Nie ma innych opcji - jak zawór się otwiera, i jest paliwo - to musi odpalać (lub dymić na biało próbując).
Nie ma innych opcji - jak zawór się otwiera, i jest paliwo - to musi odpalać (lub dymić na biało próbując).
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Sytuacja ma się tak: paliwo do pompy podaje bezpośrednio z butelki żeby wykluczyć filtr i przewody. Zawór odcinający ma wyjęty trzpień zamykający żeby wykluczyć awarie zaworu. Pompę dziś rozgrzałem tak że cała obudowa była prawie gorąca. Nie odpala - kręci ale nawet nie zagada. Na plaku gada, pracuje głośno nierówno ale dopóki mu daje plaka to pali... Liczyłem że jeśli jest coś w pompie to przepchnie...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Pompa musi zostać zalana paliwem - tam nie ma nic do przepychania. Możliwe, że po prostu zrobiła się Ci gdzieś dziura w układzie paliwowym (skorodowana rurka), i całe paliwo z pompy wessało powrotnie do zbiornika.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Pompa powinna zassać paliwo z butelki a tego nie robi... Nawet jeśli go nie tłoczy do cylindrów to chyba powinno iść w przelew więc poziom w butelce powinien szybko spadać, a tak się nie dzieje... Mam wrażenie że coś jednak się zatkało wewnątrz pompy albo przestało działać jej ssanie... Czy wewnątrz nie ma jakiegoś mechanicznego zaworu zwrotnego? I czy nie mogła paść ta część pompy odpowiedzialnej za ssanie paliwa ze zbiornika..
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Jeżeli pompa jest osuszona za bardzo - to nie zassie. Nie przy obrotach jakie sa w czasie rozruchu.
Pompę zalewa się najłatwiej przez przelew - znaczy się do przelewu podpina sie podciśnienie (jakaś ręczna pompka czy nawet większa strzykawka), i zalewa korpus do pełna (czyli aż przelewem zassie sie paliwo).
Albo po prostu używa ręcznej pompy na filtrze - właśnie po to ona tam jest.
Pompę zalewa się najłatwiej przez przelew - znaczy się do przelewu podpina sie podciśnienie (jakaś ręczna pompka czy nawet większa strzykawka), i zalewa korpus do pełna (czyli aż przelewem zassie sie paliwo).
Albo po prostu używa ręcznej pompy na filtrze - właśnie po to ona tam jest.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
aaa..ok. Pompka na filtrze nie działa. Czyli rozumiem ze w przewód przelewowy wstrzyknąć paliwo ile wejdzie....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Nie. Do przelewu podłączyć odsysanie.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Auto odpalone dzięki Waszej pomocy! Rzeczywiście była zbyt zapowietrzona pompa żeby pociągnąć paliwo.
Jedna uwaga na przyszłość - zawór odcinający powinno się sprawdzać trochę dociskając trzpień z gumką - taka jest jego pozycja w pompie i w tej pozycji elektromagnes działa...
Pozdro i jeszcze raz dzięki
Jedna uwaga na przyszłość - zawór odcinający powinno się sprawdzać trochę dociskając trzpień z gumką - taka jest jego pozycja w pompie i w tej pozycji elektromagnes działa...
Pozdro i jeszcze raz dzięki
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
no to szerokiej drogi