Felgi do 80
Moderator: luk4s7
Felgi do 80
Witam
Nie znalazłem odpowiedniego wątku - zaczynam więc nowy temat.
Pytanie brzmi o "optymalne" felgi do 80tki. Zastosowanie - wyprawy. Docelowa szerokość opony - 10,5''. Typ - bądź AT-ki (31x10,5x??) bądź MT-ki (np 33x10,5x?? lub 31x10,5x??). Pytanie brzmi czym zastąpić znaki zapytania w typach opon (felgi 15'' czy 16''?) oraz jakie ET - tak, aby BEZ DYSTANSÓW koła nie obcierały o zaciski hamulcowe, nie obijały się o krawędzie nadkola oraz NIE WYSTAWAŁY poza obrys auta. Lift auta + 2'' (chociaż jeżeli podacie dodatkowo felgi dla samochodu bez liftu - pewnikiem się to komuś przyda w przyszłości).
Moje auto to HZJ80, jednak mosty mam od HDJ80 (czyli tarcze na obu mostach). Obecnie mam AT-ki 33x12,5x15 i na tylnym moście musiałem założyć dystanse (koło ocierało o zacisk hamulcowy). Nie wiem jakie ET mają obecne moje felgi, jednak koła delikatnie wystają za poszerzacze (zwłaszcza na tylnym moście). Chciałbym wyeliminować oba problemy (wywalić dystans oraz schować koła do nadkoli + zmniejszyć nieco spalanie ).
Proszę - dla potomności - podać jeszcze rozmiar i ET felg fabrycznych.
Dziękuję z montajnsu
Pozdrawiam
Lecch(u)
Nie znalazłem odpowiedniego wątku - zaczynam więc nowy temat.
Pytanie brzmi o "optymalne" felgi do 80tki. Zastosowanie - wyprawy. Docelowa szerokość opony - 10,5''. Typ - bądź AT-ki (31x10,5x??) bądź MT-ki (np 33x10,5x?? lub 31x10,5x??). Pytanie brzmi czym zastąpić znaki zapytania w typach opon (felgi 15'' czy 16''?) oraz jakie ET - tak, aby BEZ DYSTANSÓW koła nie obcierały o zaciski hamulcowe, nie obijały się o krawędzie nadkola oraz NIE WYSTAWAŁY poza obrys auta. Lift auta + 2'' (chociaż jeżeli podacie dodatkowo felgi dla samochodu bez liftu - pewnikiem się to komuś przyda w przyszłości).
Moje auto to HZJ80, jednak mosty mam od HDJ80 (czyli tarcze na obu mostach). Obecnie mam AT-ki 33x12,5x15 i na tylnym moście musiałem założyć dystanse (koło ocierało o zacisk hamulcowy). Nie wiem jakie ET mają obecne moje felgi, jednak koła delikatnie wystają za poszerzacze (zwłaszcza na tylnym moście). Chciałbym wyeliminować oba problemy (wywalić dystans oraz schować koła do nadkoli + zmniejszyć nieco spalanie ).
Proszę - dla potomności - podać jeszcze rozmiar i ET felg fabrycznych.
Dziękuję z montajnsu
Pozdrawiam
Lecch(u)
Re: Felgi do 80
jezeli nie zalezy ci na jakiejs fikusnej feldze to najlepiej kupic oryginalne alusy 16tki z hdjoty. Dobre mocne, w miare ladne felgi. trafiaja sie w dobrych pieniadzach.
wiekszosc osob jezdzi na oponach 285x75x16 2 cale liftu
dlatego najbardziej optymalne - sa oryginalne
wiekszosc osob jezdzi na oponach 285x75x16 2 cale liftu
dlatego najbardziej optymalne - sa oryginalne
Re: Felgi do 80
Z doświadczenia wiem, że chyba najlepiej wypadają felgi aluminiowe 16". Lekkie i mocne.
Fabryczna felga ma 16", grubość 8" i offset/ET=0. To jest dla modelu z fabrycznymi poszerzeniami nadkoli. Wersje bez poszerzeń pewnie mają felgi 7".
Fabryczna felga ma 16", grubość 8" i offset/ET=0. To jest dla modelu z fabrycznymi poszerzeniami nadkoli. Wersje bez poszerzeń pewnie mają felgi 7".
Re: Felgi do 80
Jeżeli nie chcesz używać dystansów to polecam w Twoim przypadku felgi:
- 8-8,5 cala / r16 et -25
lub
- 8-8,5 cala / r15 et -25 - w tym wypadku konieczne jest obszlifowanie trochę tylnych zacisków żeby fela weszła - ja bym się na to nie zdecydował ale wielu ludzi tak robi.
ET -25 - koła schowają się w nadkolach a auto będzie się przentowało ładnie!
- 8-8,5 cala / r16 et -25
lub
- 8-8,5 cala / r15 et -25 - w tym wypadku konieczne jest obszlifowanie trochę tylnych zacisków żeby fela weszła - ja bym się na to nie zdecydował ale wielu ludzi tak robi.
ET -25 - koła schowają się w nadkolach a auto będzie się przentowało ładnie!
Re: Felgi do 80
uzupełnię jeszcze - ja mam fabryczne aluminiowe 16-ki plus dystanse 30 mm i gw mnie jest OK.
Z tego co piszesz to bardzo możliwe, że masz obecnie 15'' z et około -25 - sprawdź to - czyli rozwiązanie drugie z zaproponowanych przeze mnie
Z tego co piszesz to bardzo możliwe, że masz obecnie 15'' z et około -25 - sprawdź to - czyli rozwiązanie drugie z zaproponowanych przeze mnie
Re: Felgi do 80
Z Waszych sugestii zatem należy wyciagnąć następujące wnioski:
8x16 et 0 (oryginal)
8x16 et-25
wchodzą bez przeróbek
8x15 et-25 - wymaga szlifowania zacisków z tyłu.
Pytanie dodatkowe - czy na felgę 8x16 można założyć opony:
33x11x16 AT
33x11,5x16 AT
33x12,5x16 AT
@drako - potrzebuję 6szt felg identycznych (zgodnie ze średnią z sugestii ile czego brać na daleki wyjazd), a używane felgi są oferowane zazwyczaj w ilośći 4szt, rzadziej 5 - 6szt na raz identycznych nie trafiłem. A nie znam się na tyle, by kupować parę felg "tu", reszte "tam" i zapewnić sobie, ze felgi będa identyczne, proste - i nie uszkodzone. Dlatego chyba skończe jednak na zakupie jakiś nowych stalówek - no bo z kupnem w sklepie sobie chyba mentalnie poradzę
Pozdrawiam
Lecch(u)
8x16 et 0 (oryginal)
8x16 et-25
wchodzą bez przeróbek
8x15 et-25 - wymaga szlifowania zacisków z tyłu.
Pytanie dodatkowe - czy na felgę 8x16 można założyć opony:
33x11x16 AT
33x11,5x16 AT
33x12,5x16 AT
@drako - potrzebuję 6szt felg identycznych (zgodnie ze średnią z sugestii ile czego brać na daleki wyjazd), a używane felgi są oferowane zazwyczaj w ilośći 4szt, rzadziej 5 - 6szt na raz identycznych nie trafiłem. A nie znam się na tyle, by kupować parę felg "tu", reszte "tam" i zapewnić sobie, ze felgi będa identyczne, proste - i nie uszkodzone. Dlatego chyba skończe jednak na zakupie jakiś nowych stalówek - no bo z kupnem w sklepie sobie chyba mentalnie poradzę
Pozdrawiam
Lecch(u)
Re: Felgi do 80
Zależy od felg i jej kształtu. Wczoraj przymierzaliśmy felgi i nic nie trzeba było szlifować.lecchu pisze: 8x15 et-25 - wymaga szlifowania zacisków z tyłu.
Lecch(u)
Re: Felgi do 80
nie wiem gdzie chcesz jechaclecchu pisze: @drako - potrzebuję 6szt felg identycznych (zgodnie ze średnią z sugestii ile czego brać na daleki wyjazd), a używane felgi są oferowane zazwyczaj w ilośći 4szt, rzadziej 5 - 6szt na raz identycznych nie trafiłem. A nie znam się na tyle, by kupować parę felg "tu", reszte "tam" i zapewnić sobie, ze felgi będa identyczne, proste - i nie uszkodzone. Dlatego chyba skończe jednak na zakupie jakiś nowych stalówek - no bo z kupnem w sklepie sobie chyba mentalnie poradzę
ale zakladam ze zmieniajac felgi chcesz tez kupic nowe opony.
Na calym zadupiastym swiecie jest mase serwisow wulkanizacyjnych ( w mogoli bylo ich wiecej jak stacji benzynowych)
wg mnie 1 sztuka zapasu w zupelnosci wystarczy
przez 6 lat uzywania bfg at tylko raz mialem uszkodzenie, ktore zalatanie dziala do dzisiaj ( korba roweru lezala w rowie)
pamietaj ze dobre oryginalne felgi beda duzo lepsze od tanich stalowek.
Re: Felgi do 80
Kylon, jesteś pewny, że auto do którego mierzyliście te 15" fele miało nowy typ zacisków z tyłu? (montowany od '92 albo od '94 - dokładnie nie pamiętam). Starsze egzemplarze miały fabryczne 15" i w takich jest OK. Problem jest w autach, które fabrycznie miały fele 16".
Pewnie o tym wiesz - piszę raczej do @lecchu
Pewnie o tym wiesz - piszę raczej do @lecchu
Re: Felgi do 80
@drako - Azja centralna (Tadżikistan, Kirgistan) na najbliższy miot. Potem - pustynia. A potem zacznę jakieś wyprawy .
Ponieważ obecnie mam felgi 15'' (i opony doń pasujace), to opony zapewne będę musiał kupić nowe - o ile wskoczę na felgi 16''-lowe. Czy trzeba 6 sztuk kół na wyprawę? - nie wiem. Patrzę na relacje foto, czytam opisy - "wszyscy" mają 6 kół. Nie jestem na tyle arogancki , by bez żadnego doświadczenia negować te obserwacje - i jechać z 5 kołami...
@slawek, kylon - mam koła z felgami 15''. I z tyłu nie wlazły mi na mosty - musiałem dorobić dystanse. Dodatkowo z przodu ponoć trzeba bylo nieco doszlifować zaciski, aby te 15''calówki wlazły (ale już dystansów nie mam). Nie wiem jakie ET mają te felgi (Mopar - nie pamiętasz aby, co to były za fele?), nie wiem też jak je odczytać - ale nie wchodzą na mosty z HDJ80 ot tak od strzału. Dlatego chcę zlikwidować dystanse - i stąd me pytania o "idealne" felgi dla HDJ80tki.
A odnośnie tych opon - to czy na felgi szerokosci 8'' wejdą te podane AT-ki (dla uszczególnienia - oczywiście BFG)?
L.
Ponieważ obecnie mam felgi 15'' (i opony doń pasujace), to opony zapewne będę musiał kupić nowe - o ile wskoczę na felgi 16''-lowe. Czy trzeba 6 sztuk kół na wyprawę? - nie wiem. Patrzę na relacje foto, czytam opisy - "wszyscy" mają 6 kół. Nie jestem na tyle arogancki , by bez żadnego doświadczenia negować te obserwacje - i jechać z 5 kołami...
@slawek, kylon - mam koła z felgami 15''. I z tyłu nie wlazły mi na mosty - musiałem dorobić dystanse. Dodatkowo z przodu ponoć trzeba bylo nieco doszlifować zaciski, aby te 15''calówki wlazły (ale już dystansów nie mam). Nie wiem jakie ET mają te felgi (Mopar - nie pamiętasz aby, co to były za fele?), nie wiem też jak je odczytać - ale nie wchodzą na mosty z HDJ80 ot tak od strzału. Dlatego chcę zlikwidować dystanse - i stąd me pytania o "idealne" felgi dla HDJ80tki.
A odnośnie tych opon - to czy na felgi szerokosci 8'' wejdą te podane AT-ki (dla uszczególnienia - oczywiście BFG)?
L.
Re: Felgi do 80
HDJ80 rok produkcji 94'
Re: Felgi do 80
Kylon - to jakie to magiczne felgi 15'' mierzyliście do tej HDJ-ty (typ? model? link do sprzedawcy?)? Mam teraz ATki na 15'' - i jakby się dało dopasować 15'' fele bez dystansów - to może odpadłoby kupowanie 4 opon ? Hmm....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Felgi do 80
Nie wypada mi tu hienować