Auto z/w Dubaju Wydzielone z "Biały Kruk"
Moderator: luk4s7
Auto z/w Dubaju Wydzielone z "Biały Kruk"
No auto faktycznie nietypowe. Mam taki jednak drobny off-topic...
Powiecie mi jak to jest w tym Dubaju... Z jednej strony oglądam jakieś filmy o samochodach w Dubaju i widzę Bugatti Veyron, Land Cruiser 200 całe pozłacane, Lexusy, rzadkie terenowe Lamborghini, Unimogi, Mercedesy G AMG oraz wszelkie inne ciekawe samochody i wszystkie na benzynę a pośród z nich ponad połowa po mega tuningu silnikowym.
A tymczasem ilekroć się na forum mówi o wersji arabskiej to jest to jakiś ropniak, całkiem goły. WTF?
Powiecie mi jak to jest w tym Dubaju... Z jednej strony oglądam jakieś filmy o samochodach w Dubaju i widzę Bugatti Veyron, Land Cruiser 200 całe pozłacane, Lexusy, rzadkie terenowe Lamborghini, Unimogi, Mercedesy G AMG oraz wszelkie inne ciekawe samochody i wszystkie na benzynę a pośród z nich ponad połowa po mega tuningu silnikowym.
A tymczasem ilekroć się na forum mówi o wersji arabskiej to jest to jakiś ropniak, całkiem goły. WTF?
Re: "Biały kruk "
Moje HZJ80 też jest ponoć z Dubaju i ma tak jak piszesz pozłacane znaczki Toyoty i taki wypas że nie jeden HDJ czy FZJ może się zawstydzić a przecież HZJ to zwykle najtańsze golasyLEX pisze:No auto faktycznie nietypowe. Mam taki jednak drobny off-topic...
Powiecie mi jak to jest w tym Dubaju... Z jednej strony oglądam jakieś filmy o samochodach w Dubaju i widzę Bugatti Veyron, Land Cruiser 200 całe pozłacane, Lexusy, rzadkie terenowe Lamborghini, Unimogi, Mercedesy G AMG oraz wszelkie inne ciekawe samochody i wszystkie na benzynę a pośród z nich ponad połowa po mega tuningu silnikowym.
A tymczasem ilekroć się na forum mówi o wersji arabskiej to jest to jakiś ropniak, całkiem goły. WTF?
Re: "Biały kruk "
Zazwyczaj sa trzy przypadki w jakich nietypowe auta pojawiaja sie na Bliskim Wschodzie.
Najczesciej sa to specjalne zamowienia firm, ktore potrzebuja aut o szczegolnych specyfikacjach. Auta takie sa budowane, dla firm olejowych, oczym juz kiedys wspominalem na forum. Codziennie mijam HZJ105 z klatka bezpieczenstwa, dodatkowym oswietleniem czy antena do radiostacji i to wszytsko fabryczne, a nie tunningowane w firmach trzecich..
Drugi przypadek to zamowienie jakiegos swiadomego uzytkownika. Najczesciej pracujacego tu Europejczyka, prawie nigdy lokalnego araba. Tak wiec sa pozniej na rynku wtornym takie auta jak KDJ120 (tutaj rodzynek) czy GRJ120 z manualna skrzynia, HZJ105 z automatem i wyposarzeniem prawie jak w Lexusie czy UZJ100 z manualna skrzynia.
Trzeci, wcale nierzadki przypadek, to nie dokonca kontrolowany import auta z krajow trzecich jak USA, Ameryka Poludniowa a nawet Japonia. Zdarzaja sie dziwne konstrukcje np. raz widzialem FZJ80 z Wenezueli z roku 2000
Dubay to centrum krajow Zatoki Perskiej, jesli juz cos sie pojawia to najczesciej wlasnie tam..
Najczesciej sa to specjalne zamowienia firm, ktore potrzebuja aut o szczegolnych specyfikacjach. Auta takie sa budowane, dla firm olejowych, oczym juz kiedys wspominalem na forum. Codziennie mijam HZJ105 z klatka bezpieczenstwa, dodatkowym oswietleniem czy antena do radiostacji i to wszytsko fabryczne, a nie tunningowane w firmach trzecich..
Drugi przypadek to zamowienie jakiegos swiadomego uzytkownika. Najczesciej pracujacego tu Europejczyka, prawie nigdy lokalnego araba. Tak wiec sa pozniej na rynku wtornym takie auta jak KDJ120 (tutaj rodzynek) czy GRJ120 z manualna skrzynia, HZJ105 z automatem i wyposarzeniem prawie jak w Lexusie czy UZJ100 z manualna skrzynia.
Trzeci, wcale nierzadki przypadek, to nie dokonca kontrolowany import auta z krajow trzecich jak USA, Ameryka Poludniowa a nawet Japonia. Zdarzaja sie dziwne konstrukcje np. raz widzialem FZJ80 z Wenezueli z roku 2000
Dubay to centrum krajow Zatoki Perskiej, jesli juz cos sie pojawia to najczesciej wlasnie tam..
Re: "Biały kruk "
Gratuluję zakupu. Przy okazji wszedłem sobie jedną ze stron z Land Cruiserami z Dubaju (jakby kto był zainteresowany sprowadzeniem). http://uae.motors.souq.com/browse/land- ... -desc-all/ Ceny po dzisiejszym kursie AED można szybko przeliczyć na stronie http://www.transazja.pl/pl-6_1-walAED.html 105-ka z 2002 roku w przeliczeniu bez kosztów dostawy kosztuje 41.000 zł.
Znaleziona informacja nt. sprowadzenia auta z Dubaju brzmi tak:
Przywoziłem dwa samochody w roku ubiegłym, ale przy lipcowym kursie dolara (a więc gdy złoty był najsilniejszy).
Koszty dokumentacji eksportowej w Dubaju ok. 500 AED + przygotowanie do wysyłki w Dubaju ok. 3500 AED + fracht 2850 USD (kontener 40) + koszty na terminalu w Gdyni (dokumentacja celna, handling) ok. 3100 PLN. Razem z kosztami tłumaczeń dokumentów, przeglądów technicznych i rejestracją obu pojzadów koszty zamknęły się kwotą 16 600 PLN.
W tej chwili przygotowuję wysyłkę kolejnego auta i w najbliższych dniach będę znał koszty frachtu.
Dyskusja nt sprowadzenia auta z Dubaju z przydatnymi informacjami na forum strony DubajDlaPolaka http://dubajdlapolaka.pl/index.php/foru ... 4&start=16
Znaleziona informacja nt. sprowadzenia auta z Dubaju brzmi tak:
Przywoziłem dwa samochody w roku ubiegłym, ale przy lipcowym kursie dolara (a więc gdy złoty był najsilniejszy).
Koszty dokumentacji eksportowej w Dubaju ok. 500 AED + przygotowanie do wysyłki w Dubaju ok. 3500 AED + fracht 2850 USD (kontener 40) + koszty na terminalu w Gdyni (dokumentacja celna, handling) ok. 3100 PLN. Razem z kosztami tłumaczeń dokumentów, przeglądów technicznych i rejestracją obu pojzadów koszty zamknęły się kwotą 16 600 PLN.
W tej chwili przygotowuję wysyłkę kolejnego auta i w najbliższych dniach będę znał koszty frachtu.
Dyskusja nt sprowadzenia auta z Dubaju z przydatnymi informacjami na forum strony DubajDlaPolaka http://dubajdlapolaka.pl/index.php/foru ... 4&start=16
Re: "Biały kruk "
Pyrka - wszystko ok ale nikt przy zdrowych zmyslach nic nie sprzowadza do Gdyni gdzie zlodziejstwo i biurokracja
Kazdy odprawia w Bremen gdzie Vat nizszy, wszystko sprawnie idzie i nikt ci paliwa z auta nie ukradnie
Kazdy odprawia w Bremen gdzie Vat nizszy, wszystko sprawnie idzie i nikt ci paliwa z auta nie ukradnie
Re: "Biały kruk "
A co ma Vat do tego. Płacisz w kraju docelowym czyli w Polsce.
Re: "Biały kruk "
Nie trzeba płacić w kraju docelowym. Wystarczy, że zapłacisz na terenie Unii. A, że tam 19% a u nas 22% a za chwilę będzie 23% to mimo wszystko polecam Bremę.
Re: "Biały kruk "
jest różnica jak bierzesz na firmę ciężarówkę z odpisem Vatu.