TOYOTA j 8 INTERCULER
Moderator: luk4s7
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
TOYOTA j 8 INTERCULER
MA KTOŚ Z WAS INTERCULER W J 8 ?????
CZY TEN WYNALAZEK BYŁ MONTOWANY SERYJNIE ????
JA W SWOIM samochodzie MAM I W dokunentacji pisze ze ma 150 kw
CZY TEN WYNALAZEK BYŁ MONTOWANY SERYJNIE ????
JA W SWOIM samochodzie MAM I W dokunentacji pisze ze ma 150 kw
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Intercooler w J8 nie był montowany seryjne ,jednak właściciele często go dokładali
Opcje są dwie:
air to air -przed chłodnicą lub nad silnikiem i wlot powietrza na masce
water to air-z dodatkową chłodniczką dla płynu chłodzącego wymiennik ciepła w kolektorze ssącym.
150kW to ponad 200 koni mechanicznych ,domyślam się że z silnika 1HD-FT 24V
Opcje są dwie:
air to air -przed chłodnicą lub nad silnikiem i wlot powietrza na masce
water to air-z dodatkową chłodniczką dla płynu chłodzącego wymiennik ciepła w kolektorze ssącym.
150kW to ponad 200 koni mechanicznych ,domyślam się że z silnika 1HD-FT 24V
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
tak
autko z 1996 roku
mam interculer z powietrzny
autko z 1996 roku
mam interculer z powietrzny
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Wklej zdjęcie jak ten zestaw wyglądasaplakataraska pisze:tak
autko z 1996 roku
mam interculer powietrzny
Intercooler z przodu przed chłodnicą
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Fajny zestaw z dużym intercoolerem
1HD-FT dobrze wystrojony ma potencjł ponad 220 koni mechanicznych
Osobiście pozbył bym się EGRu i części układu dolotowego z napisem TURBO i od razu skierował zimne powietrze do kolektora ssącego
1HD-FT dobrze wystrojony ma potencjł ponad 220 koni mechanicznych
Osobiście pozbył bym się EGRu i części układu dolotowego z napisem TURBO i od razu skierował zimne powietrze do kolektora ssącego
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
co to jest ERGU ???????????????????????
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
EGR to częściowa recyrkulacja spalin do kolektora ssącego - ma za zadanie poprawić czystość spalin -normy Euro I,II itp.
A w rzeczywistośći tylko zamula slinik i brudzi kolektor ssący i często jest źródłem nierównej pracy silnika gdy się zawór EGR zawiesza
A w rzeczywistośći tylko zamula slinik i brudzi kolektor ssący i często jest źródłem nierównej pracy silnika gdy się zawór EGR zawiesza
- saplakataraska
- Posty: 93
- Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
- Auto: HDJ 80 HDJ 100
- Kontakt:
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
chetnie bym sie tego pozbył
ale gdzie to jest
masz jakies schematy ????
ale gdzie to jest
masz jakies schematy ????
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Schematu nie mam, ale popatrz że po lewej stronie silnika w okolicy turbosprężarki są dwa "grzybki" do których doprowadzony jest metalowy przewód z kolektora wydechowego którym prowadzone są spaliny."Grzybki" to zawory EGR sterowane za pomocą ciśnienia i elektrozaworów.
Były też wersje 1HD-FT 24v bez EGR ale to raczej nie w Europie
Były też wersje 1HD-FT 24v bez EGR ale to raczej nie w Europie
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Witam . Od jakiegoś czasu jest zamiar ale przyszedł czas na realizację . Jakiś czas temu była mowa o IC w 70 nowej , taki nad silnikiem 1HDT. Był podany rozmiar i grubość , nawet zapisałem sobie ,,gdzieś,, na kartce i tyle . Teraz nie mogę znaleźć kartki i posty czytam i znaleźć nie mogę. Może jakaś dobra dusza jest w stanie coś pod powiedzieć lub wie gdzie to było pisane . Będę wdzięczny .
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Jak zmieścisz to 600x300x76.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
Dzień dobry, odgrzewam kotleta.
Czy możecie wrzucić zdjęcia intercoolerow, bo te stare już nie robią a chciałbym zamontować do 1HD-T, i szukam inspiracji
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Czy możecie wrzucić zdjęcia intercoolerow, bo te stare już nie robią a chciałbym zamontować do 1HD-T, i szukam inspiracji
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: TOYOTA j 8 INTERCULER
A wiesz, jak zmodyfikować pompę? Bo bez zmiany nastaw pompy IC to jedynie optyczny gadżet?
Nie bez przyczyny IC toyota zaczęła montować dopiero w silnikach z elektronicznym sterowaniem wtrysku. Bez korekcji po temperaturze powietrza w dolocie NIE MA MOŻLIWOŚCI poprawnego ustawienia dawki w przypadku klasycznej pompy rotacyjnej. Upraszczając temat - nie mam możliwości takiego ustawienia pompy - żeby wykorzystać pełne działanie IC - i jednocześnie silnik nie dymił na czarno. Czyli albo się wykorzysta częściowo, czyli uzyska dosyć marny efekt przyrostu parametrów - albo silnik będzie dymił gdy IC się "wysyci" temperaturowo - czyli rozgrzeje, lub gdy na zewnątrz będzie mocno gorąco.
W nowszych modelach, z elektroniką - zaraz za IC jest czujnik tempertury powietrza. Na podstawie jego odczytów komp koryguje wartość odczytywanej (po MAP) masy tlenu - i dopiero na tej podstawie oblicza max dawkę paliwa. klasyczna pompa rotacyjna nie ma możliwości takiej korekcji. Można jedynie dawki uśrednić - co oznacza że zawsze zdarzą się okoliczności do SILNEGO dymienia.
Poza dyskomfortem innych użytkowników dróg wejście w dymienie to gwałtowne windowanie EGT. Można więc taką metodą całkiem szybko usmażyć i turbinę - i stopić denka tłoków (w skrajnych przypadkach).
Nie bez przyczyny IC toyota zaczęła montować dopiero w silnikach z elektronicznym sterowaniem wtrysku. Bez korekcji po temperaturze powietrza w dolocie NIE MA MOŻLIWOŚCI poprawnego ustawienia dawki w przypadku klasycznej pompy rotacyjnej. Upraszczając temat - nie mam możliwości takiego ustawienia pompy - żeby wykorzystać pełne działanie IC - i jednocześnie silnik nie dymił na czarno. Czyli albo się wykorzysta częściowo, czyli uzyska dosyć marny efekt przyrostu parametrów - albo silnik będzie dymił gdy IC się "wysyci" temperaturowo - czyli rozgrzeje, lub gdy na zewnątrz będzie mocno gorąco.
W nowszych modelach, z elektroniką - zaraz za IC jest czujnik tempertury powietrza. Na podstawie jego odczytów komp koryguje wartość odczytywanej (po MAP) masy tlenu - i dopiero na tej podstawie oblicza max dawkę paliwa. klasyczna pompa rotacyjna nie ma możliwości takiej korekcji. Można jedynie dawki uśrednić - co oznacza że zawsze zdarzą się okoliczności do SILNEGO dymienia.
Poza dyskomfortem innych użytkowników dróg wejście w dymienie to gwałtowne windowanie EGT. Można więc taką metodą całkiem szybko usmażyć i turbinę - i stopić denka tłoków (w skrajnych przypadkach).