LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Moderator: luk4s7
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
On będzie kablem czy linką ?
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Ale żeś mnie zakręcił
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
bum bastik..tylko nie plastik
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
znaczy sie linka BowdenaLX450 pisze:kabel 'naczysie' linka taka stalowa w pancerzu. No tak jak Shaggy śpiewał: a mi stalowa lowa
LX dzieki wielkie, legam pod auto
a tak btw - z ciekawosci - dowiedzialbym sie chetnie, czy mam skrzynie A343 czy A442... myślicie, ze mundre ASO bedzie mi w stanie po vinie to powiedzieć ??
edit
------------------------------------
po wrzuceniu vinu na www.toyodiy.com wychodzi cos takiego:
Vehicle characteristics
GRADE: VX: VX TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1HDFTE: 4200CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: ATM: AUTOMATIC TRANSMISSION
GEAR SHIFT TYPE: 4FC: ATM, 4-SPEED FLOOR SHIFT
COLOR CODE: 6Q7
TRIM CODE: LD40
oznaczenie skrzyni 4FC ??
LX nie wiesz aby, jak to sie ma do podawanych przez Ciebie oznaczeń?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
wychodzi na to, ze 4FC to skrzynia A442F
a linke chyba widać tutaj:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199807 ... _3501.html
a linke chyba widać tutaj:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199807 ... _3501.html
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Panowie
spędziłem popołudnie pod i w aucie, i mam niedobre wiadomości - dla własciecieli/użytkowników J100 jak i dla kolegi LX450
mianowicie - skrzynia w HDJ (nie wiem, jak w UZJ) nie jest wspomagana/sterowana linkami
żadnych kick-down cable, żadnych throotle cable, nic z tych rzeczy... Ihmudy sie mylą - moze dlatego, ze nie maja dizli
jest tak - do skrzyni wchodzą dwie wiązki kabli złączkami - jedna gruba wiązka wchodzi to takiego urządzonka zamocowanego na dwóch śrubkach (zrobię zdjęcia to wkleję) które w sposób elektryczny czyni to, co w zwykłej skrzyni linkami (taki trójkątny moduł z ośka wchodzącą do skrzyni)... co ciekawe - moduł en jest zamontowany z możliwościa regulacji położenia, tj. w obudowie są otwory "łezkowe", umozliwiające jego przeuwanie po poluzowaniu śrub
w moim przypdaku regulacja nic nie poprawiła - skrajne polozenia nie wyeliminowały nieprawidłowości
w drugiej kolejności wziąłem się za cały zespół pedała (geja) gazu - wymontowawszy po prostu ten zespoł (trzy śruby i rozpiecie dwóch złączy, dostęp mało wygodny)
zdjecia powiesze jak zrzuce z komórki
co ciekawe, całe sterowanie: pedał gazu-pompa wtryskowa - skrzynia biegów w J100 to (niestety) "fly by wire" jak nie przymeirzając w SU-27 (ups, to moze nienajlepszy przyklad)
to jest zla wiadomosc...
czyli nawet ten fragment klasycznej linki w pancerzu, który widać przy pedale gazu (tak, jest cos takiego) to tylko 15 cm zapętlony fragment prowadzący do jednej ze spręzynek odbijajacych pedał
ruch pedała przekłada sie na potencjometr (pozycjometr) który sie suwa za pomoca tulejki po przedłużeniu tegoz pedała... do tego potencjometru zapięta jest wiązka która GDZIEŚ prowadzi (zapewne do pompy wtryskowej i skrzyni, w alternatywie tzw. kick-down cable)
co ciekawe - jest tam jeszcze jeden czujnik, bardzo podobny do tego, który na pedale hamulca włącza światła stopu - rowniez podłączony do wiązki... w mojej opinii to jest ten element, o którym pisał autor tego wątku (że mu niby garażowy elektryk usunał awarie wymieniajac przekaznik przy pedale gazu)... czujnik ten niewątpliwie ma za zadanie przesyłac sybnał, ze "noga jest z gazu" calkowicie - byc może własnie do skrzyni
tyle rewelacji, zdjęcia powklejam aby była korzyść z mojego śledztwa
czuwaj
spędziłem popołudnie pod i w aucie, i mam niedobre wiadomości - dla własciecieli/użytkowników J100 jak i dla kolegi LX450
mianowicie - skrzynia w HDJ (nie wiem, jak w UZJ) nie jest wspomagana/sterowana linkami
żadnych kick-down cable, żadnych throotle cable, nic z tych rzeczy... Ihmudy sie mylą - moze dlatego, ze nie maja dizli
jest tak - do skrzyni wchodzą dwie wiązki kabli złączkami - jedna gruba wiązka wchodzi to takiego urządzonka zamocowanego na dwóch śrubkach (zrobię zdjęcia to wkleję) które w sposób elektryczny czyni to, co w zwykłej skrzyni linkami (taki trójkątny moduł z ośka wchodzącą do skrzyni)... co ciekawe - moduł en jest zamontowany z możliwościa regulacji położenia, tj. w obudowie są otwory "łezkowe", umozliwiające jego przeuwanie po poluzowaniu śrub
w moim przypdaku regulacja nic nie poprawiła - skrajne polozenia nie wyeliminowały nieprawidłowości
w drugiej kolejności wziąłem się za cały zespół pedała (geja) gazu - wymontowawszy po prostu ten zespoł (trzy śruby i rozpiecie dwóch złączy, dostęp mało wygodny)
zdjecia powiesze jak zrzuce z komórki
co ciekawe, całe sterowanie: pedał gazu-pompa wtryskowa - skrzynia biegów w J100 to (niestety) "fly by wire" jak nie przymeirzając w SU-27 (ups, to moze nienajlepszy przyklad)
to jest zla wiadomosc...
czyli nawet ten fragment klasycznej linki w pancerzu, który widać przy pedale gazu (tak, jest cos takiego) to tylko 15 cm zapętlony fragment prowadzący do jednej ze spręzynek odbijajacych pedał
ruch pedała przekłada sie na potencjometr (pozycjometr) który sie suwa za pomoca tulejki po przedłużeniu tegoz pedała... do tego potencjometru zapięta jest wiązka która GDZIEŚ prowadzi (zapewne do pompy wtryskowej i skrzyni, w alternatywie tzw. kick-down cable)
co ciekawe - jest tam jeszcze jeden czujnik, bardzo podobny do tego, który na pedale hamulca włącza światła stopu - rowniez podłączony do wiązki... w mojej opinii to jest ten element, o którym pisał autor tego wątku (że mu niby garażowy elektryk usunał awarie wymieniajac przekaznik przy pedale gazu)... czujnik ten niewątpliwie ma za zadanie przesyłac sybnał, ze "noga jest z gazu" calkowicie - byc może własnie do skrzyni
tyle rewelacji, zdjęcia powklejam aby była korzyść z mojego śledztwa
czuwaj
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Nie widziałeś mojego posta?
Przecie napisałem że elektryką jest w dieslu sterowane i to z czujnika z pompy wtryskowej.
Dobra wieść jest taka że skrzynia taka jak w 80.
Dorwij kogoś z automatem i zmień pozycjoner, jak będzie uszkodzony to wiesz co kupić jak będzie dobry to kabelki.
Przecie napisałem że elektryką jest w dieslu sterowane i to z czujnika z pompy wtryskowej.
Dobra wieść jest taka że skrzynia taka jak w 80.
Dorwij kogoś z automatem i zmień pozycjoner, jak będzie uszkodzony to wiesz co kupić jak będzie dobry to kabelki.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
widziałem Twojego posta
ale nadziei narobil mi LX450...
skrzynia chyba nie jest taka jak w serii 80, a przynajmniej nie jest tak sterowana
co konkretnie rozumiesz przez "pozycjoner" ?????
ale nadziei narobil mi LX450...
skrzynia chyba nie jest taka jak w serii 80, a przynajmniej nie jest tak sterowana
co konkretnie rozumiesz przez "pozycjoner" ?????
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Takie elektroniczne pudełko przykręcone do skrzyni, zarządzające i uruchamiające ją.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
pytanie - czy to własnie to urządzenie, które opisałem w pierwszej kolejności ?? jako to z "łezkami" do regulacji, przykręcone z boku skrzyni po stronie kierowcy (w LHD) ???
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Bardzo możliwe, nie masz manuala do swojej toyoty?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
jeżeli prze "manual" rozumiemy podręcznik dla uzytkowników, to mam
nie mam serwisowego manuala do setki, wspomagam sie toyo Do It Yourself. com
nie mam serwisowego manuala do setki, wspomagam sie toyo Do It Yourself. com
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
Zerknij http://www.lcool.org/technical/ popatrz też w razie co na 80.
Ja niestety mam manual w aucie więc nie pomogę.
Ale generalnie jest to "chyba" jedyne metalowe pudełko przyczepione do skrzyni.
Ja niestety mam manual w aucie więc nie pomogę.
Ale generalnie jest to "chyba" jedyne metalowe pudełko przyczepione do skrzyni.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LAND CRUISER HDJ100 4.2diesel, PROBLEM Z AUTOMATEM
eeee, nic tam nie ma z zagadnienia... to takie raczej FAQ uzytkowe, i to jeszcze w amerykańskim stylukonus pisze:Zerknij http://www.lcool.org/technical/ .
jednakowoż dziekuję oczywiście