Luźne rozmowy o J25

Moderator: luk4s7

Luna
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2024, 16:09
Auto: LC 250 Invincible

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Luna »

Ładny Custom.
Skąd takie ładne poszerzenia ?
Na czym lift?
Co wystaje z tyłu z prawej strony pod zderzakiem ?
Czy snorkel huczy “bardziej”, niż jego brak ?
Jak zamontowana jest drabinka ?
IMO podkładka pod tablicę to plus 200 punktów do dzielności w terenie ;) ( też taką mam :)
Można zobaczyć na żywo ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

- poszerzenia - import z Japonii
- lift Icon
- wystaje stopień rozkładany ale to pewnie wyleci
- snorkel delikatnie słychać
- drabinka zamontowana jest bez wiercenia
Luna
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2024, 16:09
Auto: LC 250 Invincible

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Luna »

kylon pisze:- poszerzenia - import z Japonii
- lift Icon
- wystaje stopień rozkładany ale to pewnie wyleci
- snorkel delikatnie słychać
- drabinka zamontowana jest bez wiercenia
A czy link do japońskich stron można poprosić?
Czy snorkel z JDM , czy Australia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

Snorkel jest oryginalny Toyoty.
Luna
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2024, 16:09
Auto: LC 250 Invincible

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Luna »

Degustacja, teraz już dostępne w Łodzi, 10 km od A2Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

A w hameryce takie znalazłem i kupłem se ;-)

Obrazek
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

Obrazek
Harind
Posty: 2
Rejestracja: 22 maja 2025, 03:51

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Harind »

Jabar pisze: 10 gru 2024, 12:21
bartoszma pisze:Pytałem w Toyocie - nie planują i nie słyszeli o tym żeby Toyota wprowadziła “swoje” ogrzewanie postojowe.

Co do Webasto czy innych firm - założenie przez toyote będzie możliwe marzec kwiecień 25, bo wtedy będą dedykowane urządzenia. Jeśli założymy webasto przez inną firmę to tracimy gwarancję.
Ta utrata gwarancji to potwierdzona przez importera?
Bo ja ze swoim Toyota Switzerland dyskutowalem mailowo zanim dolozylem (w 150 rocznej a wiec z 10 letnia gwarancja) Webasto poza siecia dealerska i potwierdzali ze nie ma problemu i w zaden sposob nie wplywa na gwarancje - tak dlugo jak robisz to na dedykowanych zestawach (Ebersprache albo Webasto). Dodatkowo, jeśli ktoś szuka sposobu na małą nagrodę za codzienne „przyjemności” techniczne i lubi bonusy, warto zerknąć na pelican casino 60 zł – mają fajne promocje, które można wykorzystać w praktyce, podobnie jak Webasto ułatwia życie zimą.

A co do olejow 0w i 5w to jakos slychac roznice po odpaleniu silnika w okolicy 5stopni na plusie w stosunku do podgrzanego plynu do temperatury roboczej (z pomoca webasto).
To troche jak z wymiana oleju zo 10 albo co 30 tys km. Niby producent zaleca co 30tys (bo auto i elementy silnika i tak sa spasowane na tyle dobrze ze wytrzymaja do konca gwarancji) ale mimo wszystko lepiej wymienic najpozniej po 15 tys (albo nawet polowie tego).
Ja usiebie odpalam webasto praktycznie zawsze jak auto patkuje pod chmurka w miesiace Pazd-kwiecien i nocne temperatury schodza w okolice zera.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wygląda na to, że kwestia utraty gwarancji rzeczywiście zależy od kraju i od polityki importera. W Twoim przypadku Toyota Switzerland potwierdziła, że montaż Webasto poza siecią dealerską nie wpływa na gwarancję, pod warunkiem użycia dedykowanego zestawu (Ebersprache lub Webasto). To ważne, bo często informacje w internecie są sprzeczne i wiele osób od razu zakłada najgorsze scenariusze.

Co do olejów 0W i 5W – różnice w odpalaniu przy niskich temperaturach są faktycznie zauważalne, zwłaszcza jeśli używa się Webasto do podgrzewania silnika i płynów. Nawet przy zaleceniach producenta co do interwałów wymiany oleju, praktyka pokazuje, że częstsza wymiana (np. po 15 tys. km zamiast 30 tys.) może pozytywnie wpływać na żywotność silnika, szczególnie w warunkach zimowych, gdy auto często stoi na mrozie.

Twoje podejście do codziennego korzystania z Webasto w okresie jesień–wiosna wydaje się bardzo rozsądne – minimalizuje zużycie silnika i poprawia komfort uruchamiania auta.
Taraj
Posty: 3
Rejestracja: 02 lip 2025, 10:37

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Taraj »

Jakie felgi z oponami zimowymi polecacie do J250?
Luna
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2024, 16:09
Auto: LC 250 Invincible

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Luna »

OE deflektor maski ( m’n Australia), montaż DIY 30 min, pewnie można szybciej ;)Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

Ja mam do montażu głośniki na słupkach i w tylnych drzwiach, zawieszenie i osłony. Czasu tylko brak ;-)
przemekka
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2022, 00:26

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: przemekka »

Zamontowałem osłony od Heavy Cruiser. Po montażu zaglądnąłem pod spod, zobaczyłem to przetłoczenie na osłonie skrzyni biegów i z ciekawości zmierzyłem prześwit.
Messenger_creation_DE8E294A-78DE-4A06-9803-C3DCDD881F94.jpeg
Messenger_creation_DE8E294A-78DE-4A06-9803-C3DCDD881F94.jpeg (28.81 KiB) Przejrzano 284 razy


Nieźle jak na kultową terenówkę. :shock:
Subaru Forester miał lepszy prześwit.

Dziwne że nikt wcześniej nie zwrócił na to uwagi, bo w życiu bym tych osłon nie kupił.

Pomijam już kwestie braku instrukcji montażu, śrub montażowych oraz bliskość jednej ze śrub do katalizatora ( mój mechanik musiał dorobić specjalne mocowanie żeby nie było niebezpieczeństwa jego uszkodzenia).
przemekka
Posty: 25
Rejestracja: 21 cze 2022, 00:26

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: przemekka »

kylon pisze: 15 paź 2025, 10:09 Obrazek
Rozumiem, że masz wersję Invincible. Te tweetery pewnie coś tam poprawią i będzie ładniej wyglądać, ale szału nie będzie. Ja wygłuszyłem drzwi i tylną klapę i założyłem zestaw Focal dedykowany do Toyoty. Było znacznie więcej basu, ale średnie i wysokie tony trzeba było podkręcić na maksa, żeby jakoś brzmiało. Założyłem więc w podszybie głośniki Hertz DCX 87, bo w zestawie Focala były tylno tweetery i teraz gra przyzwoicie. Więcej chyba się nie wyciśnie bez montażu wzmacniacza.
Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18576
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: kylon »

Kwestia osłon. Tak mocowania trzeba dorabiać i poprawiać. Już się przyzwyczailiśmy. Jutro zakładam komplet ARB to zobaczymy jak tu będzie.

Głośniki. Tak. Zdaję sobie z tego sprawę. W Japonii znalazłem jeszcze zestaw głośników lepszych bo tu papierek i magnesik 2 cm.
Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9155
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Luźne rozmowy o J25

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest tylko kwestia głośników. Oczywiście im lepsze jakościowo - tym lepiej - ale bardzo ważna jest też kwestia kabelków - po pierwsze, ich jakość (gatunek miedzi i budowa żył), ale i to, czy są w ekranie czy nie.

Typowo nie są - i dawniej nie było potrzeby. Ale współczesne wózki mają już chyba wszystko oplecione kablami komunikacyjnymi, a że częstotliwości sygnałów są zbliżone (do częstotliwości dźwięku), to potrafi to interferować i się wzajemnie zakłócać.

Przy głośnikach ciężej to wyczuć, bo trza mieć czułe ucho, i w dodatku wiedzieć dokładnie, jak dany dźwięk ma brzmieć niezakłócony. Ale doskonale to wychodzi np. przy kamerkach, bo na obrazie interferencje widać wyraźnie, i przeszkadzają.

Do tego dochodzi trzecia kwestia - to którędy te kabelki kładziemy.

I tu jest pewien problem, bo poukładanie ich razem z wiązkami auta (żeby było estetycznie) NIE JEST pomysłem dobrym. To właśnie takie ułożenie jest najgorsze pod względem zakłóceń. Ekran wtedy jest wręcz niezbędny. Przewody od kamer czy głośników powinny iść osobnym torem, i być poukładane tak - żeby w jak najmniejszym stopniu szły równolegle do wiązek auta.

Tyle, że w takiej wersji jest to już dużo trudniej zrobić estetycznie, i tak, żeby było poprawnie pod względem dostępu serwisowego.
ODPOWIEDZ