Dzień Dobry
Jestem "świerzakiem" odnośnie aut terenowych padło na to forum aby dowiedzieć się więcej.
O mnie - 25 lat prawojazdy i generalnie grupa Volkswagena, standardowo 3 passaty, później audi a6, allroad i ostatnie RS6.
Żona przekonana to Seata, Leon Xperience i obecnie ATECA.
Rodzinnie GrandCalifornia która po wizycie w Marocco otworzyła mi trochę oczy na dalsze podróże (prawie ją utopiliśmy w górach Atlas).
Dlatego RS6 w tej chwili na sprzedaż i w zamierzeniu kupno nowej, lub prawie nowej LandCruiser.
Dlaczego akurat Toyota ?
Względy praktyczne - nowa wersja ma wszystkie dodatki elektryczne i bezpieczeństwa pomagające przy przejechaniu 1000km w ciągu dnia.
(w California mam np Predykcyjny i Adaptacyjny Tempomat)
Dlaczego nie Grenadier ? - bo to jakiś wynalazek ?
Dlaczego nie Defender ? - bo drogi i nie mam zaufania do Angielskich technologii ...
Dlaczego nie G-klasa ? - bo mnie nie stać na nowego i na serwis (chociaż mogę się mylić?)
Dlaczego nie Ford ? - bo całkowicie nie znam tych nowych wynalazków jak Grenadier...
Czyli Toyota - bo to sprawdzona marka... wiem LC250 ma choroby wieku dziecięcego - o których teoretycznie już wiem - ale poniżej moje zasadnicze pytania) - podobnie miała GrandCalifornia ale środowisko właścicieli szybko te tematy rozwiązuje - dlatego też liczę na te forum...
Dlaczego akurat LC250 a nie coś innego (proszę mnie skorygować czy oby dobrze opisałem)?
Bo to Toyota, bo sprawdzona konstrukcja - silnik jest sprawdzony, skrzynia to nowa konstrukcja ale na razie bez niespodzianek...
Bo ma dużo systemów pomagających w jeździe na co dzień....
I teraz zasadnicze pytania:
Jeździłem 2oma modelami (nowy 500km i lekko używany 7000km).
1. Mam wrażenie że hamulce w tym aucie to jakaś tragedia (wiem mam ceramikę w RS6 ale hamowanie LC to jak zatrzymywanie pociągu, w 3500kg Crafterze/GrandCalidornia hamulce są extra!
2. Słyszałem o jakichś problemach z klimatyzacją - ale uaktualnienie temat załatwia ...
3. Jestem informatykiem i większość aut dostrajam pod siebie - czy oprogramowanie Toyoty pozwala na takie rzeczy ? Eg. VCDS czy ODIS dla grupy VW czy INPA dla BMW....
4. Celuję w wersję TEC z Niemiec, (czyli tę najbogatszą wyposażeniowo) - jakich opcji powinienem unikać a jakie szukać?
Z góry dziękuję za konstruktywną krytykę i chęć pomocy
LC250 - dla początkującego
Moderator: luk4s7
Re: LC250 - dla początkującego
To dość droga opcja jak na początkującego ale nie dyskutujemy o tym czy kogoś stać czy nie. Dla mnie to dobry wybór w stosunku do opisanych ale pamiętaj że im prozastrze auto tym dalej zajedzie. Czy potrzebujesz wersji najbogatszej? Chyba nie. Po co Ci panoramiczny dach który na razie cieknie i łatwo zbić jak coś spadnie z bagażnika. Jak jest bagażnik to nawet go nie używasz. No i trzeci rząd siedzeń. Zabiera cenne miejsce w bagażniku. Hamulce owszem są problemem ale można zamienić na lepsze. Mój już lepiej hamuje ale dalej piszczy czyli problem leży w zaciskach. Mam zmienione tarcze i klocki. Zapewne będzie jakaś akcja serwisowa Toyoty.
Re: LC250 - dla początkującego
Kylon dziekuję.
Jak z tymi hamulcami ? - naprawdę są takie słabe ? tarcze i klocki z twojego sklepu pomagają ?
Czy ten typ już tak ma ?
Co serwis używa do diagnostyki auta ?
Jak z tymi hamulcami ? - naprawdę są takie słabe ? tarcze i klocki z twojego sklepu pomagają ?
Czy ten typ już tak ma ?
Co serwis używa do diagnostyki auta ?
Re: LC250 - dla początkującego
Z hamulcami jest tak, że zawsze było bez rewelacji w Land Cruiserach. Zmieniało się tarcze i klocki a w J200 nawet zaciski. Ja uważam, że tarcze i klocki wystarczą i już jest lepiej ale w przypadku J250 nie eliminuje to wciąż piszczenia. Chcę się tym zająć ponownie ale ciągle nie mam czasu. Mam my ogrom pracy i szewc bez butów chodzi.