kompresor klimy

Moderator: luk4s7

michal771
Posty: 50
Rejestracja: 10 lip 2017, 19:18
Auto: Land Cruiser 90 J95
Kontakt:

kompresor klimy

Post autor: michal771 »

wymieniłem niedawno kompresor klimy,stary sie zatarł i zdechł.
wymieniłem na uzywke ale bez oleju.
teraz pytanie ile tam ma byc oleju?
narazie zalałem 120ml ale niewiem czy nie ma byc troche wiecej.
nigdzie nie moge znalezc info o ilosci oleju nawet na kompresorze nie ma i pod maską też nic.
4dam
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2022, 08:42
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: kompresor klimy

Post autor: 4dam »

Zgodnie z danymi z NRF powinno być od 120-180 ml w zależności od wyposażenia samochodu.

https://www.nrf.eu/filling-chart/?_fill ... -prado-j12

Mahle podaje wartości zbliżone 125-180 ml (strony 147-148).

https://www.mahle-aftermarket.com/media ... screen.pdf
michal771
Posty: 50
Rejestracja: 10 lip 2017, 19:18
Auto: Land Cruiser 90 J95
Kontakt:

Re: kompresor klimy

Post autor: michal771 »

spox,dzieki.
czyli wlałem odpowiednio
:)
Stefek
Posty: 240
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: kompresor klimy

Post autor: Stefek »

michal771 pisze: 08 cze 2025, 14:52 wymieniłem niedawno kompresor klimy,stary sie zatarł i zdechł.
wymieniłem na uzywke ale bez oleju.
teraz pytanie ile tam ma byc oleju?
narazie zalałem 120ml ale niewiem czy nie ma byc troche wiecej.
nigdzie nie moge znalezc info o ilosci oleju nawet na kompresorze nie ma i pod maską też nic.
Niestety nie ma dobrego sposobu na sprawdzenie ilości oleju w układzie A żeby olej całkowicie usunąć trzeba wypłukać układ. Chłodnicy nie da się dokladnie wypłukać.
Skoro Ci się zatarł kompresor to zakładam, że wypłukałeś cały układ. Chłodnica i zawór rozpreżny wymienione czyli zlewasz olej z "nowej" sprężarki i dajesz ilość nominalną.
Jeżeli układ nie byłby wyplukany to oprócz tego, że opiłki sprawnie zabiją spreżarkę to nominalna ilość oleju plus to co zostało w układzie może spowodować przeolejenie, które objawia się słabym chłodzeniem a nawet spadkiem ciśnienia LP do vacum podczas pracy kompresora, co też go dobija, bo mało gazu to mało smarowania (mimo przeolejenia) i przegrzewanie kompresora.
ODPOWIEDZ