Oryginalny hak holowniczy
Moderator: luk4s7
Re: Oryginalny hak holowniczy
Ooo. I super.
Re: Oryginalny hak holowniczy
To jest dopiero kotwica 





- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Oryginalny hak holowniczy
Nie rozumiem, dlaczemu te zaczepy (wszystkie do tej pory tu pokazane) KONIECZNIE zachowują ten DEMONTOWALNY element zderzaka (ogon).
Wydaje się, że właśnie po to on jest przewidziany - żeby go zdjąć celem zamontowania (wysokiego) zaczepu.
Wydaje się, że właśnie po to on jest przewidziany - żeby go zdjąć celem zamontowania (wysokiego) zaczepu.
Re: Oryginalny hak holowniczy
Zdjęcia z netu.






- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9084
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Oryginalny hak holowniczy
Lepiej - ale nadal się mi nie podoba.
Znaczy się - sam zaczep (gniazdo) - fajnie. Ale nie łapię, po co ta dodatkowa blaszka. i strasząca wnęka wokół zaczepu.
Idea demontowalnej końcówki jest taka - że jak zdemontowana (wkładka) - to gniazdo nie musi sterczeć. Czyli, powinno to być tak zaprojektowane, żeby maskował to ten demontowalny plastik - lub jego alternatywa (w wersji demontowalnej bez użycia narzędzi). A dopiero w razie potrzeby zapodania końcówki (czy w przypadku terenówki np. zaczepu kinetyka czy przenośnej windy) - plastik do bagażnika, i gotowe, funkcjonalne złącze pod spodem.
Natomiast w przypadku haka stałego, jakie się montuje u nas - hak mógłby być na stałe zamiast tego fabrycznego plastiku (żeby nie tworzyć tej idiotycznej kotwicy) - a do niego dopasowany odpowiedni dodatkowy plastik, ładnie wszystko maskujący, co nie musi wystawać.
Znaczy się - sam zaczep (gniazdo) - fajnie. Ale nie łapię, po co ta dodatkowa blaszka. i strasząca wnęka wokół zaczepu.
Idea demontowalnej końcówki jest taka - że jak zdemontowana (wkładka) - to gniazdo nie musi sterczeć. Czyli, powinno to być tak zaprojektowane, żeby maskował to ten demontowalny plastik - lub jego alternatywa (w wersji demontowalnej bez użycia narzędzi). A dopiero w razie potrzeby zapodania końcówki (czy w przypadku terenówki np. zaczepu kinetyka czy przenośnej windy) - plastik do bagażnika, i gotowe, funkcjonalne złącze pod spodem.
Natomiast w przypadku haka stałego, jakie się montuje u nas - hak mógłby być na stałe zamiast tego fabrycznego plastiku (żeby nie tworzyć tej idiotycznej kotwicy) - a do niego dopasowany odpowiedni dodatkowy plastik, ładnie wszystko maskujący, co nie musi wystawać.
Oryginalny hak holowniczy
W manualu jest: 800 km bez ciagania (strona 232)Vincent_Vega pisze: 18 sty 2025, 09:43 W instrukcji samochodów VAG (mam Tarraco) jest info że przed przejechanim 500 km nie powinno się ciągnąć przyczepy kempingowej.
Czy dla Lc też jest takie/podobne zalecenie? Zna ktoś temat ?

-
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 sty 2025, 13:32
Re: Oryginalny hak holowniczy
Dziękuję.
Właśnie 1100 km wybiło - więc powoli zaczynam "zaczepianie"
Właśnie 1100 km wybiło - więc powoli zaczynam "zaczepianie"

Re: Oryginalny hak holowniczy
Jest już dostępny normalny hak holowniczy bez domku z daszkiem
Wersja na stałe i wypinana.

Re: Oryginalny hak holowniczy
jest szansa na zdjęcia ? t o ten sam co w Rayo?
jaki koszt ?
jaki koszt ?
Re: Oryginalny hak holowniczy
Jest już u nas na stronie 

Re: Oryginalny hak holowniczy
Jest filmik z montażu tego haka. Właśnie go sobie zamówiłem 
https://www.facebook.com/RayoOffroadCen ... 8523918839

https://www.facebook.com/RayoOffroadCen ... 8523918839
Re: Oryginalny hak holowniczy
Witam,
Mam zainstalowany ten nowy hak holowniczy (bez pieluchy) i wszystko było ok przy oponach 265/65 R18. Dzisiaj wymieniłem opony na 265/70 R18 i zapas nie wchodzi. Mocowanie haka od środka mocno haczy o oponę. Wydaje mi się, że oryginalny hak Toyoty, który ma tą pieluchę, ma ją właśnie z tego względu aby mocowanie haka nie ograniczało miejsca na koło zapasowe. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy opona w rozmiarze 265/70 R18 wchodzi jako zapas przy oryginalnym haku Toyoty?
Mam zainstalowany ten nowy hak holowniczy (bez pieluchy) i wszystko było ok przy oponach 265/65 R18. Dzisiaj wymieniłem opony na 265/70 R18 i zapas nie wchodzi. Mocowanie haka od środka mocno haczy o oponę. Wydaje mi się, że oryginalny hak Toyoty, który ma tą pieluchę, ma ją właśnie z tego względu aby mocowanie haka nie ograniczało miejsca na koło zapasowe. Czy ktoś mógłby potwierdzić czy opona w rozmiarze 265/70 R18 wchodzi jako zapas przy oryginalnym haku Toyoty?
Re: Oryginalny hak holowniczy
A jak situacja z elektryko podlonczeniem? Jest jakasc wtyczka?
Re: Oryginalny hak holowniczy
Tak, w jest normalna wtyczka.