J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Moderator: luk4s7

chirurg41
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2024, 12:22

J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: chirurg41 »

Cześć,
nie znalazłem podobnego wątku na foru, więc zakładam nowy.

Mam problem z modułem sterującym do świec żarowych.

Jest on odpowiedzialny za włączenie najpierw pierwszego, głównego przekaźnika na czas około 5-6 sekund (zależnie od temperatury cieczy chłodzącej) oraz drugiego, który trzyma świece przez około 20 sekund (niższym prądem) aby początkowe spalanie mieszanki było lepsze. Tak myślę i tak wynika z podręcznika serwisowego.

Sęk w tym, że nie włącza pierwszego przekaźnika - moduł podaje mu napięcie sterujące w okolicach 3v, które szybko spada do 1v.

Przekaźnik jest nowy i sprawdzony, więc obstawiam że po 30 latach niektóre elementy w module się zestarzały i/lub zepsuły.

Prośba - czy ktoś może sprawdzić jakie napięcie pojawia mu się na stykach głównego przekaźnika w momencie przekręcenia kluczyka?
A może ktoś już przerabiał ten problem?
Samochód zapala na zimnym silniku po odczekaniu 25 sek.
Po podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora do beczułkowatego przekaźnika, co uczyniłem na próbę, samochód odpalił po kilku sekundach.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9071
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: Rokfor32 »

Masz uszkodzony odczyt temperatury silnika w module świec (typowa usterka, zwykle są to urwane kabelki przy czujniku), lub, w starszych wersjach silnika 2L-T uszkodzona któraś świeca (starsze wersje mierzyły prąd płynący przez świece, taka charakterystyczna blacha przy zasilaniu świec, z dwoma cienkimi dodatkowymi kabelkami).

Jeżeli moduł wyczuwał uszkodzenie (spalenie się) którejś ze świec, to nie aktywował pierwszego stopnia grzania, żeby ekspresowo nie spalić pozostałych.
chirurg41
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2024, 12:22

Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: chirurg41 »

Dzięki za info! A możesz mi zmierzyć na sprawnym samochodzie napięcie prądu na tym beczułkowym przekaźniku w momencie przekręcenia kluczyka? To napięcie na bank daje moduł sterujący, a ja mam tam 3V i spada. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9071
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: Rokfor32 »

Nie, bo nie mam takiego auta.

Ale ma być normalnie, czyli 12V.

Wyjście jest sterowane tranzystorem, więc miernik może pokazywać jakieś szczątkowe wartości napięcia.
Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2541
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika

Post autor: kpeugeot »

To samo pytanie w 3 miejscach nieźle
ODPOWIEDZ