Cześć,
nie znalazłem podobnego wątku na foru, więc zakładam nowy.
Mam problem z modułem sterującym do świec żarowych.
Jest on odpowiedzialny za włączenie najpierw pierwszego, głównego przekaźnika na czas około 5-6 sekund (zależnie od temperatury cieczy chłodzącej) oraz drugiego, który trzyma świece przez około 20 sekund (niższym prądem) aby początkowe spalanie mieszanki było lepsze. Tak myślę i tak wynika z podręcznika serwisowego.
Sęk w tym, że nie włącza pierwszego przekaźnika - moduł podaje mu napięcie sterujące w okolicach 3v, które szybko spada do 1v.
Przekaźnik jest nowy i sprawdzony, więc obstawiam że po 30 latach niektóre elementy w module się zestarzały i/lub zepsuły.
Prośba - czy ktoś może sprawdzić jakie napięcie pojawia mu się na stykach głównego przekaźnika w momencie przekręcenia kluczyka?
A może ktoś już przerabiał ten problem?
Samochód zapala na zimnym silniku po odczekaniu 25 sek.
Po podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora do beczułkowatego przekaźnika, co uczyniłem na próbę, samochód odpalił po kilku sekundach.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9071
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika
Masz uszkodzony odczyt temperatury silnika w module świec (typowa usterka, zwykle są to urwane kabelki przy czujniku), lub, w starszych wersjach silnika 2L-T uszkodzona któraś świeca (starsze wersje mierzyły prąd płynący przez świece, taka charakterystyczna blacha przy zasilaniu świec, z dwoma cienkimi dodatkowymi kabelkami).
Jeżeli moduł wyczuwał uszkodzenie (spalenie się) którejś ze świec, to nie aktywował pierwszego stopnia grzania, żeby ekspresowo nie spalić pozostałych.
Jeżeli moduł wyczuwał uszkodzenie (spalenie się) którejś ze świec, to nie aktywował pierwszego stopnia grzania, żeby ekspresowo nie spalić pozostałych.
Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika
Dzięki za info! A możesz mi zmierzyć na sprawnym samochodzie napięcie prądu na tym beczułkowym przekaźniku w momencie przekręcenia kluczyka? To napięcie na bank daje moduł sterujący, a ja mam tam 3V i spada. Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9071
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika
Nie, bo nie mam takiego auta.
Ale ma być normalnie, czyli 12V.
Wyjście jest sterowane tranzystorem, więc miernik może pokazywać jakieś szczątkowe wartości napięcia.
Ale ma być normalnie, czyli 12V.
Wyjście jest sterowane tranzystorem, więc miernik może pokazywać jakieś szczątkowe wartości napięcia.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: J7 2L-T 1989 problemy z odpalaniem zimnego silnika
To samo pytanie w 3 miejscach nieźle