moc w V8
Moderator: luk4s7
Re: moc w V8
Consigliero,
Ja mam taki stary samochodzik, Okatwię 1,9 TDI 110 przesterowaną po 60 tysiącach na 140 kucy. Autko obecnie ma 300 tys km i nic się nie dzieje. RAZ był wymieniany przepływomierz. Auto jest butowane od samego początku i to mu służy.
No i ma u mnie dożywocie.
TDI jak najbardziej robić, polecam z czystym sumieniem.
Ja mam taki stary samochodzik, Okatwię 1,9 TDI 110 przesterowaną po 60 tysiącach na 140 kucy. Autko obecnie ma 300 tys km i nic się nie dzieje. RAZ był wymieniany przepływomierz. Auto jest butowane od samego początku i to mu służy.
No i ma u mnie dożywocie.
TDI jak najbardziej robić, polecam z czystym sumieniem.
Re: moc w V8
Pisałem tu kiedyś w sprawie zmniejszenia spalania. Idą wakacje ceny ON jakoś się nie ruszają więc postanowiłem sobie temat odświeżyć - może jest coś nowego na rynku. Zwróciłem uwage na pewna ciekawa zmianę.
Obecnie dostawca "Digital Power Pack Eco Boost" zmienił opis na stronie...
Teraz "możliwe jest zmiejszenie zużycia paliwa" i "przy znacznie dynamiczniejszej jeździe niż seryjnie możliwość NIE uzyskania oszczędności paliwa".
Raczej tego wcześniej nie było - zwróciłbym uwagę. Czyżby coraz więcej reklamacji i niezadowolonych klientów?
Ciekawe jak to jest w innych tego typu pudełkach, np. HOPA Tuning. Chyba, że tam nie istnieje opcja optymalizacji zużycia paliwa.
Obecnie dostawca "Digital Power Pack Eco Boost" zmienił opis na stronie...
Teraz "możliwe jest zmiejszenie zużycia paliwa" i "przy znacznie dynamiczniejszej jeździe niż seryjnie możliwość NIE uzyskania oszczędności paliwa".
Raczej tego wcześniej nie było - zwróciłbym uwagę. Czyżby coraz więcej reklamacji i niezadowolonych klientów?
Ciekawe jak to jest w innych tego typu pudełkach, np. HOPA Tuning. Chyba, że tam nie istnieje opcja optymalizacji zużycia paliwa.
Re: moc w V8
Umówmy się, że w nowoczesnych dieslach, można podnieść moc, czy to boxem, czy programem. Spalanie też można obniżyć. Ale jedno drugie wyklucza. Oczywiście, w dieslu z lekko podniesioną mocą spalanie przy identycznej jeździe jak przed jej podniesieniem może być minimalnie niższe. Ale to teoria, a praktykla mówi, że po wirusie zawsze się tego wirusa wykorzystuje Jeździłem autem, które miało trzy programy- fabryczny, z dosyć mocno podniesionym momentem i mocą, oraz zamulony, na którym paliło wyraźnie mniej niż na fabrycznym. Ale to były trzy różne programy. A do toyoty tylko box, więc... Więc raczej skupiłbym się na delikatniejszym operowaniu gazem i unikał sporych prędkości. Producenci samochodów zostawiają z reguły rezerwy wytrzymałościowe, z których można potem skorzystać (box/program), ale kwestie spalania dopracowują jak mogą i paru gości z hamownią i komputerem tego nie zmieni. Porducentom (aktualnie) zależy na jak najniższym spalaniu, bo spalanie jest wprost proporcjonalne do wydalania CO2. A producentów teraz dotykają mocno normy emisji CO2 dla całej ich oferty rynkowej. Dlatego mamy przednionapędowego Freelandera, i Toyotę IQ od Aston Martina. Oczywiście można zrobić jeszcze bardziej oszczędny program, ale to już kosztem osiągów i to bardzo odczuwalnie.
Re: moc w V8
Skoro mowa o mocy i oszczędności paliwa, to znalazłem taka ciekawostkę: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,G ... ie___.html.
Można przeczytać, że gaz jest mieszany z ON w stosunku 80% ON i 20% LPG i stosowany w również do instalacji common rail.
Widział ktoś taki patent gdziekolwiek?
Jak na tym traci sam silnik?
Można przeczytać, że gaz jest mieszany z ON w stosunku 80% ON i 20% LPG i stosowany w również do instalacji common rail.
Widział ktoś taki patent gdziekolwiek?
Jak na tym traci sam silnik?
Re: moc w V8
w paru miastach autobusy jeżdżą na czystym CNG - silnik diesla z drobnymi modamianoretka pisze:Skoro mowa o mocy i oszczędności paliwa, to znalazłem taka ciekawostkę: http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,G ... ie___.html.
Można przeczytać, że gaz jest mieszany z ON w stosunku 80% ON i 20% LPG i stosowany w również do instalacji common rail.
Widział ktoś taki patent gdziekolwiek?
Jak na tym traci sam silnik?
a o lpg też już słyszałem, ale na oczy jeszcze nie widzaiałem
Re: moc w V8
Jest firma ELPIGAZ, która podaje, że przy spalaniu 10l/100km oszczędzamy 2,17l ON/100km
Przykład VW Transportera http://www.elpigaz.com/100101,1.dhtml
Co daje: 10 820 zł/100 000 km. Założenie, że ON(4,99zł/l) i LPG(2,56zł/l).
V8 chla 14l/100km to licząc wzorem podanym na stronce wychodzi 3l/100km. Jak dla mnie i dużo i mało te 3l biorąc pod uwagę konieczność zamontowania butli (nie musi być duża, bo przy tych proporcjach na długo starcza), przeglądów i dostępność LPG poza polszą. Poza tym znów ON poniżej 5 PLN .
Jest to jednak odpowiedź na temat tego wątku. Moc i moment wg. producentów instalacji wzrasta.
Przykład VW Transportera http://www.elpigaz.com/100101,1.dhtml
Co daje: 10 820 zł/100 000 km. Założenie, że ON(4,99zł/l) i LPG(2,56zł/l).
V8 chla 14l/100km to licząc wzorem podanym na stronce wychodzi 3l/100km. Jak dla mnie i dużo i mało te 3l biorąc pod uwagę konieczność zamontowania butli (nie musi być duża, bo przy tych proporcjach na długo starcza), przeglądów i dostępność LPG poza polszą. Poza tym znów ON poniżej 5 PLN .
Jest to jednak odpowiedź na temat tego wątku. Moc i moment wg. producentów instalacji wzrasta.
Re: moc w V8
mialem kiedys golfa v 1.9 tdi 105km.
samochod dostal nowa turbine i kilka innych dupereli. moc 180km.
przy 105km spalanie 8l/100
przy 180 8l to byl max a srednio palil 6.5 - 7 litrow. najmniej w drodze do czech na narty w zime po gorach 5,7.
czesto jest tak ze jak silnik ma wiecej mocy to pali mniej. nie meczy sie tak
samochod dostal nowa turbine i kilka innych dupereli. moc 180km.
przy 105km spalanie 8l/100
przy 180 8l to byl max a srednio palil 6.5 - 7 litrow. najmniej w drodze do czech na narty w zime po gorach 5,7.
czesto jest tak ze jak silnik ma wiecej mocy to pali mniej. nie meczy sie tak
Re: moc w V8
Z tego co gdzieś, kiedyś słyszałem...przy hamowaniu silnikiem mniej wypalasz wachy niż jazda na luzie i hamowanie konwencjonalne......nie wiem jak to sie ma do automatów...nie sprawdzałem...bo czy czarne czy szutrowe czy z góry czy pod górę FZJ-ta zawsze powyżej 30 litrów LPG potrzebowała....
PS..pierwszy raz użyłem czasu przeszłego..... ...trzeba sie chwilowo przyzwyczaić....
PS..pierwszy raz użyłem czasu przeszłego..... ...trzeba sie chwilowo przyzwyczaić....
Re: moc w V8
Czesc.
Moze to nie podnosi mocy ale zdecydowanie poprawia dynamike jazdy i nie jest zabronione przez toyote Australia
https://www.repco.com.au/in-car-technol ... p/a5645892
Moze to nie podnosi mocy ale zdecydowanie poprawia dynamike jazdy i nie jest zabronione przez toyote Australia
https://www.repco.com.au/in-car-technol ... p/a5645892
- Jake
- Moderator
- Posty: 3381
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: moc w V8
Pierwszy post na forum i link zakupowy? Czyzby reklamiarz? Co wiecej link nawet sie nie uruchamia.