1KZT - nowa głowica
Moderator: luk4s7
Re: 1KZT - nowa głowica
Najlepiej składać z manualem w ręku. Dokręcanie głowicy jest dwuetapowe. Nic na stare uszczelki bo się zemści ponownym rozbieraniem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1KZT - nowa głowica
UKP wysterowuje sie łatwo - pod warunkiem że ma osobne czujniki. Schody są natomiast jeżeli by się chciało użyć np. wspólnego czujnika temperatury ze wskaźnikiem na desce.
Problem jest w napięciu wzorcowym. Toyota stosuje po prostu napięcie instalacji auta (czyli 12 - 14,4V). Sam brak stabilizacji wpływa na dokładność pomiaru, a le dla wskazówki w dodatku działającej logarytmicznie ma to drugorzdne znaczenie.
Natomiast UKP wzorcuje sie sztywno, i najchętniej do napięcia 5V. (jedno z wejść jest chyba podciągane do 12V) - ale dla UKP pływanie wzorca to już duże rozrzuty w odczycie.
Temu osobne czujniki - i wtedy wszystko idzie bez problemu.
Problem jest w napięciu wzorcowym. Toyota stosuje po prostu napięcie instalacji auta (czyli 12 - 14,4V). Sam brak stabilizacji wpływa na dokładność pomiaru, a le dla wskazówki w dodatku działającej logarytmicznie ma to drugorzdne znaczenie.
Natomiast UKP wzorcuje sie sztywno, i najchętniej do napięcia 5V. (jedno z wejść jest chyba podciągane do 12V) - ale dla UKP pływanie wzorca to już duże rozrzuty w odczycie.
Temu osobne czujniki - i wtedy wszystko idzie bez problemu.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1KZT - nowa głowica
Osobne, osobne. Wtedy mamy raz duzo dokladniejsze pomiary - w stopniach i barach a nie w "druga kreseczka od lewej" i pelna redundancje tj. awaria 20letniego czujnika nie spowoduje ze zostaniemy nieswiadomi, ze nam sie auto przegrzewa.
Re: 1KZT - nowa głowica
To ja mam pytanie w silniku 1kzRokfor32 pisze:UKP wysterowuje sie łatwo - pod warunkiem że ma osobne czujniki. Schody są natomiast jeżeli by się chciało użyć np. wspólnego czujnika temperatury ze wskaźnikiem na desce.
Problem jest w napięciu wzorcowym. Toyota stosuje po prostu napięcie instalacji auta (czyli 12 - 14,4V). Sam brak stabilizacji wpływa na dokładność pomiaru, a le dla wskazówki w dodatku działającej logarytmicznie ma to drugorzdne znaczenie.
Natomiast UKP wzorcuje sie sztywno, i najchętniej do napięcia 5V. (jedno z wejść jest chyba podciągane do 12V) - ale dla UKP pływanie wzorca to już duże rozrzuty w odczycie.
Temu osobne czujniki - i wtedy wszystko idzie bez problemu.
Gdzie zastosować czujnik dodatkowy do temp chłodziwa. W głowicy jest jakieś miejsce dodatkowe. Ten od wskaźnika z deski zostaje bez zmian
Zastanawiam sie nad wstawieniem krućca na wężu wodnym.
Re: 1KZT - nowa głowica
Mam założony czujnik na wężu pomiędzy termostatem a chłodnicą.