Pneumatyczny silownik blokady dyfra
Moderator: luk4s7
Pneumatyczny silownik blokady dyfra
//Tu byla nieaktualna oferta sprzedazy//
Zestaw do sterowania blokadą w tylnym moście zamiast silniczka który często ulega uszkodzeniu.
Zestaw był nowy , założyłem u Rokfora tylko siłownik na most jak robił mi remont mostu i zakładał główkę z blokadą, oczywiście siłownik był zaślepiony bo nie został ostatecznie u mnie spięty z kompresorem.
Zestaw tak jak widać na zdjęciach z elektrozaworem, na elektrozaworze lekkie ryski od przesuwania po garażu.
Zestaw do sterowania blokadą w tylnym moście zamiast silniczka który często ulega uszkodzeniu.
Zestaw był nowy , założyłem u Rokfora tylko siłownik na most jak robił mi remont mostu i zakładał główkę z blokadą, oczywiście siłownik był zaślepiony bo nie został ostatecznie u mnie spięty z kompresorem.
Zestaw tak jak widać na zdjęciach z elektrozaworem, na elektrozaworze lekkie ryski od przesuwania po garażu.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Czy silownik moze pracowac na vacuu czy potrzebuje kompresora?
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Nie wiem za bardzo musze przyznać, może ktoś montował pod Vacuu i będzie wiedział
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
To jest taki siłownik jak pod linkiem
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Z tego co pisze producent to kompresor
"Do zasilenia siłownika potrzebny jest kompresor do blokad ARB, lub kompresor zawieszenia który pompuje min. 5atm"
"Do zasilenia siłownika potrzebny jest kompresor do blokad ARB, lub kompresor zawieszenia który pompuje min. 5atm"
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Tam jest jak pamiętam siłownik z tłokiem 50mm - więc raczej za mało żeby wysterować to podciśnieniem (plus w takim układzie mogą nie trzymać uszczelnienia, ze względu na odwrócony kierunek ciśnień). Przy podciśnieniach warto pamiętać, że pokładowe systemy nie wytwarzają zbyt wysokiego podciśnienia - zwykle są to okolice -0,8 bara. Niby blisko do pełnego -1 - ale jednak jest różnica.
Kompresor natomiast - najprawdopodobniej starczy nawet taki co pompuje poduszki w oparciach foteli.
Kompresor natomiast - najprawdopodobniej starczy nawet taki co pompuje poduszki w oparciach foteli.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Zastanawialem sie czy sie da, bo przesuwka ADD pracuje na podcisnieniu a wykonuje podobne zadanie, ale jednak srednica membrany wieksza.
Dodatkowo sam nie wiem czy to dobry pomysl ciagnac vacuu z kolektora az do tylnego mostu, niech sie przewod zerwie i zaciagnie wode....
Z tym ze upraszcza to instalacje bo nie trzeba instalowac kompresora i takowy nie musi pracowac caly czas przy korzystaniu z blokady.
Ale tak czy inaczej swietne rozwiazanie - znacznie tansze i trwalsze niz fabryczne silniczki. Juz od dawna planuje wrzucic blokade do swojego 4R, powstrzymuje mnie tylko to ze nie da sie kupic glowki z blokada i przelozeniem 4.55 i trzeba rozebrac dwa dyfry i przelozyc talerz i atak ze starego a potem wszystko ustawic od nowa. :/ No i po czesci tez to - ze handlarze ze silniczek chca wiecej niz za caly dyfer
@Rokfor: No i przypuszczam ze glowka z blokada 100% nie ma LSD, prawda? Czyli cos za cos.
Dodatkowo sam nie wiem czy to dobry pomysl ciagnac vacuu z kolektora az do tylnego mostu, niech sie przewod zerwie i zaciagnie wode....
Z tym ze upraszcza to instalacje bo nie trzeba instalowac kompresora i takowy nie musi pracowac caly czas przy korzystaniu z blokady.
Ale tak czy inaczej swietne rozwiazanie - znacznie tansze i trwalsze niz fabryczne silniczki. Juz od dawna planuje wrzucic blokade do swojego 4R, powstrzymuje mnie tylko to ze nie da sie kupic glowki z blokada i przelozeniem 4.55 i trzeba rozebrac dwa dyfry i przelozyc talerz i atak ze starego a potem wszystko ustawic od nowa. :/ No i po czesci tez to - ze handlarze ze silniczek chca wiecej niz za caly dyfer
@Rokfor: No i przypuszczam ze glowka z blokada 100% nie ma LSD, prawda? Czyli cos za cos.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Tak - blokada 100% nie ma możliwości zastosowania LSD.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Acz, teoretycznie, można zapodać tarczki ale tylko jednostronnie.
Re: [s] ORE4x4 zestaw do sterowania blokadą J7/J9/J12
Tylko w jakim celu jeśli zakłada się 100% blokadę to można ją zapiąć i gitara a nie liczyć czy LSD na dużych kołach zadziała
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Pneumatyczny silownik blokady dyfra
Byl tu niedawno na forum temat sprzedazowy silownika do blokady dyfra. Jak zostal sprzedany to temat zostal usuniety (swoja droga nie rozumiem czemu niektore sa usuwane a inne wisza latami).
W kazdym razie z usuniecie tematu - zniknelo troche wiedzy i dyskusji, a chcialbym do niej wrocic. Szkoda ze nie mozna bylo oszczedzic chociaz tych merytorycznych postow, no ale trudno. W ramach wprowadzenia mowa byla o takim silowniku:
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html
Pomysl sprytny i nawet gotowe rozwiazanie - tansze i prawdopdobnie mniej awaryjne niz fabryczny silniczek. Natomiat zaczalem rozkminiac, ze tak naprawde to prosty zestaw ktory mozna zrobic za max 200-300zl. Silownik to uniwersalny silownik pneumatyczny zdaje sie 50x50mm, groszowa sprawa, zostaje trzpien i adapter montazowy - latwe do wytoczenia i nawiercenia. Ksztalty flansz sa do pozyskania z obudowy dyfra i silownika - zostaje calkowita dlugosc adaptera - calkowita dlugosc trzpienia sterujacego + podciecia na nim. Czy Rokforze masz moze takie dane gdzies w swojej bazie lub masz na polce takowy zeby zmierzyc?
Teoretycznie mozna zamowic komplet od ORE, pomierzyc i zwrocic na prawie 14 dni - ale wolalbym tego uniknac bo to nieuprzejme wzgledem nich, natomiast chetnie bym zrobil takie cos dla siebie - oszczedzajac sporo przy okazji.
W kazdym razie z usuniecie tematu - zniknelo troche wiedzy i dyskusji, a chcialbym do niej wrocic. Szkoda ze nie mozna bylo oszczedzic chociaz tych merytorycznych postow, no ale trudno. W ramach wprowadzenia mowa byla o takim silowniku:
https://ore4x4.pl/pl/pozostale-blokady- ... 90779.html
Pomysl sprytny i nawet gotowe rozwiazanie - tansze i prawdopdobnie mniej awaryjne niz fabryczny silniczek. Natomiat zaczalem rozkminiac, ze tak naprawde to prosty zestaw ktory mozna zrobic za max 200-300zl. Silownik to uniwersalny silownik pneumatyczny zdaje sie 50x50mm, groszowa sprawa, zostaje trzpien i adapter montazowy - latwe do wytoczenia i nawiercenia. Ksztalty flansz sa do pozyskania z obudowy dyfra i silownika - zostaje calkowita dlugosc adaptera - calkowita dlugosc trzpienia sterujacego + podciecia na nim. Czy Rokforze masz moze takie dane gdzies w swojej bazie lub masz na polce takowy zeby zmierzyc?
Teoretycznie mozna zamowic komplet od ORE, pomierzyc i zwrocic na prawie 14 dni - ale wolalbym tego uniknac bo to nieuprzejme wzgledem nich, natomiast chetnie bym zrobil takie cos dla siebie - oszczedzajac sporo przy okazji.
- Załączniki
-
- zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg (25,32 KiB) Przejrzano 1063 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra
Nic nie oszczędzisz. No chyba że swój własny czas wyceniasz na dokładnie zero złociszy ..
Dwa - zanim zaczniesz rozwijać wizje bezproblemowej pracy takiego zestawu - może jednak zechciej ... pomierzyć dokładnie miejsce adaptacji.
Podpowiem: J7 (w wersjach krótkich i średnich) nie ma tylnego drążka stabilizatora. Ale 4R mk2 czy J9 - no jednak już ma ...
Dwa - zanim zaczniesz rozwijać wizje bezproblemowej pracy takiego zestawu - może jednak zechciej ... pomierzyć dokładnie miejsce adaptacji.
Podpowiem: J7 (w wersjach krótkich i średnich) nie ma tylnego drążka stabilizatora. Ale 4R mk2 czy J9 - no jednak już ma ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra
Mam duzo czasu - realtywnie malo kasy. Oszczednosc 500zl za 2h przy AutoCADzie i kolejne 2h przy tokarce - to dla mnie wartosciowa oszczednosc. Poza tym ja ogolnie wole zrobic niz kupic.
Cenna uwaga ze stabilizatorem. Ale czy elektryczny silniczek nie bedzie mial takiego samego problemu ze zmieszczeniem sie?
Cenna uwaga ze stabilizatorem. Ale czy elektryczny silniczek nie bedzie mial takiego samego problemu ze zmieszczeniem sie?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2024, 19:27 przez Jake, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra
Ok, wyszukalem zdjecia, widze o co chodzi - silownik sterczy w bok, silniczek w przod - ma wieksze szanse zmiescic sie pod stabilizatorem, chociaz to tez nie wyglada na takie oczywiste.
A jeszce znalazlem takie cos: https://www.ebay.com/itm/386310219016?c ... 1&mkcid=28
Wyglada na tani zamiennik. Ciekawe czy cokolwiek wart?
A jeszce znalazlem takie cos: https://www.ebay.com/itm/386310219016?c ... 1&mkcid=28
Wyglada na tani zamiennik. Ciekawe czy cokolwiek wart?
- Załączniki
-
- zestaw-naprawczy-starowania-blokada-toyota-j9-j12.jpg (41,92 KiB) Przejrzano 1047 razy
-
- toyota-e-locker-for-our-sami-8.jpg (35,72 KiB) Przejrzano 1047 razy
-
- IMG_20200622_1654120.jpg (42,77 KiB) Przejrzano 1047 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Pneumatyczny silownik blokady dyfra
I jeszcze taki twor. Ale tutaj nie jestem przekonany. To juz zbyt siermiezne i analogowe jak dla mnie.
- Załączniki
-
- e-locker (2).jpg (34,78 KiB) Przejrzano 1044 razy