Toyota 4 Runner - chory projekt

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

Ok, 1UZ to silnik z osobowki - moze byc taniej, przez sama mentalnosc ze "4x4 musi byc drogie". Natomiast jakkolwiek bardzo lubie UZta, tak nie przekonasz mnie ze to jest super tani i popularny silnik XD W Polsce na ulicy LS400 to widzialem moze kilka razy.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Rokfor32 »

Był - ale już nieaktualne. Całkiem sporo tego było jak GB była jeszcze w UE, bo LS400/430 to słaba opcja na Afrykę była - za to całkiem fajna (i tania) jako dawca do różnych swapów. Był więc czas, że sporo tego nazwożono, i części też wtedy było sporo.

Ale to już przeszłość - teraz 1UZ, czy 3UZ robi się coraz bardziej problematyczne (cła i praktycznie obligatoryjny vat załatwiły niemal doszczętnie rynek aut z GB na części). Wiem co piszę, bo przy okazji swapów czasem potrzebuję dobrać jakieś graty z innej konfiguracji niż mam - a to kolektory, a to podstawkę filtra oleju, różnie bywa. I się już straszna posucha z tym tematem zrobiła - przykładowo alternator do 3UZ - znalazłem JEDEN, za 5 stów.

Ogólnie rynek części do terenówek mamy mocno zaburzony (również z modeli oferowanych na naszym rynku). Najpierw Afryka, potem Ukraina wyssały jak odkurzacz niemal wszystko. Ostało się jedynie to - co było za drogie dla tamtych kierunków. Oraz, co jest konsekwencją wyczyszczenia rynku - ZŁOM udający pełnowartościowe części.

W przypadku toyot temat ciągle ratuje ASO, bo pomimo że drogo - to jednak większość gratów ciągle jest bez problemu dostępna. Ale w przypadku starszych miśków czy nissanów - kicha się robi coraz większa z częściami.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

Tak, dokladnie. Mam identyczna opinie jak Rokfor. To bardzo bardzo dobitnie widac na przestrzeni ostatnich lat. Sytuacja zmienila sie diametralnie - na niekorzysc. ASO ratuje i jest wyjscia z sytuacji beznadziejnych, ale doskonale wiadomo - ze to jest opcja premium, za ktora trzeba wylozyc odpowienia sume. Graty ze zlomu, z rozbiorki, z importu z GB byly o rzad wielkosci tansze i zwykle latwiej/szybciej dostepne. Byly.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Rokfor32 »

Ja miałem ostatnio temat ze skrzynią do J7. Najbardziej podstawowa, z LJ70. Owszem, wisi kilka na Allegro czy OLX - ale realnie to wyeksplowatowany złom (taka właśnie została dostarcxzona do projektu - hałasuje głośniej niż wyją emteki :wink: ). I za niemałe pieniądze, mimo wszystko. Temat zakończył sie kupieniem skrzyni z HZJ76, z nowego modelu - bo projekt ma być na długo, więc żeby w razie co była opcja podmiany młodszej skrzyni (z hila na przykład).

No ale taka skrzynia to już poziom nie kilka - a kilkanaście tysi (bo sa dostępne nowe). W tym przypadku udało sie zakupić używkę z przebiegiem poniżej 100 tysi km - ale cena - to 8,5 tysiaka (skrzynia z reduktorem).

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

Ach to czytanie ze zrozumieniem
Rokfor32 pisze:
08 paź 2023, 17:56
hałasuje głośniej niż wyją em(...)
Przeczytalem "halasuje glosniej niz wyja em... i moj mozg sobie dospiewal emerytki. xD

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

Victor Reinz niecaly 1000zl, na miejscu w Polsce. Spoko cena. Jak z jakoscia?
https://deler.pl/p/zestaw-uszczelek-glo ... 2-54215-01

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

eBay tez obfituje uszczelkami. Tanio. I pod glowice sa z MLS. Nie znam natomiast zupelnie firm i marek. Ktore warto, ktore nie warto? Podpowiesz Rokforze?
https://www.ebay.com/itm/261845792008?h ... BM1uLMlOJi

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Rokfor32 »

Nie, bo też nie mam rozeznania. Jak kupowałem do 3VZ o brałem po prostu coś ze średniej półki, set razem ze szpilkami.

Natomiast u nas - przypominam sobie że Ajusa oferowała MLS do 5VZ. Miałem to w ręcach (bo montowałem di jednego silnika) - i bez uwag. jeździ na tym do tej pory.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

o? Ajusa powiadasz? zylem w przekonaniu ze to pakowacz typu japko, japanparts i raczej nalezy unikac.

Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: kawapower »

Takie uszczelki robi jeszcze Cometic Head Gaskets
https://www.cometic.com/applications/au ... -0ci34l-v6

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
08 paź 2023, 17:04
Ok, 1UZ to silnik z osobowki - moze byc taniej, przez sama mentalnosc ze "4x4 musi byc drogie". Natomiast jakkolwiek bardzo lubie UZta, tak nie przekonasz mnie ze to jest super tani i popularny silnik XD W Polsce na ulicy LS400 to widzialem moze kilka razy.
to nie jest silnik z osobówki tylko jeden z najlepszych silników jakie kiedykolwiek zrobiono!

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

O rany, pinc6x6, nie z osobowki? To z czego? Z promu kosmicznego? Lex LS400 to jest osobowka. Myle sie?
Juz chyba z piec razy zgodzilem sie z Toba, ze tak UZty to dobre silniki. Ale nie wiem czy musze za kazdym razem to podkreslac czy o co chodzi?
Lubie V8, lubie UZta, ale nie naleze do fanatykow kultu i nie szerze wiary w 1UZ niczym Jehowi. <lol> :D

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

No dobrze, jest i w koncu silnik. Dalsze prace troche spowolnia ze wzgledu na ograniczenia finansowe, ale zamierzam ten czas wykorzystac na wyczyszczenie elementow, przymiarki, rysowanie elementow do wykonania i projektowanie.
W ramach przyjemnosci zaczalem powoli rozkminiac czujniki ktore chce uzyc:
Fabryczne dla tego silnika, ktore zostaja:
-MAF (nowszy typ) - tylko trzeba rozkminic mocowanie
-stukowka x2
-czujnik cisnienia oleju do kontrolki - zostaje, bo mam na zegarach dolozona takowa kontrolke.
-czujnik temp cieczy x2 (ECU i zegary)
-czujnik polozenie walu
-czujnik polozenie walka rozrzadu

Do tego chce dolozyc:
-MAP (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO)
-2x Lambda, ale w ukladzie rownoleglym, tj. lewa glowica i prawa glowica. Sondy za katem nie potrzebuje do niczego. (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO - chcialbym zeby byla latwo dostepna, relatywnie niedroga i taka do ktorej bede w stanie zdobyc kostke po stronie auta, chyba bardziej przekonuje mnie wkrecana niz taka z flansza na dwie srubki, ale moze sie myle?)
-2x EGT - lewa i prawa glowica (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO, mysle te o uzywanych, nie wiem czy to dobry pomysl. Nastepna zagadka to zdobycie kostek do tych czujnikow)
-czujnik cisnienia oleju na zegar - przelozony fabryczny z 3VZ, na trojniku
-czujnik temperatury wody od kontrolki przegrzania - mam takowa dolozona na zegarach, w 3VZ mialem wkrecony w ten "czujnikowy kolektor wodny" przy scianie grodziowej zamiast jakiegos nieuzywanego dziwnego czujnika od automatu. Nie jestem pewien gdzie takowy wcisnac w 5VZ
Rozwazam czujnik temperatury oleju, niedroga sprawa a zawsze dodatkowe informacje o silniku. Jesli bym sie zdecydowal gdzie go najlepiej zainstalowac?

Kolejny temat to dolot. Im bardziej patrze na ten kolektor ktory jest i za wysoki i na zla strone i mysle jak to wyrzezbic zeby bylo nizej i na lewo tym bardziej mysle na temat kompresora. Koszt zrobienia customowego kolektora pod kompresor nie bedzie wyzszy niz zrobienie customowego kolektora wolnossacego na lewo. W dodatku taki wolnossacy dorabiany kolektor prawdopodobnie bedzie mial za krotkie runnery cylindrow.
Eatony M62 z Mercedesa sa tak tanie ze nie widze powodow by takowego nie zalozyc...
Pozostaje naped. Kompresor musi wisiec nad prawa glowica z przepustnica skierowana w lewo. Jest kolizja paska z gornym wezem chlodnicy. Ale mozna uzyc chlodnicy z 1KZT - z krocem po drugiej stronie - wtedy mamy wolna przestrzen na pasek (skutek uboczny to kombinacja z dolnym wezem bo dolny krociec chlodnicy laduje wtedy po zlej stronie - ale do ogarniecia) Nastepnie - naped. Po prawej stronie mamy do dyspozycji pasek pompy wspomagania... troszenke waski. Alternatywnie dolozyc czwarty pasek. Dodatkowe kolo pasowe na wale dokrecane do istniejacych... wieksza masa i koniecznosc wywazenia... czy zmiesci sie przed chlodnica? Jak dlugi ryjek bedzie konieczny do kompresora przy pasku tak daleko wysunietym w przod.... Duzy rozkminy, ktora ciezko zaplanowac majac silnik w kawalkach i samochod bez przedniego pasa :lol:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2246
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: Jake »

A, no i zaplon. Fabrycznych modulow z iskra tracona z 5VZ nawet nie bralem od handlarza. Zmierzylem je natomiast i wiem ze potrzebuje COPow o dlugosci ok 12,5-13cm, mysle ze nie bedzie problemu. Toyota Avensis, Yaris, Aygo i inne wspolczesne osobowki wydaje sie dobrymi dawcami tanich uzywek Denso. Chyba najlepiej pojsc na space na zlom i zobaczyc co sie trafi.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: 2gen - swap na 5VZ-FE

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
10 paź 2023, 03:14
O rany, pinc6x6, nie z osobowki? To z czego? Z promu kosmicznego? Lex LS400 to jest osobowka. Myle sie?
Juz chyba z piec razy zgodzilem sie z Toba, ze tak UZty to dobre silniki. Ale nie wiem czy musze za kazdym razem to podkreslac czy o co chodzi?
Lubie V8, lubie UZta, ale nie naleze do fanatykow kultu i nie szerze wiary w 1UZ niczym Jehowi. <lol> :D
wyśmiewasz mnie będąc ignorantem w temacie! Ok! odpuszczam niesienie kaganka wiedzy😏

ODPOWIEDZ