Zabieram się do wymiany łożysk w napinaczu i rolkach prowadzących pasek wielorowkowy, ale nigdy tego wcześniej nie robiłem i nie wiem, które śruby mocujące rolki i napinacz są lewe. Które z rolek (IP1, IP2, TE) na poniższym obrazku są przymocowane lewymi śrubami?
Pasek wielorowkowy - które gwinty śrub są lewe?
Moderator: luk4s7
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy - które gwinty śrub są lewe?
Z tego co pamiętam to wszystkie są prawe /zwykłe.
Napinacz luzujesz "dokrecając" śrubę jego rolki a jak pasek jest już zdjęty to tę śrubę normalnie odkręcasz i masz rolkę napinacza luzem.
Napinacz luzujesz "dokrecając" śrubę jego rolki a jak pasek jest już zdjęty to tę śrubę normalnie odkręcasz i masz rolkę napinacza luzem.
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy - które gwinty śrub są lewe?
Moje pytanie o te gwinty wynikało z faktu, że są silniki Toyoty, które mają lewe gwinty w śrubach rolek prowadzących pasek i nie byłem pewien jak jest w moim silniku. Wolałem zapytać, niż się szarpać z lewym gwintem.
Przed chwilą odkręciłem napinacz i obie rolki prowadzące - tak jak pisze Stefek powyżej: wszystkie śruby mocujące rolki i napinacz w czterocylindrowym, trzylitrowym dieslu 1KD-FTV są prawe a napinacz luzuje się kręcąc nim zgodnie ze wskazówkami zegara. Sama operacja wymiany łożysk w rolkach i napinaczu jest dosyć prosta - nie trzeba prawie nic odkręcać, oprócz pierwszej osłony silnika, bo dostęp do śruby napinacza od góry jest trochę utrudniony i trzeba ją zaatakować trochę z góry, trochę z dołu. Jest tylko jeden warunek: dysponuje się kluczem płasko oczkowym 14mm z przedłużonym ramieniem, bo klucz nasadowy nie za bardzo tam się zmieści bez demontażu wiatraka na chłodnicy wody, a zwykły klucz nasadowy ma za krótkie ramię żeby to zrobić bez szarpania się (chyba, że ktoś ma taką krzepę, że odkręca śruby palcami )
.
Przed chwilą odkręciłem napinacz i obie rolki prowadzące - tak jak pisze Stefek powyżej: wszystkie śruby mocujące rolki i napinacz w czterocylindrowym, trzylitrowym dieslu 1KD-FTV są prawe a napinacz luzuje się kręcąc nim zgodnie ze wskazówkami zegara. Sama operacja wymiany łożysk w rolkach i napinaczu jest dosyć prosta - nie trzeba prawie nic odkręcać, oprócz pierwszej osłony silnika, bo dostęp do śruby napinacza od góry jest trochę utrudniony i trzeba ją zaatakować trochę z góry, trochę z dołu. Jest tylko jeden warunek: dysponuje się kluczem płasko oczkowym 14mm z przedłużonym ramieniem, bo klucz nasadowy nie za bardzo tam się zmieści bez demontażu wiatraka na chłodnicy wody, a zwykły klucz nasadowy ma za krótkie ramię żeby to zrobić bez szarpania się (chyba, że ktoś ma taką krzepę, że odkręca śruby palcami )
.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2402
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy - które gwinty śrub są lewe?
Tak, Toyotowe warsztaty maja zywkle takiego cudaka zrobionego Majac dlugi klucz to jest moment, bez niego tak jak mowisz - upierdliwe kombinowanie.
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Pasek wielorowkowy - które gwinty śrub są lewe?
Ja sobie kupiłem w niemieckim Amazonie klucze EZARC Zestaw podwójnych kluczy oczkowych, bardzo długie klucze płaskie, stal CV 8 mm-19 mm, 6-częściowy https://amzn.eu/d/bCmSTpS i bardzo sobie chwalę
Trzeba tylko bardzo uważać, żeby się nie pomylić z rozmiarem klucza, bo przy takim długim ramieniu, jak niechcący użyjesz klucz o rozmiar większy, to nawet nie zauważysz jak objedziesz dowolnie wytrzymałą śrubę lub nakrętkę
Trzeba tylko bardzo uważać, żeby się nie pomylić z rozmiarem klucza, bo przy takim długim ramieniu, jak niechcący użyjesz klucz o rozmiar większy, to nawet nie zauważysz jak objedziesz dowolnie wytrzymałą śrubę lub nakrętkę