zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Moderator: luk4s7
zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Witam,
mam taki problem, a moje z klubowiczów ktoś miał taka sytuacje i pomoże - mianowicie,
po wymianie opon na szersze, przy załączonym napędzie na przód (HILUX 4D 4WD 2009) koła przy pełnym skręcie kierowca stwarzają duże opory przed jazda w tył lub w przód. Jeżeli odłącza napęd przedni samochód zachowuje nie moralnie, to, nie ma problemów ze skrętem kół a ich Opole jest znikomy.
Sytuacja miała miejsce pierwsza raz kilka dni temu przy załączonej przedniej osi na asfalcie. Nie probowałem wcześniej załączać przedniego napędu przy suchych nawierzchniach.
czy jest to normalne zachowanie samochodu, czy nie. Taka sytuacja mia miejsce tylko przy pełnym skręcie (1.5 obrotu kierownica). Przy obrocie 1 raz kierownica jest wyczuwalny lekki opów kół. W czasie normalnej jazdy drogą przy załączonym lub rozliczonym napędzie nic nie nie dzieje, auto zachowuje nie poprawnie.
Pytanie czy taka blokada jest naturalna, czy coś nie uszkodziło w reduktorze?
Od wczoraj tylko to mi chodzi po głowie.
Koledzy jak możecie to napiszcie co o tym sądzicie, bo nie wiem co robić aby nie uszkodzić napędów.
mam taki problem, a moje z klubowiczów ktoś miał taka sytuacje i pomoże - mianowicie,
po wymianie opon na szersze, przy załączonym napędzie na przód (HILUX 4D 4WD 2009) koła przy pełnym skręcie kierowca stwarzają duże opory przed jazda w tył lub w przód. Jeżeli odłącza napęd przedni samochód zachowuje nie moralnie, to, nie ma problemów ze skrętem kół a ich Opole jest znikomy.
Sytuacja miała miejsce pierwsza raz kilka dni temu przy załączonej przedniej osi na asfalcie. Nie probowałem wcześniej załączać przedniego napędu przy suchych nawierzchniach.
czy jest to normalne zachowanie samochodu, czy nie. Taka sytuacja mia miejsce tylko przy pełnym skręcie (1.5 obrotu kierownica). Przy obrocie 1 raz kierownica jest wyczuwalny lekki opów kół. W czasie normalnej jazdy drogą przy załączonym lub rozliczonym napędzie nic nie nie dzieje, auto zachowuje nie poprawnie.
Pytanie czy taka blokada jest naturalna, czy coś nie uszkodziło w reduktorze?
Od wczoraj tylko to mi chodzi po głowie.
Koledzy jak możecie to napiszcie co o tym sądzicie, bo nie wiem co robić aby nie uszkodzić napędów.
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Na wstępie "Dzień dobry"
pytanie jaki Hilux, który model ?
jaki rozmiar opon wstawiłeś ?
Czy robiłeś podniesienie zawieszenia lub karoserii - sądząc po opisie to nie i dlatego powstałe problem z obcierającymi oponami podczas skrętu. Przy zapiętym przednim napędzie kąt skrętu przednich kół się zmniejsza i jest to normalne.
Ponadto pamiętaj, że zapinanie przodu na asfalcie może skończyć się uszkodzeniem no chyba, ze jest b. ślisko lub leży śnieg ...
pytanie jaki Hilux, który model ?
jaki rozmiar opon wstawiłeś ?
Czy robiłeś podniesienie zawieszenia lub karoserii - sądząc po opisie to nie i dlatego powstałe problem z obcierającymi oponami podczas skrętu. Przy zapiętym przednim napędzie kąt skrętu przednich kół się zmniejsza i jest to normalne.
Ponadto pamiętaj, że zapinanie przodu na asfalcie może skończyć się uszkodzeniem no chyba, ze jest b. ślisko lub leży śnieg ...
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Dzień dobry
Samochód to HILUX VII 2,5TDI, 2009r. 4D 4WD (KUN 25)
wstawiłem opony 245/70/17.
Zawieszenie mam podniesione zarówno przednie jaki i tylne. Koło nie obciera o żadną cześć zawieszenia.
Zawieszenie podniosłem jeszcze na starym układzie opon / felga (2005/80/16)
P.S. (można głowę zmieścić pomiędzy nadkole o koło).
dziś sprawdzę® czy działa mechanizm różnicowy przedniej wisi ( o ile taki mam).
Samochód to HILUX VII 2,5TDI, 2009r. 4D 4WD (KUN 25)
wstawiłem opony 245/70/17.
Zawieszenie mam podniesione zarówno przednie jaki i tylne. Koło nie obciera o żadną cześć zawieszenia.
Zawieszenie podniosłem jeszcze na starym układzie opon / felga (2005/80/16)
P.S. (można głowę zmieścić pomiędzy nadkole o koło).
dziś sprawdzę® czy działa mechanizm różnicowy przedniej wisi ( o ile taki mam).
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Znalazłem tak ciekawą informacje na www.
W terenie czy po szutrze nie ma problemu, wtedy spięty na sztywno napęd 4x4, bez środkowego dyfra, nie przeszkadza. W innych sytuacjach, również na parkingach, czuje się, że auto skręca opornie. Przy powolnych manewrach może wręcz dojść do chwilowego zablokowania kół. A więc przykładowo na mokrym asfalcie przydatność napędu 4x4 bez środkowego dyferencjału staje się więc problematyczna.
czy to potwierdza tezę że zawracania przy palnym skręcie przy zapiętym przedniej osi jest problematyczne i wiąże się ze rzanzcnymi oporami ???
W terenie czy po szutrze nie ma problemu, wtedy spięty na sztywno napęd 4x4, bez środkowego dyfra, nie przeszkadza. W innych sytuacjach, również na parkingach, czuje się, że auto skręca opornie. Przy powolnych manewrach może wręcz dojść do chwilowego zablokowania kół. A więc przykładowo na mokrym asfalcie przydatność napędu 4x4 bez środkowego dyferencjału staje się więc problematyczna.
czy to potwierdza tezę że zawracania przy palnym skręcie przy zapiętym przedniej osi jest problematyczne i wiąże się ze rzanzcnymi oporami ???
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
To jest normalne zachowanie. Masz o tym w instrukcji samochodu. NIe zapinaj 4H na przyczepnej nawierzchni bo cos rozdupczysz.franek261 pisze: ↑08 paź 2021, 12:30Znalazłem tak ciekawą informacje na www.
W terenie czy po szutrze nie ma problemu, wtedy spięty na sztywno napęd 4x4, bez środkowego dyfra, nie przeszkadza. W innych sytuacjach, również na parkingach, czuje się, że auto skręca opornie. Przy powolnych manewrach może wręcz dojść do chwilowego zablokowania kół. A więc przykładowo na mokrym asfalcie przydatność napędu 4x4 bez środkowego dyferencjału staje się więc problematyczna.
czy to potwierdza tezę że zawracania przy palnym skręcie przy zapiętym przedniej osi jest problematyczne i wiąże się ze rzanzcnymi oporami ???
Następnym razem kolego poszukaj na forum albo w internecie odpowiedzi bo to są podstawy podstaw 4x4 i mamy juz takich wątków tutaj na pęczki
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Etam lepiej niech kupi ksiazke terenwizji tam sie wszystkiego dowie
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Ja mam pytanie odnośnie Hilusia 2022 z silnikiem 2,8 automat (przyjaciel chce kupić). Czy tam też jest dopinany przód na sztywno (tak jak w moim HJ61) i nie ma centralnego dyfra?
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Nie ma centralnego dyfra.
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
No to jak to jest, że w Toyocie twierdzą, że można jeździć po suchym czarnym tylko trochę wolniej ???
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Nie mają pojęcia o czym mówią.
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Hej
Tu masz całą instrukcje do twojego Hiluxa: http://hiluxworld.pl/index.php/hilux-vi ... a-obslugi/
Tam znajdziesz taka stronę
Tu masz całą instrukcje do twojego Hiluxa: http://hiluxworld.pl/index.php/hilux-vi ... a-obslugi/
Tam znajdziesz taka stronę
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
W Hilu po 2015 roku jest pokrętło nie dźwignia
Re: zblokowanie kół osi przedniej w HILU przy 4H
Instrukcja do Revo http://hiluxworld.pl/MATERIALY/Hilux_RE ... RUKCJA.pdf
- Załączniki
-
- FB9ADA8D-CE4B-4683-B820-D84CFEA65040.jpeg (73,43 KiB) Przejrzano 2495 razy