Raczej od odkurzaczy
4R 5gen Barcelona Red
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
O, pewnie. Napisałem PW.rolkos pisze: ↑08 gru 2022, 19:31Jak chcesz możesz podjechać w przyszłym tygodniu lub kiedy ci wygodnie. Zobaczysz samochód na żywo i sam stwierdzisz czy Ci pasuje ten model. Mogę podać też bezpośredni mail do człowieka który za mnie licytował.
Konkretną sztukę trzeba jednak wybrać samemu. Mimo że pośrednik podsyła propozycje to nie ogarniają wersji wyposażenia, a to wg mnie dość ważne (np. podsyłają wersję Limited, która ma obniżone zawieszenie, większe zderzaki, chromy a nie ma blokady mostu).
Re: 4R 5gen Barcelona Red
piękna! ciekaw jestem, jak taka 5gen się sprawuje w codziennym użytku
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Samochód zanim wyjechał na drogę zabezpieczyłem woskiem. Zajęło to łącznie 4 dni (mycie, suszenie, woski).
Zabezpieczałem Dinitrolem. na podwozie dałem 2 warstwy tj. Dinitrol 1000 (bezbarwny miękki wosk) po wyschnięciu dałem Dintrol 4941.
W profile Dinitrol 1000 (tak zaleca producent chemii). Nie dawałem nigdzie baranka.
Została mi jeszcze komora silnika, tam pójdzie Dinitrol 4010 (bezbarwny, odporny na wysoką temperaturę).
Drzwi wewnątrz nie ruszałem (chcę dać wygłuszenie a do tego trzeba odtłuścić blachę).
Mam nadzieję że przedłuży to życie samochodu. Na pewno zrobię kontrolę latem jak już trochę pojeździ.
Zabezpieczałem Dinitrolem. na podwozie dałem 2 warstwy tj. Dinitrol 1000 (bezbarwny miękki wosk) po wyschnięciu dałem Dintrol 4941.
W profile Dinitrol 1000 (tak zaleca producent chemii). Nie dawałem nigdzie baranka.
Została mi jeszcze komora silnika, tam pójdzie Dinitrol 4010 (bezbarwny, odporny na wysoką temperaturę).
Drzwi wewnątrz nie ruszałem (chcę dać wygłuszenie a do tego trzeba odtłuścić blachę).
Mam nadzieję że przedłuży to życie samochodu. Na pewno zrobię kontrolę latem jak już trochę pojeździ.
- Załączniki
-
- 4r-wosk.jpg (54,03 KiB) Przejrzano 2520 razy
Re: 4R 5gen Barcelona Red
W końcu udało się zrobić geometrię. Samochód nie ma żadnej odchyłki od normy, wszystko wyszło książkowo.
Koła 285/70r17 wchodzą bez liftu, ale trzeba zdjąć chlapacze oraz podciąć dół zderzaka przedniego od wewnętrznej strony (nie widoczna zmiana).
Felga z ET 0.
Koła 285/70r17 wchodzą bez liftu, ale trzeba zdjąć chlapacze oraz podciąć dół zderzaka przedniego od wewnętrznej strony (nie widoczna zmiana).
Felga z ET 0.
Re: 4R 5gen Barcelona Red
I na wykrzyżach też nie drapie? Nie chce mi się w to uwierzyć.
Ale muszę przyznać, że dyliżans naprawdę zacny
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
To sie zdarza ale na tylnej osi zazwyczaj. Szeroka opona potrafi dotknąć wnętrza (pionowej części) nadkola.
Zależy od ET felg, i szerokości opony. Oraz zamontowanych amorów i sprężyn - czyli na ile w ogóle (w jakim zakresie) wykrzyż jest możliwy.
Zależy od ET felg, i szerokości opony. Oraz zamontowanych amorów i sprężyn - czyli na ile w ogóle (w jakim zakresie) wykrzyż jest możliwy.
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Tu wszystko jest tak że koło chowa się jak trzeba. Musiałem lekko podciąć zderzak z przodu (nawet nie widać gdzie).
Co do braku liftu, jeśli nie ograniczymy skoku zawieszenia w górę to nie ma różnicy z ocieraniem czy jest czy nie ma liftu ponieważ w maksymalnym górnym położeniu koło jest w tym samym miejscu.
Co do braku liftu, jeśli nie ograniczymy skoku zawieszenia w górę to nie ma różnicy z ocieraniem czy jest czy nie ma liftu ponieważ w maksymalnym górnym położeniu koło jest w tym samym miejscu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Przy wykrzyżu tylna oś ustawia się skośnie, i to całkiem mocno na czterolinku.
U mnie, w 4r mk2, na którymś zestawie kół (z głębszym osadzeniem) pamiętam że w taki sposób ocierał. Przy statycznej odległości do nadkola (pionowej części) około 5 - 6 cm.
Z przodu jest inaczej, przy IFS - ale też nie tak, jak to wygląda statycznie (gdy auto stoi na płaskim). Jak koło idzie do góry - to idzie też w tył, oraz zmienia pochylenie. Plus dochodzi zakres skrętu.
tak naprawdę nie ma co się bawić w zgadywanki, i trza po prostu temat przetestować.
U mnie, w 4r mk2, na którymś zestawie kół (z głębszym osadzeniem) pamiętam że w taki sposób ocierał. Przy statycznej odległości do nadkola (pionowej części) około 5 - 6 cm.
Z przodu jest inaczej, przy IFS - ale też nie tak, jak to wygląda statycznie (gdy auto stoi na płaskim). Jak koło idzie do góry - to idzie też w tył, oraz zmienia pochylenie. Plus dochodzi zakres skrętu.
tak naprawdę nie ma co się bawić w zgadywanki, i trza po prostu temat przetestować.
4R 5gen Barcelona Red
A tutaj film nt. Forerunner’a 5 generacji o którym wspominałem. Myślę że podsumowuje wszystko co można o nim powiedzieć. I nawet kolor się zgadza
https://youtu.be/ZDGAe8DOmck
https://youtu.be/ZDGAe8DOmck
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Facet niby zna samochód opowiada o różnicach wersjach, a pomija ważną wg mnie różnicę między SR5, Limited a wersjami TRD (wcześniej Trail). Nie chodzi o wajchę do załączania reduktora, a brak blokady tylnego dyferencjału i całego Crawl Control.luk4s7 pisze: ↑25 gru 2022, 16:35A tutaj film nt. Forerunner’a 5 generacji o którym wspominałem. Myślę że podsumowuje wszystko co można o nim powiedzieć. I nawet kolor się zgadza
https://youtu.be/ZDGAe8DOmck
W SR5 zamiast panelu ze zdjęcia jest schowek na okulary
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Dzisiaj usunąłem aftermarketowy grill założony przez poprzedniego właściciela (aluminiowe szczebelki). Bez tego chyba lepiej?
Przed (szczebelki) Po (oryginalny grill)
Przed (szczebelki) Po (oryginalny grill)
Re: 4R 5gen Barcelona Red
Dobrze w obu przypadkach, trochę lepiej po. Ale i tak wygląda jakby czekał na normalny stalowy zderza