Przedni wał HDJ 80
Moderator: luk4s7
Przedni wał HDJ 80
Czy jest różnica w wałach przednich między wersją manual i automat? podejrzewam, że jest... Jaka? Może mnie ktoś oświeci, please?
Re: Przedni wał HDJ 80
W długości.
Re: Przedni wał HDJ 80
Wiem, że długości nie należy przeceniać , ale w manualu jest krótszy czy dłuższy?
Re: Przedni wał HDJ 80
i tu się mylisz Zbowid , a na poważnie w kwestii typu skrzyni różnice są znikome , ale dużą różnicę wprowadza rodzaj reduktora . W specyfikacji aut ze stałym napędem występują 2 typy reduktora : HF2A I HF2AV ( z różnicówką na visco ) i tu różnica długości pomiędzy tymi dwoma wynosi 80 mm , co przekłada się na długość wałów .Zbowid pisze:Wiem, że długości nie należy przeceniać , ale w manualu jest krótszy czy dłuższy?
Re: Przedni wał HDJ 80
No to mnie zamotałeś... nie zrozumiałem dalej dwóch kwestii , prosze o wyjaśnienie.
Różnice w długości sa pomiędzy wersją manualną i automatyczną oraz ze względu na rodzaj reduktora - tak?
Zakładając, że mam wersję manual i bez visco na reduktorze - to mój wał przedni będzie krótszy niż w automacie czy nie... Zamotaliści mi już w głowie...
Różnice w długości sa pomiędzy wersją manualną i automatyczną oraz ze względu na rodzaj reduktora - tak?
Zakładając, że mam wersję manual i bez visco na reduktorze - to mój wał przedni będzie krótszy niż w automacie czy nie... Zamotaliści mi już w głowie...
Re: Przedni wał HDJ 80
.... czyli przedni wał masz krótszy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przedni wał HDJ 80
Przy HDJ są dwa typy przednich wałów, i cztery tylne (ze względu na wiskozę). Ty masz krótki przedni.
Re: Przedni wał HDJ 80
Halo profesorowie. Skrzynia robi różnicę około 8 cm ale jutro mogę dokładnie pomierzyć. Automat jest krótszy od manuala i w związku z tym belka mocująca ową jest w innym miejscu. Zatem automatycznie oba wały zmieniają swoją długość.
Wiedza pobrana z fizycznej zamiany skrzyni manualnej na automat w trzech autach.
Wiedza pobrana z fizycznej zamiany skrzyni manualnej na automat w trzech autach.
Re: Przedni wał HDJ 80
Nie chcę zakładać nowego tematu a mam taki problem. Jak wlazłem pod auto w poszukiwaniu kalamitek to okazuje się, że moje wały założone są tak: przedni korpusem do przodu a tylny korpusem do tyłu. Czy to właściwe ustawienie? Sprawdzałem różne strony i zdjęcia i przyznam, że znalazłem wszelkie możliwe konfiguracje. Wg Manuala Haynesa to chyba przedni mam założony tyłem do przodu a tylny jest OK. Nadmieniam, że jestem raczej zielony w temacie . Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości.
Na dodatek o ile w przednim wale, który był wymieniany kilka miesięcy temu znalazłem 3 kalamitki to w tylnym (stary, z takim kupiłem) jest tylko jedna nad krzyżakiem. Brakuje w ogóle takich sześciennych trzpieni, na których zamocowane są kalamitki w krzyżakach (w przednim wszystko jest na miejscu). Czy ten wał mógł nie mieć tych trzpieni?
Na dodatek o ile w przednim wale, który był wymieniany kilka miesięcy temu znalazłem 3 kalamitki to w tylnym (stary, z takim kupiłem) jest tylko jedna nad krzyżakiem. Brakuje w ogóle takich sześciennych trzpieni, na których zamocowane są kalamitki w krzyżakach (w przednim wszystko jest na miejscu). Czy ten wał mógł nie mieć tych trzpieni?
- Załączniki
-
- tylny
- 20220212_125839.jpg (70,94 KiB) Przejrzano 2346 razy
-
- przedni
- 20220212_133358.jpg (58,35 KiB) Przejrzano 2346 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przedni wał HDJ 80
Z krzyzakami jest roznie. Sa krzyzaki z kalamitka wystajaca z jednej z miseczek, sa krzyzaki z kalamitka wystajaca skosnie miedzy jednymi a drugimi widelkami, sa niestety tez takie calkiem bez kalamitek - tanie zamienniki. Te sa z reguly najmniej trwale i nie maja zadnej mozliwosci smarowania. Oczywiscie mozliwe tez ze po 30 latach kalamitka skorodowala i sie urwala na jakims etapie.
Co do kierunku montazu walow, nie ma to jakiegos super krytycznego znaczenia. Przewaznie waska czesc z wieloklinem idzie w strone reduktora, a gruba pelna w strone mostu, ale nie jest to swieta regula. Zazwyczaj wal zalozony na odwrot tez bedzie dzialac, o ile nie bedzie gdzies ryzyka ocierania o jakis stabilizator, poprzeczke ramy itp. jesli w danym aucie cos takiego wystepuje.
Co do kierunku montazu walow, nie ma to jakiegos super krytycznego znaczenia. Przewaznie waska czesc z wieloklinem idzie w strone reduktora, a gruba pelna w strone mostu, ale nie jest to swieta regula. Zazwyczaj wal zalozony na odwrot tez bedzie dzialac, o ile nie bedzie gdzies ryzyka ocierania o jakis stabilizator, poprzeczke ramy itp. jesli w danym aucie cos takiego wystepuje.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, 22:54 przez Jake, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Przedni wał HDJ 80
No dobra, będę smarował co jest a jak stary wał będzie miał luzy to wymienię.
Bardziej mnie intryguje to zamontowanie wałów?
Bardziej mnie intryguje to zamontowanie wałów?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przedni wał HDJ 80
Sprawdz czy masz luzy na ktoryms z krzyzakow, jesli sa - krzyzaki do wymiany, jesli nie ma, mozna jezdzic.
Re: Przedni wał HDJ 80
Panowie, czy moje pytanie jest tak naiwne, że... szkoda gadać???
Może jednak ktoś mnie upewni czy te moje wały są OK czy raczej nie bardzo?
Może jednak ktoś mnie upewni czy te moje wały są OK czy raczej nie bardzo?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przedni wał HDJ 80
Tego typu wały mogą być zakładane w obie strony. technicznie jest to to samo. Zwykle zakłada się je kompensatorem tam, gdzie wyżej (czyli w stronę reduktora), żeby mniej błota tuleja łapała, ale w przypadku J8 czy J7 przedni zakłada się odwrotnie - bo wtedy jest cieńszym końcem nad drążkiem stabilizatora, i przy odbiciu zawiasu jest więcej miejsca (mniejsze ryzyko kolizji wału ze stabilizatorem).
Re: Przedni wał HDJ 80
Dzięki, to jestem spokojny!