1HZ Problem z odpaleniem
Moderator: luk4s7
1HZ Problem z odpaleniem
Hej. HZJ73 - nie chce odpalić. Bez jakichkolwiek objawów, dzień wcześniej zrobił ze 250km. Rano jak zwykle na pół obrotu odpalil i w ułamku sekundy zgasł. Akumulatory kręcą jak szalone, silnik nawet nie próbuje zagadać. Kręci się normalnie, Spróbowałem dać mu paliwa bezposrednio do przewodu pompy - nic, żadnej różnicy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Nie mam koncepcji...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Dochodzi napięcie do zaworu gaszącego?
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Rokfor32, niestety musisz mi nieco przybliżyć temat Widzę przynajmniej 3 przewody wchodzące do pompy - który sprawdzić i jaka jest zasada działania? Otwiera go napięcie z kluczyka?
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Ok. - widzę na rysunku - solenoid assy fuel cut... po kluczyku tam powinno być napiecie- tak?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Tak. Ale sprawdzasz bezpośrednio na nim (pod gumowym kapturkiem), nie na wtyczce. Chodzi o wychwycenie (ewentualnie) uwalonego kabelka.
Jeżeli masz tam napięcie - to zaworek jest do wykręcenia i sprawdzenia. Jeżeli nie - to szukasz po kolei po złączach aż do stacyjki.
Nie pamiętam już, czy ten model ma dodatkowy przekaźnik zasilający ten zawór - jeżeli tak - to jest on na lewym nadkolu, tuż przy grodzi. Też jest podejrzany - zdarza się że woda potrafi go spenetrować.
Jeżeli masz tam napięcie - to zaworek jest do wykręcenia i sprawdzenia. Jeżeli nie - to szukasz po kolei po złączach aż do stacyjki.
Nie pamiętam już, czy ten model ma dodatkowy przekaźnik zasilający ten zawór - jeżeli tak - to jest on na lewym nadkolu, tuż przy grodzi. Też jest podejrzany - zdarza się że woda potrafi go spenetrować.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Jesli to zaworek, powinien pasowac ten:
https://allegro.pl/oferta/bosch-f002d13 ... 0545461995
O wiele taniej niz w ASO.
https://allegro.pl/oferta/bosch-f002d13 ... 0545461995
O wiele taniej niz w ASO.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Jak powinna wyglądać reakcja zaworu po podłączeniu? Czy ruch tego trzpienia powinien być wyraźny, widoczny gołym okiem? Czy powinienem czuć w dłoni jakas wibracje, kliknięcie? Bo napięcie dochodzi. Po wykręceniu zaworka i podłączeniu do prądu za bardzo nie widzę zmiany w położeniu trzpienia, choć to jest głębiej w tulei i może nie widzę wystarczająco dobrze ..
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Tam jest zwyczajna cewka/ elektromagne, ten wystajacy trzpien na sprezynce 7 grzybkiem na koncu po podlaczeniu do zasilania powinien zostac wciagniety calkowicie do srodka korpusu. Czulbys i slyszal klikniecie.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
no to chyba problem zdiagnozowany. Zaworek który wkleiłeś niestety jest na 12 v... a moj jest na 24. I w wygladzie minimalnie sie rozni, choc byc moze da się zamienić sama koncówkę zamykajacą bo ona jest wolna
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Huh. HZJ ma zawor na pompie na 24V? Myslalem ze 24V jest jedynie chwilowo spinane do rozruchu.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
HZJ ma cała instalacje ma 24V. Na stałe. To HDJ w 80tkach miały spinane 24V na rozruch a reszte na 12V
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Akurat 80-tka to tez moze byc HZJ - i tak wlasnie myslalem. Moj blad, nie zauwazylem ze temat jest w dziale J7.
Jak to jest 70-tka to wszystko mi sie teraz zgadza.
Jak to jest 70-tka to wszystko mi sie teraz zgadza.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Jeżeli wyjmiesz trzpień to powinien zapalać bez problemu ale... nie zgasisz go kluczykiem tylko na hamulcu i V biegu. To wyjście awaryjne.
Ja jeździłem 3 lata swoją HZJ 24V na zaworku 12V bo nie wiedziałem, że tam taki siedzi. Dopiero gdy zepsuł się regulator napięcia, które skoczyło do 32V to padł. To tak informacyjnie.
Ja jeździłem 3 lata swoją HZJ 24V na zaworku 12V bo nie wiedziałem, że tam taki siedzi. Dopiero gdy zepsuł się regulator napięcia, które skoczyło do 32V to padł. To tak informacyjnie.
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
W środku powinna być jeszcze siateczka filtrująca, którą warto wyjąć i przeczyścić.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1HZ Problem z odpaleniem
Ta siateczka nie zawsze jest przy zaworku - bywa na wejściu do głowicy tłoczącej - a czasem jest tez na wejściu zasilania paliwem
Było kilka ewolucji tego patentu Boscha
Było kilka ewolucji tego patentu Boscha