Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Moderator: luk4s7
Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Witam!
Zabieram się do liftu 2"
Na rynku sa dostępne zestawy w granicach od 1000- 1500gbp. W Polsce mozna dostać w podobnej cenie.
Zastanawiam się czy jest jakaś alternatywa czyli czy jestem w stanie dopasować sprężyny i amortyzatory od innych samochodów, które mogą być w niższych cenach Mam informacje ze mozna zalozyc sprężyny od lc80 przod I zalozyc na tyl lc95.
Nie wiem czy to ktos tak juz robil, próbował, czy jest opcja tańszego liftu czy nie bawic sie i zamowic caly zestaw.
Planowo chce 2cale na zawieszeniu i 2 cale podkładki.
Obecnie mam 32 cale opony ktore mi strasznie tra na wykrzyzu( skutkiem tego zmielilem dyfer i mechanizm blokady, wiecej takich przygod nie chce;)
Macie pomysły?
Dzieki
Zabieram się do liftu 2"
Na rynku sa dostępne zestawy w granicach od 1000- 1500gbp. W Polsce mozna dostać w podobnej cenie.
Zastanawiam się czy jest jakaś alternatywa czyli czy jestem w stanie dopasować sprężyny i amortyzatory od innych samochodów, które mogą być w niższych cenach Mam informacje ze mozna zalozyc sprężyny od lc80 przod I zalozyc na tyl lc95.
Nie wiem czy to ktos tak juz robil, próbował, czy jest opcja tańszego liftu czy nie bawic sie i zamowic caly zestaw.
Planowo chce 2cale na zawieszeniu i 2 cale podkładki.
Obecnie mam 32 cale opony ktore mi strasznie tra na wykrzyzu( skutkiem tego zmielilem dyfer i mechanizm blokady, wiecej takich przygod nie chce;)
Macie pomysły?
Dzieki
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Hamulce też zakładasz tańsze dopasowując od innych aut?
Eeech.
Eeech.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Lift 2" a nawet 100" nie rozwiąże Ci problemu zmielenia napędu...
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
A co ma ocieranie do zmielenia dyfra? Nie rozumiem.
Sam ma w seryjnej 95 opony 32" (BFG MT KM3 265-75-16) i czasem ocierały z przodu przy ostrym skręcie o plastikowe nadkole, ale to kwestia użycia opalarki i szmaty lub blachowkrętów do wymodelowania plastiku. Z tyłu nic nie ociera nawet przy skrajnych wykrzyżach.
Podnoszenie J9 jest bezcelowe - poświęciłem mnóstwo czasu i przegrzebałem całe to forum i nie znalazłem odpowiedzi dlaczego miałbym to zrobić. Założenie opon 33" (np. 255-85-16) spowoduje częste problemy z maglownicą, czyli i tak trzeba zostać przy 32". Lift nie zwiększy w takim wypadku prześwitu pod gruszką dyfra, a tylko zwiększy ryzyko urwania sworznia i położenia przedniego koła na płasko pod autem. A przy jakichś amatorskich rzeźbach przy lifcie to ryzyko urasta do poziomu pewności absolutnej.
Sam ma w seryjnej 95 opony 32" (BFG MT KM3 265-75-16) i czasem ocierały z przodu przy ostrym skręcie o plastikowe nadkole, ale to kwestia użycia opalarki i szmaty lub blachowkrętów do wymodelowania plastiku. Z tyłu nic nie ociera nawet przy skrajnych wykrzyżach.
Podnoszenie J9 jest bezcelowe - poświęciłem mnóstwo czasu i przegrzebałem całe to forum i nie znalazłem odpowiedzi dlaczego miałbym to zrobić. Założenie opon 33" (np. 255-85-16) spowoduje częste problemy z maglownicą, czyli i tak trzeba zostać przy 32". Lift nie zwiększy w takim wypadku prześwitu pod gruszką dyfra, a tylko zwiększy ryzyko urwania sworznia i położenia przedniego koła na płasko pod autem. A przy jakichś amatorskich rzeźbach przy lifcie to ryzyko urasta do poziomu pewności absolutnej.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Jak masz za duże koło i np opony typu Simex to na wykrzyżu lub chopce kostka łapie budy i jest trach
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Moim zdaniem lift w J95 robi świetną robote, pod warunkiem że dobrze zrobiony. Prześwit pod gruszką to nie wszystko, liczy sie też odleglosc całej budy, zbiornika i zderzaków od gleby. Do tego dochodzi znacznie lepsza amortyzacja i wrazenia z jazdy po dziurach ktore zmieniaja kompletnie odczucia z jazdy.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Uważam tak samo jak Sebastian .Mam od 8 lat lift 2" i jestem mega zadowolony. Albania i inne kraje gdzie po kamolach trzeba jechać zaliczona bez strat.sebastian44 pisze: ↑07 paź 2021, 13:07Moim zdaniem lift w J95 robi świetną robote, pod warunkiem że dobrze zrobiony. Prześwit pod gruszką to nie wszystko, liczy sie też odleglosc całej budy, zbiornika i zderzaków od gleby. Do tego dochodzi znacznie lepsza amortyzacja i wrazenia z jazdy po dziurach ktore zmieniaja kompletnie odczucia z jazdy.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Fakt, seryjny zawias trzęsie niemiłosiernie Ale za to nie osiada przy załadowaniu po dach i nie generuje zwiększonych problemów z trwałością elementów podwozia. No i przede wszystkim - lift w J9 zmniejsza wykrzyż, chyba że ktoś zastosuje przednie zawieszenie long travel jak Szulbor w swoim 4Runnerze, lub coś równie zaawansowanego i to najlepiej z opuszczeniem dyfra włącznie. Kwestia uwarunkowań geometrycznych IFS i tyle.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
A może ma np duże ET na minusie
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Hmmm... Racja. Milcząco założyłem, że jeżeli ktoś bierze się za takie zmiany to troglodytą technicznym raczej nie jest
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Dobra panowie bo sie widze zle określiłem za co przepraszam.
Pogrzebalem,poszukalem i wyszlo ze zamiast kupowania gotowych kitow dopasuje sobie sprężyny i amortyzatory sam( to mialem na myśli - towar sygnowany toyota jest niestety tu drogi) postawilem na peddersa monroe.
Pedders 7469
Pedders 7768
Monroe d8433
Monroe d8345
Do tego dystanse na panchard rod i w drogę!
Graty przyjadą we wtorek, zakladam w nast weekend. Dam znac bo tydzien później jade w teren
Kolega wyzej zasugerował ze lift nie pomoże na wykrzyzu?
Same sprezyny tak ale amortyzatory ze sprężynami chyba jednak coś dadzą, chybaze sie myle..
Doksztalce sie chetnie! Jestem nowy w temacie
Pogrzebalem,poszukalem i wyszlo ze zamiast kupowania gotowych kitow dopasuje sobie sprężyny i amortyzatory sam( to mialem na myśli - towar sygnowany toyota jest niestety tu drogi) postawilem na peddersa monroe.
Pedders 7469
Pedders 7768
Monroe d8433
Monroe d8345
Do tego dystanse na panchard rod i w drogę!
Graty przyjadą we wtorek, zakladam w nast weekend. Dam znac bo tydzien później jade w teren
Kolega wyzej zasugerował ze lift nie pomoże na wykrzyzu?
Same sprezyny tak ale amortyzatory ze sprężynami chyba jednak coś dadzą, chybaze sie myle..
Doksztalce sie chetnie! Jestem nowy w temacie
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Ja sie wybieram do Albanii za rok. Ruszam z ukgobio pisze: ↑07 paź 2021, 14:35Uważam tak samo jak Sebastian .Mam od 8 lat lift 2" i jestem mega zadowolony. Albania i inne kraje gdzie po kamolach trzeba jechać zaliczona bez strat.sebastian44 pisze: ↑07 paź 2021, 13:07Moim zdaniem lift w J95 robi świetną robote, pod warunkiem że dobrze zrobiony. Prześwit pod gruszką to nie wszystko, liczy sie też odleglosc całej budy, zbiornika i zderzaków od gleby. Do tego dochodzi znacznie lepsza amortyzacja i wrazenia z jazdy po dziurach ktore zmieniaja kompletnie odczucia z jazdy.
Szykowales jakos specjalnie samochod?
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Nie będziemy zaśmiecać tematu. Wysłałem na priv.
Re: Lift 2 cale altwrnatywa dla gotowych zestawow
Lift zmienia tylko położenie, nazwijmy to, zerowe przedniego zawieszenia, a przeguby zaczynają pracować pod kątem. Natomiast ich maksymalne wychylenie w dół pozostaje bez zmian. Musiałbyś albo obniżyć przedniego dyfra, albo zastosować dłuższe półosie (przypadek zawieszenia long travel). No a w przypadku J9 dodatkowo pozostaje jeszcze kwestia kąta pracy sworznia i ryzyko jego zerwania skutkiem czego koło kładzie się elegancko płasko pod samochodem. Dlatego właśnie lift J9 jest mało sensowny, a zrobiony byle jak niebezpieczny.