zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Moderator: luk4s7

PJX
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2020, 23:32

zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: PJX »

Witam wszystkich,
Zastanawiam się nad wzmocnieniem przednich hamulców poprzez założenie: tarcz, zacisków i jarzm z j12 do j9. (felgi 17 cali)
Mam pytanie czy rozstaw śrub w piaście do mocowania jarzma jest ten sam w j12 i j9 ?
pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: kylon »

Nie wiem jak z J9 ale w 4Runnerze zakładałem większe od Tacomy a 4Runner to bliźniak J9 (ten akurat) zaś Tacoma to odpowiednik J12.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: Rokfor32 »

Piszesz o tyle? bo przednie zaciski nie maja jażm - to zaciski czterotłoczkowe stałe :wink:

I - nie. Sam zacisk ma chyba taki sam rozstaw otworów montażowych - ale tarcza ma inna grubość - i średnicę. Co daje wynikowo inną odległość mocowania zacisku od osi piasty.

Bardziej obrazowo - jeżeli tarcza z J9 ma 320mm - to na zacisku z J12 nadal tarcza ma mieć 320, a nie 340.

Poza tym - hample z J9 nie mają niedoborów siły hamowania - byle miały sensowne klocki. Chyba że auto waży ponad 3T ... :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - Tacoma to i J9 - i J12. Zależy który rocznik.

PJX
Posty: 54
Rejestracja: 24 cze 2020, 23:32

Re: zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: PJX »

Dzięki bardzo za szybkie info. chyba zatem zostanie standard bez ulepszania fabryki ale z dobrymi klockami:). Nie bywa przesadnie teraz dociążone - wyrosłem już z pakowania bagażnika pod dach:) pozd Piotr

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

zmiana zacisku z j12 do j9 (przód)

Post autor: luk4s7 »

Zdecydowanie polecam sprawdzenie czy system sprawny (serwo, pompa, przewody, tłoczki, zaciski itd.). Jeśli to wszystko jest tip top to zmiana na lepsze tarcze i klocki powoduje że auto staje dęba. Serio. Nawet zapakowane zdrowo ponad normę hamuje bardzo skutecznie. Dodatkowo nie ma efektu gumowego pedału kiedy się przesadzi z używaniem hamulców w górach. Przynajmniej mi się nie udało co przy standardowym setupie bywało odczuwalne.

A co konkretnie? Ja miałem w J9 zestaw Terrain Tamer’a z ceramicznymi klockami i nawiercanymi tarczami. Jest jednak na rynku sporo innych firm jak na przykład Hawk i EBC.

Zdecydowanie polecam tę drogę zamiast rzeźby. Chyba że robisz zmotę do zabawy wtedy takie kombinacje to element zabawy i radość tworzenia.

ODPOWIEDZ