[3VZE] wolne obroty
Moderator: luk4s7
[3VZE] wolne obroty
Pytanie - czy zawór od ssania(iac) musi pozostać zawsze lekko otwarty? Swój skręciłem na tyle, że obroty na ssaniu mam na poziomie 1200-1300 i po przejechaniu ok 500metrów spadają stopniowo do 400. Wraz z rozgrzewaniem silnika, te obroty rosną i osiągają ~800 przy temperaturze pracy - co odpowiada za ich podnoszenie?
Gdy auto przestygnie tak z dwie godziny, to przy odpaleniu mam obroty ok 500.
Z góry dzięki za pomoc
Gdy auto przestygnie tak z dwie godziny, to przy odpaleniu mam obroty ok 500.
Z góry dzięki za pomoc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3VZE] wolne obroty
W tym silniku jest kilka metod sterowania wolnymi obrotami - i podstawowa (dla rozgrzanego silnika) to kontrola kąta wyprzedzenia zapłonu.
IAC - w jaki sposób go regulowałeś (da się - ale wymaga zdjęcia przepustnicy)? czy też mowa o wkręcie na górze korpusu przepustnicy - ten służy po prostu do regulacji wolnych obrotów przez dawkowanie powietrza. Istotne jest tez ustawienie TPS - czwarty pin MUSI potwierdzać zamknięcie przepustnicy, inaczej wolne obroty nie będą się regulowały poprawnie. Może też być strzelony przepływomierz - przy mechanicznych się to zdarza. Jego da sie wyregulować - ale trza wiedzieć jak się do tego zabrać. Odczyt z sondy lambda? sprawdzałeś czy jest poprawny? z padniętą sondą obroty tez potrafią głupieć, bo silnik będzie robił korekty dawek wtrysku do z czapy wyjętego sygnału.
IAC - w jaki sposób go regulowałeś (da się - ale wymaga zdjęcia przepustnicy)? czy też mowa o wkręcie na górze korpusu przepustnicy - ten służy po prostu do regulacji wolnych obrotów przez dawkowanie powietrza. Istotne jest tez ustawienie TPS - czwarty pin MUSI potwierdzać zamknięcie przepustnicy, inaczej wolne obroty nie będą się regulowały poprawnie. Może też być strzelony przepływomierz - przy mechanicznych się to zdarza. Jego da sie wyregulować - ale trza wiedzieć jak się do tego zabrać. Odczyt z sondy lambda? sprawdzałeś czy jest poprawny? z padniętą sondą obroty tez potrafią głupieć, bo silnik będzie robił korekty dawek wtrysku do z czapy wyjętego sygnału.
Re: [3VZE] wolne obroty
IAC - zdjalem przepustnice i ta pokrywe na 4 srubki, nastepnie wkrecilem pierscien tak aby zaworek byl zamkniety przy temperaturze ok 25stopni
Czy on powinien zostac lekko uchylony?
TPS - wartosci mieszcza sie granicach podanych przez serwisowke
Przeplywomierz sprawdzilem miernikiem i wedle serwisowki jest ok. Nic nie grzebalem ze skladem mieszanki.
Lambdy przyznam, ze nie sprawdzalem, ale podejrzewam, ze jest ok - auto na lpg ma ten sam problem(jak odpala rozgrzany na lpg, ma niskie obroty), a sygnal z sondy chyba nie jest wykorzystywany bezposrednio przy 4tej generacji lpg.
Czy on powinien zostac lekko uchylony?
TPS - wartosci mieszcza sie granicach podanych przez serwisowke
Przeplywomierz sprawdzilem miernikiem i wedle serwisowki jest ok. Nic nie grzebalem ze skladem mieszanki.
Lambdy przyznam, ze nie sprawdzalem, ale podejrzewam, ze jest ok - auto na lpg ma ten sam problem(jak odpala rozgrzany na lpg, ma niskie obroty), a sygnal z sondy chyba nie jest wykorzystywany bezposrednio przy 4tej generacji lpg.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3VZE] wolne obroty
A w serwisówce nie ma danych na temat IAC?
Bez sprawdzenia jakie są pozostałe parametry (gdy obroty sa zniżone) ciężko coś mądrego powiedzieć.
Bez sprawdzenia jakie są pozostałe parametry (gdy obroty sa zniżone) ciężko coś mądrego powiedzieć.
Re: [3VZE] wolne obroty
Szczerze w tej do ktorej mialem dostęp to nic nie znalazłem. Posiłkowałem sie filmem z youtuba.
Powiedz z doświadczenia - ten zawór iac ma zostać lekko uchylony?
A w te upały przy dojeżdżaniu do pierwszych świateł auto gaśnie gdy wcisne sprzęgło.
Powiedz z doświadczenia - ten zawór iac ma zostać lekko uchylony?
A w te upały przy dojeżdżaniu do pierwszych świateł auto gaśnie gdy wcisne sprzęgło.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3VZE] wolne obroty
Nie wiem czy ma być uchylony - nigdy na to nie zwracałem uwagi. Zwykle go korygowałem jak wolne obroty na zimno były za wysokie - ale po prostu zmieniałem ustawienie w odpowiednim kierunku, żeby uzyskać prawidłowe obroty. Pozycja tej przepustnicy była bez znaczenia.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3VZE] wolne obroty
Ja z kolei mam za wysokie wolne obroty u siebie. Lewe powietrze wyeliminowane, lambda dobra, przeplywka wydaje sie OK, srubka regulacyjna skrecona na maksa. Wychodzi, ze musze sprawdzic IAC.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8442
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3VZE] wolne obroty
Niekoniecznie.
Żeby wolne obroty były stabilne i nie pływały - trzeba żeby przepustnica była niewyruchana. Po latach jednal zazwyczaj oś przepustnicy lata jak grzechotka - raz, że ciągnie lewe powietrze również po osi, a dwa - domknięcie przepustnicy wychodzi losowo: raz lepiej raz słabiej.
Żeby wolne obroty były stabilne i nie pływały - trzeba żeby przepustnica była niewyruchana. Po latach jednal zazwyczaj oś przepustnicy lata jak grzechotka - raz, że ciągnie lewe powietrze również po osi, a dwa - domknięcie przepustnicy wychodzi losowo: raz lepiej raz słabiej.