Filtr kabinowy

Moderator: luk4s7

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

Koledzy, mam pomysł na filtr kabinowy do J9 jednak potrzebowałbym puszkę wentylatora do wglądu. Nie leży gdzieś komuś przypadkiem? Nie ukrywam, że tak by było najwygodniej bo nie chce mi się wyciągać swojego, tym bardziej, że chyba bez demontażu deski będzie ciężko. Jeśli pomysł wypali, to graty do mojego rozwiązania będzie można zamontować już bez demontażu całości, chyba :wink:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

Nie ma to jak odpowiadać na własne zapytanie ale udało mi się coś sklecić. Kupiłem obudowę wentylatora z angielskiej wersji jako przymiar żeby nie musieć wyciągać swojej. Jak się okazało już w trakcie, są różne obudowy, jak się domyślam w zależności od rocznika i wersji. Różnica polega na budowie górnej części gdzie pracują klapy od obiegu wew/zew. Z tego właśnie powodu nie spasował filtr plisowany jaki mi się udało dobrać. Póki co rolę filtra pełni włóknina o pewnym stopniu filtracji. Jaki będzie efekt to się okaże jak zacznie się kurzyć kiedy zrobi się sucho.Obrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Tomek92 »

Jaka to pracochłonność?

Myślałem, żeby kiedyś dorobić filtr kabinowy do swojej J9, więc jestem zainteresowany ;) W ogóle podobno niektóre J9 wychodziły z fabrycznym filtrem kabinowym - nie wiem ile w tym prawdy, ale tak twierdzą niektórzy użytkownicy tych aut z całego świata na anglojęzycznej grupie na FB.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

Sama robota na aucie to max godzina. Trzeba dorobić kratkę, żeby filtr miał się na czym trzymać. Jedynym minusem to właściwie brak obiegu wewnętrznego bo po włożeniu włókniny robi się w środku tak ciasno, że klapa się ledwo zamyka. Mnie osobiście to nie przeszkadza bo właściwie nie używam tej funkcji w żadnym aucie.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Tomek92 »

To bez klimatyzacji jeździsz?

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

Nie, dlaczego? W 99% używam obiegu otwartego, tak żeby zawsze było zaciągane powietrze zewnętrzne. W przypadku kiedy jadę za jakimś smordliwym Passatem tudzież Staram to zwyczajnie nie siedzę mu na tyłku, a i tak jak już się zorientujesz, że coś śmierdzi z zewnątrz to jest za późno i trzeba urzyć meksykańskiej klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Tomek92 »

Wydawało mi się, że z klimą większy sens ma obieg zamknięty. W niektórych autach klima nie włączy się w ogóle, jeśli nie jest wybrany obieg zamknięty.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

Co do sensu się nie wypowiadam, pewnie ile specjalistów tyle opinii. Ja akurat używam tak bo mi pasuje a do tego jak tylko mam obieg zamknięty to zaraz mam wrażenie, że się powietrze kisi. Oczywiście to tylko moje odczucia i każdy zapewne ma swoje.

A w kwestii działania klimy w niektórych autach to chyba rzeczywiście w trybie auto włącza się obieg zamknięty z domysłu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: luk4s7 »

Rolin pisze: A w kwestii działania klimy w niektórych autach to chyba rzeczywiście w trybie auto włącza się obieg zamknięty z domysłu.
To zależy od auta (a może raczej od generacji sterowania klimatyzacją) i potrzeby. Ogólnie obieg zamknięty ma sens jeśli chcemy się odciąć od tego co na zewnątrz czyli szybko schłodzić albo szybko nagrzać wnętrze.
W Avensisie T25 automat nie umiał zamknąć dopływu z zewnątrz ani go otworzyć. Nie włączał nawet A/C. W Aurisie pierwszej generacji już umiał zamknąć (czy otworzyć to nie pamiętam) i włączyć A/C. W LC J15 od 2018 roku potrafi sterować otwarciem, zamknięciem oraz włącza A/C (choć nie wyłącza go jeśli dobrze pamiętam - trzeba guzikiem).
Ogólnie jazda z zamkniętym dopływem z zewnątrz to jak wsadzanie głowy w spodnie - w pierwszej chwili jest OK ale po paru bardziej siarczystych bąkach następuje gwałtowne pogorszenie ludzkiej egzystencji Obrazek
Poza tym wilgoć zostaje w środku i szyby zaczynają parować. Dlatego domyślnie jest dopływ z zewnątrz otwarty a zamyka się go tylko kiedy trzeba.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: PblO »

U mnie po naciśnięciu przycisku "auto" obieg się zamyka, jednak klima bez dopływu świeżego powietrza z zewnątrz źle wpływa na moje zdrowie, więc na przekór automatom wciskam przycisk coby otworzyć.
No chyba, że się kurzy, wtedy nie otwieram, bo w 80 filtra kabinowego również nie ma.
Planuję od 2 lat coś wstawić...

Kilka amerykańskich patentów na filtr
https://forum.ih8mud.com/threads/inexpe ... er.930362/

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Rolin »

PblO pisze:
18 mar 2021, 19:13
U mnie po naciśnięciu przycisku "auto" obieg się zamyka, jednak klima bez dopływu świeżego powietrza z zewnątrz źle wpływa na moje zdrowie, więc na przekór automatom wciskam przycisk coby otworzyć.
No chyba, że się kurzy, wtedy nie otwieram, bo w 80 filtra kabinowego również nie ma.
Planuję od 2 lat coś wstawić...

Kilka amerykańskich patentów na filtr
https://forum.ih8mud.com/threads/inexpe ... er.930362/
Heh, miałem dokładnie takie same pomysły na początku. Patent nr 1 odpadł w przedbiegach, w deszczowym klimacie nie ma to racji bytu. Patent nr 2 wydawał się trochę lepszy jednak nie uśmiechało mi się przy każdej wymianie ściągać metalowy pas podszybia. Sprawdzałem, czy nie dało by się w grodzi wyciąć otworu, przez który można by wymienić filtr. Niestety w J9 nie ma na to miejsca. Póki co będę testował moje rozwiązanie, jeśli ograniczy pojawianie się kurzy w kabinie to będę zadowolony.

macies
Posty: 27
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:26

Re: Filtr kabinowy

Post autor: macies »

Witam chciałem wymienić filtr kabinowy na wiosnę a sprzedawca w sklepie mi mówi z nie ma filtra . Tlc Prado j95 200 rocznik. Czy to możliwe ? ;(

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Mesel »

Temat stary jak świat. To auto nie ma filtra kabinowego.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Jake »

To samo dreczny mnie w 4R 91r. :/ Przydalby sie a nie ma.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Filtr kabinowy

Post autor: Darek_LC_J95 »

Owszem LC90 do 2002 roku auto nie ma filtra, ale już po 01/2003 ma :) https://filtron.eu/pl/filtry-filtron-katalog.html.
Stąd częsty błąd przy zamawianiu. Ma dopiero od 01.2003 - np. K 1083A.

ODPOWIEDZ