Biała KDJ95 by Rolin

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: waldek_BB »

Napisz proszę z czego reduktor i most i będzie wszystko jasne. Na początek przynajmniej ;)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

Most z 4runnera na 100% a reduktor z Hiluxa na 50%, przynajmniej tak na nim pisało :lol: .

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: waldek_BB »

wszystko pasowało P&P?
możesz opisać niezbędne przeróbki?

wiedza zostanie dla potomnych ;)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

Tak, wszystko pasowało P&P, nawet nie musiałem wymieniać tulejki między skrzynią a reduktorem. Flansze do wałów i wszystkie wtyczki pasowały 1:1. Oczywiście na reduktorze mamy dodatkowy silnik elektryczny do zapinania napędu 4x4.
reduktor.jpeg
reduktor.jpeg (43,45 KiB) Przejrzano 3338 razy
Wiąże się z tym konieczność doprowadzenia do kabiny kilku przewodów do sterowania. Wiem, że to kolejna rzecz, która może się zepsuć ale silnik wygląda na dobrze uszczelniony tak więc mam nadzieję, że nie bezie niespodzianek.
Reduktor był z Hiluxa 2.4TD i poza ww silniczkiem niczym się nie różni od oryginału J9, a przynajmniej z zewnątrz. Nie udało mi się dostać oryginalnego sterownika do przełączania napędu (podobno są dwa typy) i tu musiałem sobie poradzić sam.

Przedni most z 4runnera z układem ADD w ogólnej budowie jest identyczny, jedyna różnica to jego prawa część, a dokładniej rura półosi. Na niej zamontowany jest pneumatyczny mechanizm dopinania półosi do mechanizmu różnicowego.
most.jpeg
most.jpeg (33,35 KiB) Przejrzano 3338 razy
Sam mechanizm zajmuje trochę miejsca ale na szczęście jest na niego miejsce. Wszystkie łapy i mocowania mostu są identyczne, półosie i uszczelniacze pasują z J9.

Żeby nie było tak łatwo, trzeba założyć sterowanie przedniego mostu. Akurat udało mi się zdobyć oryginalne zaworki, dołożyłem tylko przełącznik i przekaźnik dwustykowy. Jako, że układ jest pneumatyczny, potrzebuje podciśnienia. Nie szukałem oryginalnego zbiornika bo ten jest zamontowany w przednim nadkolu i raczej małe szanse zdobyć takowy w dobrym stanie. Z pomocą przyszedł zbiornik z jakiegoś dełu za całe 40pln. Jest plastikowy i rdza mu nie groźna, jednak mimo wszystko trafił zaraz obok serwa hamulców.
zawory.jpeg
zawory.jpeg (35,83 KiB) Przejrzano 3338 razy

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

Tutaj zbiornik podciśnienia.
zbiornik podciśnienia.jpeg
zbiornik podciśnienia.jpeg (44,72 KiB) Przejrzano 3338 razy
przy okazji, ktoś wie czemu zdjęcia wklejają się w taki sposób? Nie widzę, żeby była gdzieś funkcja obracania.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: waldek_BB »

wygląda bardzo obiecująco! ciekawe co @Rokfor na to ;)

wygląda to na stosunkowo nie drogą opcję dla remontu ori reduktora czy mostu który komuś "zwybuchł" lub nie rokuje
pewnie można by zapiąć przednią półoś na stałe - i bez zabawy z podciśnieniem dopinać przód tylko na reduktorze (licząc się z tym że most ciągle pracuje - jak w autach ze stale zapiętymi sprzęgiełkami )

i pewnie można się przyzwyczaić do jeżdżenia j9 jako tylno napędówką w większości sytuacji
tundry mają 300 kucy a na tylnej osi w większości powietrze :D

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

jako dawcy części most i reduktor z hiluxa czy 4R jak najbardziej się nadają. Jeśli ktoś nie chce zbytnio kombinować, to do mostu z ADD wystarczy zrobić prostą mechaniczną blokadę, która będzie trzymać przesuwkę na stałe i tyle. W razie wybuchy satelit lub utraty zębów można przełożyć sam środek, ale to się już wiąże z regulacją całego mostu a to już nie każdy (nawet mechanik) ogarnie. Co do reduktora, to część elementów jest na pewno wspólna, chociażby obudowa, która podobno też potrafi spuchnąć. Przypuszczam, że łańcuch i koła zębate można by podmienić a jest duża szansa, że będą one w niezłym stanie jeśli dawca większość czasu jeździł 2WD. Domyślam się, że elementy mechanizmu redukującego też są takie same. Jedyne czego na pewno nie znajdziemy w reduktorze z hila to mechanizm róźnicowy, którego tam po prostu nie ma.

wrażenia z jazdy z napędem tylko na tył? Bez zastrzeżeń, na suchym wszystko ok, na mokrym i śliskim zawsze można zapiąć 4x4, a na oponach AT i tak trzeba uważać.

a i może nie ma 300 koni, ale kapcia też można przypalić :lol:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

znalazłem w końcu trochę czasu i wystrugałem sobie osłony pod zbiornik paliwa i reduktor. Na razie tyle bo czasu nie starczyło na resztę.
osłona_zbiornik.jpeg
osłona_zbiornik.jpeg (45,1 KiB) Przejrzano 3173 razy
osłona zbiornik_1.jpeg
osłona zbiornik_1.jpeg (45,02 KiB) Przejrzano 3173 razy
osłona_reduktor.jpeg
osłona_reduktor.jpeg (48,18 KiB) Przejrzano 3173 razy

RAT
Posty: 639
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: RAT »

Fajnie wyszły Ci te osłony .

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Tomek92 »

Sam robiłeś od zera?

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

tak, wszystko od zera. Mierzenia więcej jak roboty ale satysfakcja jednak pozostaje.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Tomek92 »

Nieźle! Gratki :)

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: waldek_BB »

sknera! zrobić więcej mógł :D ;)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: sebastian44 »

Pokażesz jak wygląda osłona pod reduktor?

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Biała KDJ95 by Rolin

Post autor: Rolin »

20210107_230407.jpg
20210107_230407.jpg (34,27 KiB) Przejrzano 3076 razy
Ta pod reduktor jeszcze nie założona.
Zbiornik.jpeg
Zbiornik.jpeg (41,01 KiB) Przejrzano 3076 razy
A tu jeszcze jedno zdjęcie osłony zbiornika.

ODPOWIEDZ