Szulbor i historia mojego 4runnera

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Każdy widział skrętna tylna os. Ale okazało się że nic strasznego tyko resory i wal uszkodzone plus cybanty oski. Reszta okazało się w stanie lepiej niż dobrym.

Trochę więcej informacji na temat auta. Silnik 5.7 wersja crewmax co zaskoczyło mnie najbardziej nie wiedziałem że w pickupie może być tyle miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Wersja 6 osobowa niczym multipla



Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: RAT »

Fajny wózek ! Tundra mega

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Tundra się składa więc zaraz będzie można nią jeździć. Wiec pora na dalsze walki o moc w 4runerze, komisyjnie swierdzone że możliwości silnika 5vzfe się skończyły jeśli chodzi o używanie samochodu jako daily z uwagi na nieracjonalny przyrost spalania do nowych koników. 250km.

Był pierwszy doładowany 4runner w pl, teraz będzie pierwsze V8, a przy okazji wreszcie będzie 4x4 fulltime.

Obrazek

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Rokfor32 »

4Runner z V8 to się u mnie powoli kompletuje od dłuższego już czasu :wink:

Ale nie z aż tak dużym piecem - stanęło na starym dobrym 3UZ-FE :wink:

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

No to będzie nas 2ch :)

z racji tego że decyzja o wymianie silnika/skrzyni/reduktora i zobaczymy czego jeszcze :) zapadła podsumuje projekt silnika i skrzyni:

- silnik 5vzfe,
>modyfikacje mechaniczne, kompresor trd z mniejszym kółeczkiem nowy zakuty korobowód, no i generalny remont i chyba tyle
>modyfikacje elektryczne/elektroniczne: wtryski R8, nowy komputer silnika EMU Black, nowa pompa paliwa, wydajniejsze wtryski Bosh, nowa mapa.
- skrzynia biegów ASFIN A340F
> wyremontowana, wzmocniona, oraz dostała nowy sterownik HDM, początkowo byłem sceptyczny ale nawet go polubiłem, co nam daje, pełna kontrolę nad skrzynią mozemy mieć kilka setupów w zależności od aktualnych potrzeb, możemy ustawiać chyba dosłownie wszystko kiedy skrzynia ma zmieniać biegi (obroty, pozycja gazu itp) ustawiać działanie lockupu, włączać/wyłączać OWD, a dodatkowo na apce na telefon na bieżąco obserwujemy wszystkie jej parametry oczywiście sami wyciągamy co chcemy oglądać, ja wybrałem takie dane:
Obrazek

podsumowując ostatecznie stanęło na 251 KM, wersja optymalna żeby nie jeździć od stacji do stacji :) tylko gdzie chcemy

skąd decyzja o wymianię, jest apetyt na więcej mocy, a zaczęło w głowie kiełkować od pomysłu wymiany raduktora na fulltime ale inny niż od 95, co wcale nie jest takie proste czy nawet możliwe do tego zestawu, a że trafiła się okazja to ciach.

juz kilka pytań dostałem więc odpowiem publicznie, tak to co zdeomntujemy nie przerabiamy na meble w salonie, tylko raczej będzie szło na sprzedaż, ale o tym w swoim czasie w dziale giełda.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
19 lis 2020, 11:20
4Runner z V8 to się u mnie powoli kompletuje od dłuższego już czasu :wink:

Ale nie z aż tak dużym piecem - stanęło na starym dobrym 3UZ-FE :wink:
Mnie czysto teotretycznie na razie, ale od pewnego czasu chodzi po głowie J80 z 1UZ-FE wlozonym zamiast 1FZ-FE :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

W Tundrze kółko się wyprostowało i brum bruma.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Najbardziej zardzewiały był tłumik więc już czeka nowy. Auto o dziwo w stanie lepiej niż dobrym się okazało. Ale i tak puki co to tylko odszczurzanie ciekawe rzeczy dopiero na wiosnę. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Mirekk »

Wygląda jak destylator.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Destylator jest już w aucie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Autko poskładane do kupy pojechało na przegląd. Tylna paka niepolakierowana celowo bo to tylko faza przejściowa ;-)

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: RAT »

MEGA jest to auto !
Jak na przegląd bez lamp ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: kylon »

Na przegląd do nas do serwisu na Modlińskiej ;-). Przegląd mechaniczny ;-)

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: RAT »

Aaaa i wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Jest na to auto specjalny pomysł więc jest to puki co faza przejściowa do przejściowej lub raczej expresowe stawianie na nogi. Z ciekawostek auto jest tak duże że 35 cali wygląda na malutkie.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ