J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Moderator: luk4s7
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
auto z przeznaczeniem wyprawowo --turystycznym i na co dzień
J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Mam porównanie dwóch 150’tek - jednak z KDSS na 19”, druga bez KDSS na 17”. Wielkiej różnicy w komforcie nie ma. Minimalnie czuć że 19” mniej płynnie wybiera nierówności ale bez stresu.
Różnica zaczyna się w zakupie opon. Na 17 i nawet 18 dostaniesz sporo ATków, a z 19 jest problem. Zimówki 19” są również trudniej dostępne i bardzo drogie. Za 17” zapłacisz ~50% ceny 19” (w uproszczeniu).
Jeśli na fabrycznych 19” jeździsz po asfalcie i czasem po szutrach to raczej nic im nie grozi (zakładając że łącznik między kierownicą a pedałami myśli ). Jeśli jednak będziesz w trudniejszym terenie się poruszał (kamienie, korzenie itd.) to trzeba myśleć o AT. Jeśli to będzie 17” spokojnie upuścisz ciśnienie do 1 Bar. Przy 19” feldze to już ryzykowne nawet przy AT. Po prostu zostaje mało gumy i łatwo dobić felgę lub zsunąć oponę z niej.
Jeśli masz felgi 18” to ja bym dokupił na nie AT i tyle.
Osobiście jeżdżę cały rok na AT z zimową homologacją na fabrycznych felgach 17”. Jedyny minusik to wygląd - na 19” to auto lepiej się prezentuje. Poza tym 17” mają same plusy.
Różnica zaczyna się w zakupie opon. Na 17 i nawet 18 dostaniesz sporo ATków, a z 19 jest problem. Zimówki 19” są również trudniej dostępne i bardzo drogie. Za 17” zapłacisz ~50% ceny 19” (w uproszczeniu).
Jeśli na fabrycznych 19” jeździsz po asfalcie i czasem po szutrach to raczej nic im nie grozi (zakładając że łącznik między kierownicą a pedałami myśli ). Jeśli jednak będziesz w trudniejszym terenie się poruszał (kamienie, korzenie itd.) to trzeba myśleć o AT. Jeśli to będzie 17” spokojnie upuścisz ciśnienie do 1 Bar. Przy 19” feldze to już ryzykowne nawet przy AT. Po prostu zostaje mało gumy i łatwo dobić felgę lub zsunąć oponę z niej.
Jeśli masz felgi 18” to ja bym dokupił na nie AT i tyle.
Osobiście jeżdżę cały rok na AT z zimową homologacją na fabrycznych felgach 17”. Jedyny minusik to wygląd - na 19” to auto lepiej się prezentuje. Poza tym 17” mają same plusy.
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
ok
Generalnie tak potwierdzam że na fabrycznych 19 komfort z lekko nerwową reakcją , fabryczne 19'' na lato , asfalt i szuter dojazdowy do domu
waham się z zimówkami i AT-- kami 18 czy 17 ??
Generalnie tak potwierdzam że na fabrycznych 19 komfort z lekko nerwową reakcją , fabryczne 19'' na lato , asfalt i szuter dojazdowy do domu
waham się z zimówkami i AT-- kami 18 czy 17 ??
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
no i mając na uwadze mały minusik wyglądu , chociaż to sprawa mocno indywidualna , to 18 wydaje się kompromisowym rozwiązaniem
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Zarówno w kiedyś w J95 (16”) jak i teraz w J15 (17”) jeżdżę na Geolandarach G015 cały rok. To opony AT z zimową homologacją. Poczytaj szczegóły w dziale o oponach w temacie „AT jako opona całoroczna” czy jakoś tak.
Każda opona to kompromis. Musisz wybrać swój sam znając różne aspekty każdego z rozwiązań.
Każda opona to kompromis. Musisz wybrać swój sam znając różne aspekty każdego z rozwiązań.
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
jasne ,
dziękuję za sugestie i podpowiedzi ,
znam doskonale ATeki BFG , zima da się jeździć chociaż nieco słabiej na tzw błocie pośniegowym w każdych innych warunkach radziły sobie świetnie no długowieczne
dziękuję za sugestie i podpowiedzi ,
znam doskonale ATeki BFG , zima da się jeździć chociaż nieco słabiej na tzw błocie pośniegowym w każdych innych warunkach radziły sobie świetnie no długowieczne
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Też miałem choć niecały rok. Zdecydowanie lepszy wygląd, mocniejsza i sztywniejsza. Przy moim sposobie użytkowania auta Geolandar ma jednej więcej zalet (głównie cisza i komfort). Gdybym jednak jeździł więcej w trudniejszym terenie to na pewno znowu BFG AT KO2.emilio pisze:znam doskonale ATeki BFG
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Wez pod uwagę że felgi 18 mozesz sprzedać kupić 17 uzywane i jeszcze zostanie pare zł w kieszeni. O różnicy w cenie opon dla mniejszych felg nie wspomnę
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
przeglądając informacje natrafiłem na taka opcję z Ausie...
https://www.carsales.com.au/cars/detail ... b39f76035e
wersja EXECUTIVE tam KAKADU z kołem na klapie
wygląda na to, że ma założone 265/65/18 ,
przeliczając rozmiary 18 z oponą 265/65 do 19 z oponą 265/55(fabryka ) różnica na całkowitej średnicy koła wynosi 0,12 cm wiec wygląda na to że można zakładać AT-EKA 265/65/18
https://www.carsales.com.au/cars/detail ... b39f76035e
wersja EXECUTIVE tam KAKADU z kołem na klapie
wygląda na to, że ma założone 265/65/18 ,
przeliczając rozmiary 18 z oponą 265/65 do 19 z oponą 265/55(fabryka ) różnica na całkowitej średnicy koła wynosi 0,12 cm wiec wygląda na to że można zakładać AT-EKA 265/65/18
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Można mieć i felgi 19 i porządną oponę AT. Jedno nie wyklucza drugiego. Tylko opona musi być "run flat". Gadałem kiedyś z jakimś kolo, co takie miał na 200.
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
A pamiętasz jaki to był model opony? Bo szukałem i na ten rozmiar nie znalazłem ATka. Fakt że nie szukałem jakoś super dokładnie.tadeo pisze:Można mieć i felgi 19 i porządną oponę AT.
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
no i cenę , bo run flat z zasady jest sporo droższy
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Szczerze mówiąc nie grzebałem, tylko nasłuchałem się bajek, jak to można zjechać ciśnieniem a opona i tak "robi" na dużej feldze. To chyba patent dla amatorów RR i Jeepów Wranglerów gdzie felgi i po 22 cali.
W wolnej chwili przekopię internety:)
Ale nie głupi pomysł, opona AT/MT z mega wzmocnionym bokiem
Re: J15 - jakie felgi i opony da się zmieścić?
Hej,
Odkopię trochę temat. 150-tka z KDSS na 18 calach. Zasadniczo myślę, że nie będę mu w tym roku jeszcze robił liftu i zostanę póki co na 18-stkach. No i teraz pytanie klasyczne - 265/60/18 czy jak tu padło gdzieś 265/65/18 bedzie robić bez obcierania?
Na FB na jakiejś grupie ktoś pisał, że wsadził 265/70/18 Coopery AT3.
Ktoś z doświadczenia mi podpowie może? Biorę pod uwagę znane mi dobrze BFG AT (są 265/60 lub 265/65) albo STT Max (tutaj tylko 265/60/18) albo Coopery AT3 (tutaj jest 265/65 lub 265/70).
Auto daily plus turystyka lajt, choć czasem się zapominam, będąc na AT że nie jestem na MT...
Zimówki mam nówki, więc kwestia SNOW nie ma znaczenia.
Odkopię trochę temat. 150-tka z KDSS na 18 calach. Zasadniczo myślę, że nie będę mu w tym roku jeszcze robił liftu i zostanę póki co na 18-stkach. No i teraz pytanie klasyczne - 265/60/18 czy jak tu padło gdzieś 265/65/18 bedzie robić bez obcierania?
Na FB na jakiejś grupie ktoś pisał, że wsadził 265/70/18 Coopery AT3.
Ktoś z doświadczenia mi podpowie może? Biorę pod uwagę znane mi dobrze BFG AT (są 265/60 lub 265/65) albo STT Max (tutaj tylko 265/60/18) albo Coopery AT3 (tutaj jest 265/65 lub 265/70).
Auto daily plus turystyka lajt, choć czasem się zapominam, będąc na AT że nie jestem na MT...
Zimówki mam nówki, więc kwestia SNOW nie ma znaczenia.