Kody kolorów
Moderator: luk4s7
Kody kolorów
Od dwóch dni siedzę nad kolorami do mojego bj40 i nie mogę dojść jaka była fabryczna farba.Na początku myślałem że to beż (beige 464) ale po głębszym rozpoznaniu wyszło że to raczej Cygnus withe i to by mi pasowało, ale w internetach pokazuje że ten kolor występował do 75roku więc odpada. Na rocznik 80'przypadaja biały (033) z tym że vin jest krótki i nie da się po nim tego sprawdzić w aso.
Zastanawiam się nad pomalowaniem między dwoma kolorami cygnus i biały. Czy zmiana koloru to duża profanacja dla takiego klasyka? Skoro nie da się tego ustalić po vin?
A może iść w oryginał pasujący do rocznika mimo że nie jest najciekawszy ten biały. Dach byłby wtedy taki sam?
Zastanawiam się nad pomalowaniem między dwoma kolorami cygnus i biały. Czy zmiana koloru to duża profanacja dla takiego klasyka? Skoro nie da się tego ustalić po vin?
A może iść w oryginał pasujący do rocznika mimo że nie jest najciekawszy ten biały. Dach byłby wtedy taki sam?
Re: Kody kolorów
Powinieneś na tabliczce mieć kod koloru.
Re: Kody kolorów
Dzięki, faktycznie jest kod 031 czyli biały ale jeszcze inny odcień.
Dziwne jest to że ten kod 031 według tego wzoru występował do 79r. a ja mam 80
http://missedmyride.com/tech-spec/land- ... lour-code/
Dziwne jest to że ten kod 031 według tego wzoru występował do 79r. a ja mam 80
http://missedmyride.com/tech-spec/land- ... lour-code/
Re: Kody kolorów
Bo pewnie produkcja była 79 a wystawiony do sprzedaży w 80, mam tak w swojej benzynie (pierwsza rejestracja w 80 a wg vin produkcja 79). W 80 był tak jakby lifting i zdarzają się przed i po liftowe j4. Jak się mylę to niech Kylon sprostuje bo mogłem namieszać.
Re: Kody kolorów
Tak. Sierpień teoretycznie był przełomową datą. Zmieniły się sprzęgła, zbiornik wyleciał pod spodę. Grill już prostokątny ale stara deska bez nakładki srebrnej na radio i przyciski. BJ40 ale 12V.
Re: Kody kolorów
Mój ma dwa akumulatory. Nie wiem czy to znaczy że jest instalacja 24V czy 12.
Chyba w tych nowszych jest już jeden akumulator.
Chyba w tych nowszych jest już jeden akumulator.
Re: Kody kolorów
24V
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Kody kolorów
Wyjmij jedną żarówkę i zobacz co jest na niej napisane. To nie takie trudne
Re: Kody kolorów
Ma 24v i ja to rozumiem ale po co montowano 24v w j40. Były przecież mustangi 6L. Z lat 60'tych i instalacja jest na 12v. Zakładam zatem że nie chodzi tu o rozruch silnika.sebastian44 pisze: ↑02 paź 2020, 10:48Wyjmij jedną żarówkę i zobacz co jest na niej napisane. To nie takie trudne
Re: Kody kolorów
Były też Trabanty z instalacja 6V (podobnie jak motocykle). Stare Patrole podobno także miały 24V - może dzięki temu można było ciągnąc wojskowe przyczepy ciężarówką lub j40 (np takie jednoosiowe z agregatem, kuchnią polową ...).
Może to oszczędności miedzi - wyższe napięcie to mniejszy prąd przy tej samej mocy więc kable mogą być cieńsze - w końcu z tego powodu masz linie energetyczne 110 czy nawet 400kV.
Może to oszczędności miedzi - wyższe napięcie to mniejszy prąd przy tej samej mocy więc kable mogą być cieńsze - w końcu z tego powodu masz linie energetyczne 110 czy nawet 400kV.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Kody kolorów
Instalacja 24V moim zdaniem jest lepsza. Urządzenia elektryczne pracują na mniejszym prądzie i się mniej grzeją. Wyciagarka przykładowo na 24V zwija jak szalona