Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1930
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

Dodam że silniczki blokady prawie nie występują w używce. Nowy to koszt około 2800 zł. W twoim przypadku most bez fabrycznego silniczka, więc pewnie taniej by wyszło założenie blokady ARB lub jeśli ma być tanio to jakiś HF.

lipek
Posty: 25
Rejestracja: 18 sie 2020, 14:00
Auto: KZJ95 3.0D automat

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: lipek »

Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Póki co nie jest mi to potrzebne, ale przeglądając forum natrafiłem na ten temat (i przeczytałem ;) i przypomniałem sobie o tej wtyczce którą zauważyłem

majewa
Posty: 66
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: majewa »

Panowie , mam takie pytanie. Blokada mi się załącza (sprawdziłem) ale kontrolka cały czas miga. odpiąłem wtyczkę od czujnika , wpiąłem zworkę i dalej to samo. Sprawdziłem przejście pomiędzy pinami wtyczki a pinami kostki koło mostu i mam tam przejście także ten krótki odcinek wygląda ok. próbowałem więc sprawdzić przejście dalej do kostek przy ramie. No i tu mam problem. Jeden z pinów wtyczki czujnika ma przejście na 2 z 3 pinów białej kostki zaś drugi ma przejście do jednego z 3 pinów szarej kostki. Czy tak ma być ? Na logikę oba przewody z wtyczki do czujnika blokady powinny iść do jednej z kostek na ramie. Jak zwykle wszystko jest u wujka google ale akurat jak szukam to nie mogę znaleźć. Czy ktoś może dysponuje rozpiską pinów tych 3 kostek przy ramie ? Opis wtyczki do blokady znalazłem a tych kostek nie. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7265
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Awarii ulega na 99% kabelek pomiędzy silniczkiem a ramą (typowa usterka). Reszta jest zwykle OK. Oczywiście może się coś wydarzyć - ale jeżeli masz nieskorodowane złącza - to szansa na uwalenie złącza statycznego (niepoddanego ruchowi czy wibracjom) jest porównywalna z wygraną w totka :wink:

Opcja 2 - jaki zwierz pogryzł kable. Wtedy przerwa może być gdziekolwiek :wink:

majewa
Posty: 66
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:02
Auto: J95 1KZ-TE 3,0 TD 1999r
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: majewa »

Zgadzam się że to pierwszy podejrzany , ale zasadniczo przeprowadzone przeze mnie testy przy użyciu omomierza dyskwalifikują tą opcję. Mam przejścia pomiędzy pinami wtyczki czujnika a pinami kostek na ramie . Zastanawiający jest tylko fakt że 1 z pinów wtyczki ma kontakt z dwoma pinami jednej z kostek zaś 2gi pin wtyczki ma kontakt z pinem innej kostki . Gdybym znał opis poszczególnych pinów kostek przy ramie było by mi łatwiej zweryfikować poprawność prób i dojść który z kabelków jest ew. uszkodzony .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7265
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Ten temat załatwia schemat. Wrzuć mi maila na pw. to Ci wyślę odpowiedni fragment (całe EWD jest za duże na taka metodę).

stasik
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:42
Auto: KDJ95

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: stasik »

To może dorzucę coś od siebie: tej jesieni w końcu naprawiłem tą cholerną blokadę (przy okazji regenerując maglownicę...) Zdecydowałem się na pneumatykę Ore https://ore4x4.pl/pl/czesci-i-akcesoria ... 9-j12.html Działa bez zarzutu, ale za namową mojego mechanika zamontowany został byle jaki kompresor, który woziłem w bagażniku (Norauto) i będę go zmieniał na coś porządniejszego. Ten potrafi przy rozruchu pod ciśnieniem stanąć w martwym punkcie i spalić bezpiecznik :evil:

ODPOWIEDZ