Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Moderator: luk4s7
Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
1983 B3 BJ42 4x bębny
Mój regulator siły hamowania cieknie i szukam zastępczego lub zestawu naprawczego. Kmiecio mi mówi że może u Bielaka, ale nie mają już. Toyota nie produkuje.
Jakie mam opcje? Ktoś ma na stanie albo czego mogę użyć w zamian?
Mój regulator siły hamowania cieknie i szukam zastępczego lub zestawu naprawczego. Kmiecio mi mówi że może u Bielaka, ale nie mają już. Toyota nie produkuje.
Jakie mam opcje? Ktoś ma na stanie albo czego mogę użyć w zamian?
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
hej
Są regulowane do kupienia z pokręłem.
JA swój zdemontowałem bo mam tarcze. Zakładam, że mowa o tym na tyle. Po 30 latach mało który egzemplarz będzie w stanie akceptowalnym.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... FEQAvD_BwE
Są regulowane do kupienia z pokręłem.
JA swój zdemontowałem bo mam tarcze. Zakładam, że mowa o tym na tyle. Po 30 latach mało który egzemplarz będzie w stanie akceptowalnym.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... FEQAvD_BwE
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Ok interesujące. I to działa podczas jazdy dobrze?
Bo jeśli dobrze wyczytałem i rozumiem sposób dzialania to siła hamowania tylnej osi się zmienia kiedy os się odciąża podczas hamowania.
A czy mógłbym użyć regulatora z innego auta czy one są jakoś "kalibrowane" pod konkretny model?
Bo jeśli dobrze wyczytałem i rozumiem sposób dzialania to siła hamowania tylnej osi się zmienia kiedy os się odciąża podczas hamowania.
A czy mógłbym użyć regulatora z innego auta czy one są jakoś "kalibrowane" pod konkretny model?
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
https://www.toyotaguru.us/land-cruiser- ... valve.html
no niby masz rację.
Ale zawsze można nowsze https://forum.ih8mud.com/threads/fj40-4 ... ke.974097/
tu masz tylko na tylnej osi https://forum.ih8mud.com/threads/adjust ... ve.689705/
Czy działa? To ustawiasz raz i juz.
Alternatywa to przejść na tarcze, wtedy piszą aby tylny korektor wywalić. Odpowiednia wielkość tarczy i zacisku robi to samo.
Zapytaj Kmiecia jeszcze, on zna się dużo lepiej.
paweł
no niby masz rację.
Ale zawsze można nowsze https://forum.ih8mud.com/threads/fj40-4 ... ke.974097/
tu masz tylko na tylnej osi https://forum.ih8mud.com/threads/adjust ... ve.689705/
Czy działa? To ustawiasz raz i juz.
Alternatywa to przejść na tarcze, wtedy piszą aby tylny korektor wywalić. Odpowiednia wielkość tarczy i zacisku robi to samo.
Zapytaj Kmiecia jeszcze, on zna się dużo lepiej.
paweł
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Możesz sobie zastosować regulator siły hamowania z J8 czy J9. Kwestia zmiany pręta i ewentualnie uchwytu. Gwinty i średnice są te same.
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Dzięki wszystkim, będę informował na czym się skończy.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Tez sie nad tym zastanawialem, duzo osob pisze po forach ze wywalaja korektor calkiem (czego sobie nie wyobrazam) albo zakladaja taki z regulacja manualna za pomoca sruby, tylko tracimy dostosowywanie sily hamowania do stopnia zaladowania tylu...
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Pytanie czy te korektory działają? Pamiętam problemy w jakiejś renówce , że żyło to swoim życiem
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
tracimy jeszcze jedna funkcjonalność. Gdy ulegnie awarii przednia linia hamulcowa, korektor przestaje działać i tylne heble zaczynają pracować niezależnie od obciążenia. Przy manualnym ustawieniu redukcji to jak pada pierwsza linia tył dalej jest słabiutki
Re: Regulator siły hamowania BJ42 (B3)
Wymieniłem regulator na zaworek regulowany ręcznie. Nie zmieniam obciążenia osi często, więc jak będzie trzeba to sobie przestawie dźwignie ręcznie.
Dźwigienkę wmontowalem w tunel środkowy, na lewo od ręcznego. Były niezbędne nowe linie hamulcowe od pompy - jedna do przodu, drugą do tyłu z przystankiem w zaworku.
Dźwigienkę wmontowalem w tunel środkowy, na lewo od ręcznego. Były niezbędne nowe linie hamulcowe od pompy - jedna do przodu, drugą do tyłu z przystankiem w zaworku.