Szulbor i historia mojego 4runnera
Moderator: luk4s7
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Oj Łukasz to chyba na geometrii w szkole inne linie równoległe miałeś w głowie
wahacze sa szersze tj koło dalej od ogranicznika, więc wychyla sie bardziej, w dyskusje o przekładniach mnie nie wciągniesz
wahacze sa szersze tj koło dalej od ogranicznika, więc wychyla sie bardziej, w dyskusje o przekładniach mnie nie wciągniesz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Widocznie te customowe wahacze mają inaczej ustawione te ograniczniki. Sie bym nie zdziwił - im większy skręt (wygięcie przegubu) - tym łatwiej go rozwalić. Tu dodatkowo doszedł zwiększony skok zawiasu - więc możliwe, że w skrajnych położeniach wahacza i skręcie jak fabryka ustawia przegub wychodził już poza zakresem dopuszczalnym wychylenia.
Poza tym - to są zawieszenia dedykowane do szybkiej jazdy. Ciasne skręcanie nie jest więc priorytetowe.
Poza tym - to są zawieszenia dedykowane do szybkiej jazdy. Ciasne skręcanie nie jest więc priorytetowe.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
a tak sie 4runner zmienił przez okres 4 - 5 lat
tak, to na górze to ten sam samochód
tak, to na górze to ten sam samochód
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Czy w aucie został chociaż jeden oryginalny, nie naprawiany/modyfikowany element?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Lusterka wyglądają podobnie na obu zdjęciach ...
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Lusterka i przyciemniane szyby!
Można by z tego zrobić łamigłówkę dla dzieci: „znajdź X różnic”
Można by z tego zrobić łamigłówkę dla dzieci: „znajdź X różnic”
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
W górnym aucie wybita jest szyba w drzwiach kierowcy.
I las wycięli, łobuzy jedne...
Pzdr.
L.
I las wycięli, łobuzy jedne...
Pzdr.
L.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
juz samo to ze chyba jestem w stanie wymienić co zostało to swiadczy ze duzo teggo nie ma
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Kolejne obserwacje z użytkowania zawieszenia. Przód wybiera i idealnie pewnie się prowadzi. Amortyzatory ze sprężynami King to jest to. Co do tyłu prowadzi się równie dobrze, jednak przy szybkiej jeździe i jakiś tam hopkach potrafi dobić, może sprężyny toytec trochę za miękkie wybrałem... Jankesi załatwiają to bumd shockami. Których na ten czas chciałem uniknąć. Bo to nie ma być rajdowka tylko wycieczkowoz. Wymiana sprężyn na twardsze też wolałbym uniknąć bo auto straci na komforcie i prowadzeniu, jak pisałem nie chodzi mi o to żeby było wysoko.
Wpadł mi w oko airlift 1000. Chociaż nie o liftiwanie tu chodzi to poduszka pneumatyczna w sprężynie utwardzi kiedy załadowany, nie wiem tylko czy sprawdzi się jako ogranicznik. Czy jej po prostu nie rozwali.
Jakieś sugestie?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wpadł mi w oko airlift 1000. Chociaż nie o liftiwanie tu chodzi to poduszka pneumatyczna w sprężynie utwardzi kiedy załadowany, nie wiem tylko czy sprawdzi się jako ogranicznik. Czy jej po prostu nie rozwali.
Jakieś sugestie?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Nie rozwali. Jak się zwoje sprężyny zacisną, to ta poduszka nie ma gdzie "wypłynąć"
W tych amorach masz regulację tłumienia dobicia? jeżeli tak - to Ci to załatwi sprawę (zwiększenie wartości tłumienia w tym kierunku).
Możesz też - bo nie wiem czy masz - do sprężyn zapodać ori odboje z J9, plus te do ramy też z J9 w wersji najdłuższej (są trzy wysokości dostepne).
To nie jest sztywny kawał gumy, ich ażurowa konstrukcja powoduje, że działa to bardziej właśnie jak powietrzne bump stopery. Praktycznie nie odczuwa się zderzenia mostu z tymi odbojami.
W tych amorach masz regulację tłumienia dobicia? jeżeli tak - to Ci to załatwi sprawę (zwiększenie wartości tłumienia w tym kierunku).
Możesz też - bo nie wiem czy masz - do sprężyn zapodać ori odboje z J9, plus te do ramy też z J9 w wersji najdłuższej (są trzy wysokości dostepne).
To nie jest sztywny kawał gumy, ich ażurowa konstrukcja powoduje, że działa to bardziej właśnie jak powietrzne bump stopery. Praktycznie nie odczuwa się zderzenia mostu z tymi odbojami.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
po paru tysiącach kilometrów na nowym zawieszeniu, okazało się że sprężyny tylne super pracuja jak auto jest puste, ale wystarcza pasażerowie i troche bagażu i siada i nie pracuje dobrze. nie chciałem sie pogodzić jazdą na codzień taczką tj. na za twardych sprężynach. Więc za ciosem zostały zamontowane poduszki, i system airlift. chociaż liftem tego bym nie nazwał bo nie o wysokość tu chodzi.
teraz jeździ jak chcialem w każdych warunkach załadowania.
przy okazji wkońcu zamontowaliśy fotele które dobre pół roku kurzyły się w garażu.
a że nie jesteśmy do końca normalni to niedługo kolejny projekt tym razem wołek roboczy do firmy... już plynie
teraz jeździ jak chcialem w każdych warunkach załadowania.
przy okazji wkońcu zamontowaliśy fotele które dobre pół roku kurzyły się w garażu.
a że nie jesteśmy do końca normalni to niedługo kolejny projekt tym razem wołek roboczy do firmy... już plynie
- Jake
- Moderator
- Posty: 2302
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Nie widac fotek...
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Ja widzę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
hmm, dziwne, jakby ktoś miał pomysl jak moge naprawić to dajcie znać u mnie na wszyskich urządzeniach widac.
Re: Szulbor i historia mojego 4runnera
Zajebiste zbudowałeś to auto !! Mega mi się podoba