Przeglad przedzakupowy
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2019, 23:49
Przeglad przedzakupowy
Czesc,
Mam na imie Marcin, nowy na forum, doswiadczony w zyciu
Czy w jest dla modelu j150 jest cos strikte specyficznego na co mam zwrocic uwage przed kupnem ? Pytam o rzeczy ponadstanartowe ktore trzeba wiedziec zeby sprawdzic, dla przykladu wyjacy most jak odpuscisz gaz prz 90kmh w jeepach jest czyms specyficznym co jest tez powtarzalne dla marki.
Pytania dodatkowe :
Zakladam ze jest w samochodzie w pelni stalowe zawieszenie, moim planem jest zabudowa tylu, mysle ze plus 100 bedzie norma dla samochodu. Czy springi maja taka tolerancje czy nie ludzic sie ?
Prad w bagazniku jest zawsze w zapalniczce czy odcina go po jakims czasie (w siedlcach bylem i w prestige byl po 10 minutach ale nie wiem co dalej...).
Wiem, że to wątek na 120ke ale grupa na 150ce jest chyba martwa. Obczytalem w dlugosci i szerokosci i z pojedynczych wpisow nic sensownego nie udalo mi sie zlozyc.
Mam na imie Marcin, nowy na forum, doswiadczony w zyciu
Czy w jest dla modelu j150 jest cos strikte specyficznego na co mam zwrocic uwage przed kupnem ? Pytam o rzeczy ponadstanartowe ktore trzeba wiedziec zeby sprawdzic, dla przykladu wyjacy most jak odpuscisz gaz prz 90kmh w jeepach jest czyms specyficznym co jest tez powtarzalne dla marki.
Pytania dodatkowe :
Zakladam ze jest w samochodzie w pelni stalowe zawieszenie, moim planem jest zabudowa tylu, mysle ze plus 100 bedzie norma dla samochodu. Czy springi maja taka tolerancje czy nie ludzic sie ?
Prad w bagazniku jest zawsze w zapalniczce czy odcina go po jakims czasie (w siedlcach bylem i w prestige byl po 10 minutach ale nie wiem co dalej...).
Wiem, że to wątek na 120ke ale grupa na 150ce jest chyba martwa. Obczytalem w dlugosci i szerokosci i z pojedynczych wpisow nic sensownego nie udalo mi sie zlozyc.
Re: Przeglad przedzakupowy
Pytanie w który rocznik chcesz się wstrzelić i w jaki silnik? Ja jeżdżę już drugim LC150 na przestrzeni ostatnich 10 lat i nie mam zamiaru zmieniać na nic innego. W sumie zrobione jakieś 260.000 km tym modelem. Owszem, bywały mniejsze lub większe problemy ale wszystko rozwiązało się na gwarancji lub nawet po (warunek to serwisowanie w ASO).
U mnie były problemy z KDSS w modelu 3.0 D4D z początku produkcji. Naprawa ponad rok po gwarancji na koszt TMPL. W 4.0V6 miałem w sumie tylko problem z hamulcami. Wymienione na gwarancji razem z klockami. Hamulce to akurat pięta achillesowa LC. Czasem wariują mi czujniki parkowania jak mokro.
Nic więcej.
W zeszły weekend testowałem nowe XC90 mojej żony. Piękny samochód. Wygodny, wypasiony, większy bagażnik, pełno systemów uwsteczniania kierowcy itd. Wolę jednak LC.
U mnie były problemy z KDSS w modelu 3.0 D4D z początku produkcji. Naprawa ponad rok po gwarancji na koszt TMPL. W 4.0V6 miałem w sumie tylko problem z hamulcami. Wymienione na gwarancji razem z klockami. Hamulce to akurat pięta achillesowa LC. Czasem wariują mi czujniki parkowania jak mokro.
Nic więcej.
W zeszły weekend testowałem nowe XC90 mojej żony. Piękny samochód. Wygodny, wypasiony, większy bagażnik, pełno systemów uwsteczniania kierowcy itd. Wolę jednak LC.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2019, 23:49
Re: Przeglad przedzakupowy
Szukam Luny, lub wersji bez skory z automatem, 3.0 D4D, celuje w 2011/2012.
Chce po prostu przerobic to auto, awaryjnosc wiem ze jakas bedzie, natomiast chcialbym przynajmniej przy zakupie wiedziec na co szczegolnie mam zwracac uwage, mialem juz cherokee, patrola i dyskoteke i kazdy mial cos, powiedzmy ze szczegolnego dla modelu i takiej wiedzy szukam.
powiedz wiecej o hamulcach, to sa hamulce czy raczek zwalniacze czy moze problemem jest masa i np. tarcze wichruja sie ?
Chce po prostu przerobic to auto, awaryjnosc wiem ze jakas bedzie, natomiast chcialbym przynajmniej przy zakupie wiedziec na co szczegolnie mam zwracac uwage, mialem juz cherokee, patrola i dyskoteke i kazdy mial cos, powiedzmy ze szczegolnego dla modelu i takiej wiedzy szukam.
powiedz wiecej o hamulcach, to sa hamulce czy raczek zwalniacze czy moze problemem jest masa i np. tarcze wichruja sie ?
Re: Przeglad przedzakupowy
Mówiąc o hamulcach, miałem na myśli ich wielkość w stosunku do tak ciężkiego auta. Ja miałem akurat problem z tarczami. Odkształcenia przy ciepłych tarczach powodowały straszne wibracje.
Największą zmorą może być jednak rdza. Ta jest obecna na ramie nawet nowych aut.
Największą zmorą może być jednak rdza. Ta jest obecna na ramie nawet nowych aut.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34
Re: Przeglad przedzakupowy
Tarcze oryginalne. Nie wnikałem co było przyczyną. Wyjechałem z serwisu z kompletem nowych tarcz z klockami. Tak jak pisałem wcześniej, wszystko na gwarancji.
Re: Przeglad przedzakupowy
Słyszałem o tej przypadłości od długoletniego pracownika ASO kiedy zapytałam o typowe usterki tego modelu. Powiedział wprost żeby uważać na przegrzanie przednich hamulców, a szczególnie wystrzegać się wjazdu w wodę kiedy hamulce gorące.
Myślę że wiele zależy od stylu jazdy i sposobu eksplotacji (miasto czy dłuższe trasy). Dynamiczna jazda po mieście, dużo ostrego hamowania itd. może spowodować przegrzanie. Jeśli nawet nie objawi się to od razu to po wielu łagodniejszych przegrzaniach metal może się odkształcić.
Możliwe też że Toyota eksperymentowała z tarczami i w ramach poprawienia tego aspektu zaczęła montować tarcze bardziej odporne na przegrzanie. To jednak tylko moja teoria którą opieram o jednorazowe doświadczenie Cruisera (po wymianie tarcz oraz w następnym aucie już się to nie zdarzyło) oraz ciągłej poprawie jaką stosuje Toyota.
Myślę że wiele zależy od stylu jazdy i sposobu eksplotacji (miasto czy dłuższe trasy). Dynamiczna jazda po mieście, dużo ostrego hamowania itd. może spowodować przegrzanie. Jeśli nawet nie objawi się to od razu to po wielu łagodniejszych przegrzaniach metal może się odkształcić.
Możliwe też że Toyota eksperymentowała z tarczami i w ramach poprawienia tego aspektu zaczęła montować tarcze bardziej odporne na przegrzanie. To jednak tylko moja teoria którą opieram o jednorazowe doświadczenie Cruisera (po wymianie tarcz oraz w następnym aucie już się to nie zdarzyło) oraz ciągłej poprawie jaką stosuje Toyota.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Przeglad przedzakupowy
Grupa o 150 jest "martwa" bo te auta jezcze nie są na tyle leciwe żeby jakos mocno sie psuć oraz też niewiele osób użytkuje jest w praktyce w terenie. Ale generalnie wszystkie "typowe" usterki dla 120 w podobny sposób występują w 150, oczywiscie rzadziej i w mniejszym stopniu ze względu na młody wiek.
Czyli:
Czyli:
- wichrowanie sie tarcz
- zapiekanie sie tłoczków hamulcowych
- rdza na ramie, szczególnie z tyłu
- nie wiem jak temat wtryskiwaczy w dieslu, podobno to poprawili ale jak w każdym tego typu dieslu trzeba na to uważać
- wszelkie systemy KDSS oraz poziomowania zawieszenia, zmiany trybów komfortu. Generalnie lepiej jak ich w ogóle nie ma.
- Blokada tylnego mostu, rdzewiejący silniczek (o ile w ogole jest)
- wywalone gumy przedniego zawieszenie- dosc trudne do sprawdzenia nawet na stacji diagnostycznej
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2019, 23:49
Re: Przeglad przedzakupowy
Wiesc co Sebastian, jestem z Warszawy i widze te samochody przerobione mniej lub bardziej stad zakladalem ze przynbajmniej 20% to nie sa bulwarowki a okazuje sie ze jest tak jak mowisz i niewiele osob je uzytkuje poza miastem.
Dzieki za Twoj wklad w dyskusje - szukam auta na max stalowym zawieszeniu bez wodotryskow.
Long shoot pewnie ale, czy jest ktos na forum kto ma 150 albo 120ke zrobiona pod turystyke i zalatwil ciepla wode z wymiennika, jesli tak to gdzie zbiornik wyladowal i czy pompka elektryczna zasila uklad czy dobjacie skads powietrze ?
Dzieki za Twoj wklad w dyskusje - szukam auta na max stalowym zawieszeniu bez wodotryskow.
Long shoot pewnie ale, czy jest ktos na forum kto ma 150 albo 120ke zrobiona pod turystyke i zalatwil ciepla wode z wymiennika, jesli tak to gdzie zbiornik wyladowal i czy pompka elektryczna zasila uklad czy dobjacie skads powietrze ?
Re: Przeglad przedzakupowy
Najwięcej przerobionych 150 w Polsce to mają chyba „służby”. Może Kylon coś podpowie?
Jak chcesz motać 150, najlepiej wczytać się w australijskie fora. Oni się nie pieprzą w tańcu.
Pierwszego LC trochę używałem w terenie. Stwierdziłem, że jednak szkoda mi auta do zabawy w błocie i kupiłem HZJ70. Poźniej HZJ’ota zastąpił Hilux i następny LC został zasadniczo wygodnym i dużym dupowozem w długie trasy z możliwością bezstresowego zjazdu z asfaltu.
To auto ma potencjał, tak jak wspomnieli moi poprzednicy, jest może jeszcze jednak za młode na doświadczenie z ekstremalnymi przeróbkami. Chociaż są i tacy, co po Afryce przegonili już ponad 500.000 km tym autem.
Jak chcesz motać 150, najlepiej wczytać się w australijskie fora. Oni się nie pieprzą w tańcu.
Pierwszego LC trochę używałem w terenie. Stwierdziłem, że jednak szkoda mi auta do zabawy w błocie i kupiłem HZJ70. Poźniej HZJ’ota zastąpił Hilux i następny LC został zasadniczo wygodnym i dużym dupowozem w długie trasy z możliwością bezstresowego zjazdu z asfaltu.
To auto ma potencjał, tak jak wspomnieli moi poprzednicy, jest może jeszcze jednak za młode na doświadczenie z ekstremalnymi przeróbkami. Chociaż są i tacy, co po Afryce przegonili już ponad 500.000 km tym autem.
Re: Przeglad przedzakupowy
Coś tam motam i jeżdżą w terenie tylko akurat te moje nie siedzą na forum.
Re: Przeglad przedzakupowy
Nie bądź taki skromny.
Ja widzę, że jak dalej tak pójdzie, to służby będą miały niedługo więcej egzemplarzy niż prywatni użytkownicy. I to nie tylko w Polsce. Zaczyna brakować na rynku nowych, dużych samochodów terenowych „w rozsądnej cenie”. Ostatnia próba zakupu LR przez służby też jakoś nie wyszła...
Ja widzę, że jak dalej tak pójdzie, to służby będą miały niedługo więcej egzemplarzy niż prywatni użytkownicy. I to nie tylko w Polsce. Zaczyna brakować na rynku nowych, dużych samochodów terenowych „w rozsądnej cenie”. Ostatnia próba zakupu LR przez służby też jakoś nie wyszła...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2019, 23:49
Re: Przeglad przedzakupowy
Wiem ze australia, Ronny Dahl szczegolnie jesli chodzi o material ktorey ogladam na youtube.
Autem bawil sie raczej nie bede, chociaz tego nie wykluczam, chce dobry samochod, w miare swiezy z automatem a np. hzj go nie ma albo kosztuje fortune co mija sie z celem wg mnie. Poza tym moje auto nie musi byc kulo-odporne, szkoda mi forsy na inwestowanie w bajery, bo jak duzy problem sie pojawi to w 90% mozna objechac to bokiem albo atakowac tym co sie ma. W zeszlym roku bylem w Gruzji i Rumini za jednym razem, co facet wyczynial seryjna 120ka z bieda liftem i przywoita oponka to naprawde glowa mala.
Wg mnie 120ka nie jest juz dobra inwestycja, dobrze utrzymany egzemplarz i tak bedzie wymagal wkladu a jest ekeonomicznie nie oplacalny za cene wyjsciowa jaka wlasciciele krzycza, zycie - zdanie swoje ma kazdy, ale to podobnie jest z za przeproszeniem 'dupa'
Autem bawil sie raczej nie bede, chociaz tego nie wykluczam, chce dobry samochod, w miare swiezy z automatem a np. hzj go nie ma albo kosztuje fortune co mija sie z celem wg mnie. Poza tym moje auto nie musi byc kulo-odporne, szkoda mi forsy na inwestowanie w bajery, bo jak duzy problem sie pojawi to w 90% mozna objechac to bokiem albo atakowac tym co sie ma. W zeszlym roku bylem w Gruzji i Rumini za jednym razem, co facet wyczynial seryjna 120ka z bieda liftem i przywoita oponka to naprawde glowa mala.
Wg mnie 120ka nie jest juz dobra inwestycja, dobrze utrzymany egzemplarz i tak bedzie wymagal wkladu a jest ekeonomicznie nie oplacalny za cene wyjsciowa jaka wlasciciele krzycza, zycie - zdanie swoje ma kazdy, ale to podobnie jest z za przeproszeniem 'dupa'